
Het Café
Re: Het Café
Wachten duurt lang, een doos vol onderdelen van onder de motorkap is al een eeuwigheid onderweg naar de straler/coater.
Omdat ik anders niks te doen zou hebben ook de hoogteregelaar achter maar aangepakt, dit zou ik anders volgend jaar gedaan hebben.
Alle leidingen gingen vlot los met een beetje inductiewarmte behalve natuurlijk de lastigste die onder de afdekplaat in de kofferbak naar rechts loopt.
Daar heb ik dus ook maar een nieuwe voor gemaakt met mooie RVS nippels (SW10 i.p.v. 9)
Toen ook gelijk maar de roestplekken onder die plaat te lijf gegaan met een naaldenbikhamer en lekker verzadigd met RX5 en RX10.



Groet Henk
Omdat ik anders niks te doen zou hebben ook de hoogteregelaar achter maar aangepakt, dit zou ik anders volgend jaar gedaan hebben.
Alle leidingen gingen vlot los met een beetje inductiewarmte behalve natuurlijk de lastigste die onder de afdekplaat in de kofferbak naar rechts loopt.
Daar heb ik dus ook maar een nieuwe voor gemaakt met mooie RVS nippels (SW10 i.p.v. 9)
Toen ook gelijk maar de roestplekken onder die plaat te lijf gegaan met een naaldenbikhamer en lekker verzadigd met RX5 en RX10.



Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: Het Café
Vandaag eindelijk wat onderdelen van de ID19 terug van de straler/coater, ziet er al stukken beter uit:


Met de (bijna) originele sticker weer op het luchtfilter zo goed als nieuw:



Met de (bijna) originele sticker weer op het luchtfilter zo goed als nieuw:

"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: Het Café
Ga je hem in "concoursstaat" brengen?
Adri
Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Re: Het Café
Nee absoluut niet! met gewoon netjes ben ik tevreden, concoursstaat zou betekenen dat ie dan nog meer binnen blijft staan dan de Xantia, wil nu na 34 jaar wel weer eens gewoon rijden.
Ook een overweging: Om hem in concoursstaat (mooier dan nieuw dus) te brengen ben je al gauw 10 jaar bezig en het is maar de vraag of ik dan nog aanwezig ben dan wel nog in een auto rijd.
De brug wordt nu al bijna 3 maanden bezet gehouden door de ID en het wordt hoog tijd dat 1 van de andere 4 weer eens aan de beurt komt, zolang ie plat ligt krijg ik hem er niet af.
Groet Henk
Ook een overweging: Om hem in concoursstaat (mooier dan nieuw dus) te brengen ben je al gauw 10 jaar bezig en het is maar de vraag of ik dan nog aanwezig ben dan wel nog in een auto rijd.
De brug wordt nu al bijna 3 maanden bezet gehouden door de ID en het wordt hoog tijd dat 1 van de andere 4 weer eens aan de beurt komt, zolang ie plat ligt krijg ik hem er niet af.
Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: Het Café
Het was ook maar een grapje, (doe ik anders (soms) nooit).
Adri
Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Re: Het Café
Wat is het weer akelig stil hier, zijn al die Xantia's nou probleemloos of durft niemand meer onder de kap of onder de auto te kijken?
Groet Henk

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: Het Café
Ik rijd op het moment met de V6. De afgelopen weken heb ik gelukkig geen problemen gehad. Ik had laatst wel een kapotte rugleuning, daar moest iets aan gelast worden. Bij dat ding gaan echt de meest onwaarschijnlijke dingen stuk.
De 2L break lekt LHM, nog niet gekeken waar.
We hebben Nico's oude in de verzekering gedaan in plaats van de rode met deuk. Mijn vriendin rijdt daar nu soms mee. Ik liever niet want je moet schakelen en daar ben ik te lui voor. En vooral om de koppeling in te trappen.
De 2L break lekt LHM, nog niet gekeken waar.
We hebben Nico's oude in de verzekering gedaan in plaats van de rode met deuk. Mijn vriendin rijdt daar nu soms mee. Ik liever niet want je moet schakelen en daar ben ik te lui voor. En vooral om de koppeling in te trappen.
Re: Het Café
Nou bij mij gaan over 3 weken de vonken er af spatten. Dan ga ik weer de “Le Citron Pressé” rijden, hoogstwaarschijnlijk in een X met V6. Door omstandigheden kan ik niet met Michiel en dus (één van) zijn GS(en) rijden en wordt het wat groters. Misschien een CX of C6, maar ik verwacht dat het mijn X Beak wordt, niet een ideale rallyauto, maar we doen het er maar mee.
Adri
Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Re: Het Café
Goede zaak Bert, een genie moet lui zijn!

@ Adri: Goede keus! in de break kunnen heel veel reserveonderdelen mee.

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"