Page 82 of 119

Re: Het Café

Posted: Wed Aug 18, 2021 7:46 pm
by Tato
henkr wrote: Wed Aug 18, 2021 7:03 am Ik vind het echt heel mooi Adri :thumbup: maar hoe krijg je die V6 er nou in? :D

Groet Henk
Gewoon in onderdelen, achterklep staat al weer klaar. :lol:

Re: Het Café

Posted: Wed Aug 18, 2021 9:32 pm
by Breeze
@Henk. Kijk maar op de site van de hofleverancier Hornbach. Diameter pijp van 60, 70, 80 en 100 (inklusief appendages) zijn voorradig, waarbij 100 de voorkeur schijnt te hebben en 80 mag ook. Mijn huis heeft 70 en dat voldoet goed. En voor zo'n lullig schuurtje is 60 natuurlijk prima.

Adri

Re: Het Café

Posted: Wed Aug 18, 2021 9:43 pm
by henkr
Er gaat een wereld voor me open, dacht dat 70 per definitie altijd dikwandig pijp was, dus geschikt om onder de grond te leggen, terwijl 80 juist flinterdun is.
Maar goed, onze oosterburen hebben wel vaker afwijkende normen, (waarbij ik niet op de geschiedenis doel :D ),.zo hoeft daar een grondkabel waar hier VMVKAS of YMVKAS verplicht is niet eens een geaarde buitenmantel te hebben

Re: Het Café

Posted: Thu Aug 19, 2021 11:59 am
by henkr
Omdat ik nog steeds loop te mijmeren welke bouten geschikt zouden zijn om een ID-blok in een motorbok te plaatsen en deze link tegenkwam:
https://www.k-parts.nl/cilinder-tapeind ... gJlvPD_BwE
Het leek me dus wenselijk om de staalkwaliteit te achterhalen dus daarvoor contact gezocht met de importeur die niet verder kwam dan: "ze voldoen aan de norm" welke norm dat dan zou moeten zijn blijft ongewis.
Als ik meer zou willen weten kon ik contact opnemen met de fabrikant, ik ging er vanuit dat ik daar natuurlijk never nooit een antwoord op zou krijgen maar vanmorgen kwam dit bericht per mail:
" Those bolts are not produced according to DIN. The cylinder stud bolt is used in very different temperature situations (10-250 degrees celsius) and needs to be flexible as much as possible. It's hardened, but its located somewhere between 5.6 and 8.8"
Het is dus niet waar ik op gehoopt had maar inderdaad wel een antwoord.

Groet Henk

Re: Het Café

Posted: Thu Aug 19, 2021 1:23 pm
by Breeze
‘k Zie geen probleem bij de genoemde/geschatte kwaliteit om ze als motorbokbout (mbb) te gebruiken.

Adri

Re: Het Café

Posted: Thu Aug 19, 2021 1:44 pm
by henkr
Dank je Adri, dan ga ik die bestellen!
Zitten i.i.g. mooie hoge moeren bij met veel draadgangen.

Groet Henk

Re: Het Café

Posted: Sun Aug 22, 2021 2:03 pm
by henkr
De bromscootercilinderkoptapeinden zijn inmiddels aangekomen, mijn ruwe schatting qua lengte zat aardig in de buurt, de bevestigingsbussen op de motorbok zijn 66mm lang, zo te zien hou ik precies genoeg ruimte over om de moeren er op te draaien. :D
Image

Re: Het Café

Posted: Sun Aug 22, 2021 2:33 pm
by Breeze
'k Snap er weer eens de ballen van, het lijkt wel een radio-ontvanger. Is dit de achterkant van de motorbok en wat geeft die schuifmaat aan?

Adri

Re: Het Café

Posted: Sun Aug 22, 2021 2:39 pm
by henkr
Dit is gewoon de blisterverpakking van die tapeinden.
Ik ga er vanuit dat de schroefdraad links lengte genoeg heeft om volledig in het blok te verdwijnen, dan krijg je verder naar rechts de lengte van de bussen op de motorbok (die lengte, 66mm geeft de schuifmaat dus aan) en vervolgens blijft er dan helemaal rechts nog een substantieel stuk schroefdraad over om de moeren op te draaien.
De bussen aan de motorbok zijn redelijk essentieel omdat ze langer zijn dan de dikte van het vliegwiel, als ze er niet waren zou je bij ieder blok dat je in de motorbok bevestigt eerst het vliegwiel moeten verwijderen.

Re: Het Café

Posted: Sun Aug 22, 2021 4:43 pm
by Breeze
Duidelijk, maar ik had een radio leuker gevonden.

Adri