Page 83 of 119

Re: Het Café

Posted: Sun Aug 22, 2021 4:57 pm
by henkr
O.K.! hier is ie al:
Image

Re: Het Café

Posted: Tue Sep 14, 2021 4:29 pm
by henkr
Wachten duurt lang, een doos vol onderdelen van onder de motorkap is al een eeuwigheid onderweg naar de straler/coater.
Omdat ik anders niks te doen zou hebben ook de hoogteregelaar achter maar aangepakt, dit zou ik anders volgend jaar gedaan hebben.
Alle leidingen gingen vlot los met een beetje inductiewarmte behalve natuurlijk de lastigste die onder de afdekplaat in de kofferbak naar rechts loopt.
Daar heb ik dus ook maar een nieuwe voor gemaakt met mooie RVS nippels (SW10 i.p.v. 9)
Toen ook gelijk maar de roestplekken onder die plaat te lijf gegaan met een naaldenbikhamer en lekker verzadigd met RX5 en RX10.
Image
Image
Image

Groet Henk

Re: Het Café

Posted: Wed Sep 15, 2021 8:48 pm
by henkr
Vandaag eindelijk wat onderdelen van de ID19 terug van de straler/coater, ziet er al stukken beter uit:
Image
Image
Met de (bijna) originele sticker weer op het luchtfilter zo goed als nieuw:
Image

Re: Het Café

Posted: Wed Sep 15, 2021 8:56 pm
by Breeze
Ga je hem in "concoursstaat" brengen?

Adri

Re: Het Café

Posted: Wed Sep 15, 2021 9:16 pm
by henkr
Nee absoluut niet! met gewoon netjes ben ik tevreden, concoursstaat zou betekenen dat ie dan nog meer binnen blijft staan dan de Xantia, wil nu na 34 jaar wel weer eens gewoon rijden.
Ook een overweging: Om hem in concoursstaat (mooier dan nieuw dus) te brengen ben je al gauw 10 jaar bezig en het is maar de vraag of ik dan nog aanwezig ben dan wel nog in een auto rijd.
De brug wordt nu al bijna 3 maanden bezet gehouden door de ID en het wordt hoog tijd dat 1 van de andere 4 weer eens aan de beurt komt, zolang ie plat ligt krijg ik hem er niet af.

Groet Henk

Re: Het Café

Posted: Thu Sep 16, 2021 8:44 am
by Breeze
Het was ook maar een grapje, (doe ik anders (soms) nooit).

Adri

Re: Het Café

Posted: Fri Sep 17, 2021 2:43 pm
by henkr
Wat is het weer akelig stil hier, zijn al die Xantia's nou probleemloos of durft niemand meer onder de kap of onder de auto te kijken? :(

Groet Henk

Re: Het Café

Posted: Fri Sep 17, 2021 8:12 pm
by bthomas
Ik rijd op het moment met de V6. De afgelopen weken heb ik gelukkig geen problemen gehad. Ik had laatst wel een kapotte rugleuning, daar moest iets aan gelast worden. Bij dat ding gaan echt de meest onwaarschijnlijke dingen stuk.

De 2L break lekt LHM, nog niet gekeken waar.
We hebben Nico's oude in de verzekering gedaan in plaats van de rode met deuk. Mijn vriendin rijdt daar nu soms mee. Ik liever niet want je moet schakelen en daar ben ik te lui voor. En vooral om de koppeling in te trappen.

Re: Het Café

Posted: Fri Sep 17, 2021 8:22 pm
by Breeze
Nou bij mij gaan over 3 weken de vonken er af spatten. Dan ga ik weer de “Le Citron Pressé” rijden, hoogstwaarschijnlijk in een X met V6. Door omstandigheden kan ik niet met Michiel en dus (één van) zijn GS(en) rijden en wordt het wat groters. Misschien een CX of C6, maar ik verwacht dat het mijn X Beak wordt, niet een ideale rallyauto, maar we doen het er maar mee.

Adri

Re: Het Café

Posted: Fri Sep 17, 2021 11:04 pm
by henkr
bthomas wrote: Fri Sep 17, 2021 8:12 pm Ik liever niet want je moet schakelen en daar ben ik te lui voor. En vooral om de koppeling in te trappen.
Goede zaak Bert, een genie moet lui zijn! :lol:
@ Adri: Goede keus! in de break kunnen heel veel reserveonderdelen mee. :D

Groet Henk