Het Café

Tato
Posts: 91
Joined: Thu Feb 04, 2021 12:43 pm

Re: Het Café

Post by Tato »

henkr wrote: Wed Aug 18, 2021 7:03 am Ik vind het echt heel mooi Adri :thumbup: maar hoe krijg je die V6 er nou in? :D

Groet Henk
Gewoon in onderdelen, achterklep staat al weer klaar. :lol:
Grtz,

Maurice
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

@Henk. Kijk maar op de site van de hofleverancier Hornbach. Diameter pijp van 60, 70, 80 en 100 (inklusief appendages) zijn voorradig, waarbij 100 de voorkeur schijnt te hebben en 80 mag ook. Mijn huis heeft 70 en dat voldoet goed. En voor zo'n lullig schuurtje is 60 natuurlijk prima.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Er gaat een wereld voor me open, dacht dat 70 per definitie altijd dikwandig pijp was, dus geschikt om onder de grond te leggen, terwijl 80 juist flinterdun is.
Maar goed, onze oosterburen hebben wel vaker afwijkende normen, (waarbij ik niet op de geschiedenis doel :D ),.zo hoeft daar een grondkabel waar hier VMVKAS of YMVKAS verplicht is niet eens een geaarde buitenmantel te hebben
"La meilleure voiture française jamais construite"
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Omdat ik nog steeds loop te mijmeren welke bouten geschikt zouden zijn om een ID-blok in een motorbok te plaatsen en deze link tegenkwam:
https://www.k-parts.nl/cilinder-tapeind ... gJlvPD_BwE
Het leek me dus wenselijk om de staalkwaliteit te achterhalen dus daarvoor contact gezocht met de importeur die niet verder kwam dan: "ze voldoen aan de norm" welke norm dat dan zou moeten zijn blijft ongewis.
Als ik meer zou willen weten kon ik contact opnemen met de fabrikant, ik ging er vanuit dat ik daar natuurlijk never nooit een antwoord op zou krijgen maar vanmorgen kwam dit bericht per mail:
" Those bolts are not produced according to DIN. The cylinder stud bolt is used in very different temperature situations (10-250 degrees celsius) and needs to be flexible as much as possible. It's hardened, but its located somewhere between 5.6 and 8.8"
Het is dus niet waar ik op gehoopt had maar inderdaad wel een antwoord.

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

‘k Zie geen probleem bij de genoemde/geschatte kwaliteit om ze als motorbokbout (mbb) te gebruiken.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Dank je Adri, dan ga ik die bestellen!
Zitten i.i.g. mooie hoge moeren bij met veel draadgangen.

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

De bromscootercilinderkoptapeinden zijn inmiddels aangekomen, mijn ruwe schatting qua lengte zat aardig in de buurt, de bevestigingsbussen op de motorbok zijn 66mm lang, zo te zien hou ik precies genoeg ruimte over om de moeren er op te draaien. :D
Image
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

'k Snap er weer eens de ballen van, het lijkt wel een radio-ontvanger. Is dit de achterkant van de motorbok en wat geeft die schuifmaat aan?

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Dit is gewoon de blisterverpakking van die tapeinden.
Ik ga er vanuit dat de schroefdraad links lengte genoeg heeft om volledig in het blok te verdwijnen, dan krijg je verder naar rechts de lengte van de bussen op de motorbok (die lengte, 66mm geeft de schuifmaat dus aan) en vervolgens blijft er dan helemaal rechts nog een substantieel stuk schroefdraad over om de moeren op te draaien.
De bussen aan de motorbok zijn redelijk essentieel omdat ze langer zijn dan de dikte van het vliegwiel, als ze er niet waren zou je bij ieder blok dat je in de motorbok bevestigt eerst het vliegwiel moeten verwijderen.
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

Duidelijk, maar ik had een radio leuker gevonden.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
Post Reply