Het Café

henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Nee, Ziggo heeft het analoge signaal afgesloten, mis het nog niet echt. :)

Groet Henk
Last edited by henkr on Thu Jul 25, 2019 9:45 am, edited 1 time in total.
"La meilleure voiture française jamais construite"
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Hier de eerste blunder van vandaag begaan, :)
Met het oog op de te verwachten temperaturen 2 verrijdbare airco's geïnstalleerd, eentje op de begane grond en eentje op de eerste verdieping, so far so good.
Op een gegeven moment liep ik langs de cv thermostaat in de woonkamer en dacht "zo! dat gaat lekker! t is nog maar 20 graden" vervolgens nog een keer kijken, zie ik dat nou goed? staat er een vlammetje in de display? even aan de CV buis voelen en ja hoor! die begon al lekker warm te worden.:oops:
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Citrobenz
Posts: 34
Joined: Mon Apr 22, 2019 9:47 am
Location: Steenwijk

Re: Het Café

Post by Citrobenz »

Dan raak je in ieder geval niet onderkoeld :lol:

groeten Henk
Groet van Henk uit Steenwijk
Xantia 1.8, 1999
Ami 8, 1978
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: Het Café

Post by bthomas »

Je bent niet de enige die dat overkomt. Ik was eens bij een bedrijf op bezoek en in de spreekkamer stonden zowel de airco als de verwarming aan. De een komt binnen en heeft het koud en zet de verwarming aan. De ander heeft het warm en zet de airco aan.
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: Het Café

Post by bthomas »

Wat voor airco's heb je eigenlijk gekocht?
User avatar
Breeze
Posts: 947
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

henkr wrote: Thu Jul 25, 2019 9:30 amzie ik dat nou goed? staat er een vlammetje in de display? even aan de CV buis voelen en ja hoor! die begon al lekker warm te worden.:oops:
Ik (we) moest(en) toch wel even hierom lachen. Hiero een paar jaar geleden een split unit aangelegd in de slaapkamer. En dan slaap je wonderbaarlijk goed, zeker vergeleken met daarvoor. Want we slapen onder een matig geïsoleerd dak en vroegah sleepten we wel eens de matrassen naar de gang achter de voordeur, waar het dan net lukte om onder de dertig graden te slapen.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

@Bert: ik had geen nieuwe airco's gekocht hoor, eentje al zeker 10 jaar geleden een keer uit een Duitse bouwmarkt meegenomen, die staat op de eerste verdieping, de tweede was van Hornbach en die ging altijd mee in de caravan naar warme oorden.
De werking van zo'n ding is behoorlijk inefficiënt, hij blaast heel veel lucht en daardoor moet er even zoveel lucht van buiten aangezogen worden (via een openstaand raam) in de caravan was dat iets gunstiger doordat ik een opening in de vloer gemaakt had in een keukenkastje.
Mijn gedachten gaan ok uit naar een Multi-split-airco, dus 1 unit buiten en daarop minimaal 3 binnenunits (garage, woonkamer en eerste verdieping)
Eventueel als optie nog de zolderverdieping
"La meilleure voiture française jamais construite"
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: Het Café

Post by bthomas »

Ik ken eigenlijk 3 typen airco's: split unit (al dan niet mobiel) , een type waar je water in moet doen en een type die het voor geen meter doet. Die laatste kenmerkt zich doordat er maar 1 dikke slang naar buiten gaat en je er geen water in hoeft te doen. Is dat het type dat jij gebruikt? Want dan vind ik het wonderlijk dat je de ruimte naar 20gr gekoeld krijgt op een dag dat het ongeveer 40 is.

En als de airco net zoveel warme lucht van buiten moet aanzuigen als ie nog warmer weer naar buiten blaast, hoe moet dat koelen dan werken?
User avatar
Menno
Posts: 528
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: Het Café

Post by Menno »

Die lawaaipapegaaien buiten van zo’n splitunit vind ik helemaal niets !!!
Buiten dat het vreselijk lelijk staat ,...

Hier komt dan ook een monoblok unit ( enkel gat met roostertje in de buitenmuur ) , nog even kijken of dat enkel de slaapkamer wordt of ook de huiskamer.
Garage is zelfs met deze hete dagen 26 graden binnen , en dan doe ik niet eens mijn best hem “ koel “ te houden, dat geloof ik wel.

Eindelijk is mijn vrouw ook zover , die vond het nu toch ook te warm worden in huis ....
Dat laat ik geen 2x zeggen :-)
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Dat gaat bij mij niet lukken, het zou betekenen dat de uitblaasopening in de woonkamer van de buren komt, heb zo'n vaag idee dat ze daar bezwaar tegen hebben. Een buitenunit maakt geluid maar lawaai zou ik het niet willen noemen, als ie achter de garage komt hoor ik er niks van.
Had op mijn werk ook een buitenunit aan de gevel, een paar meter van mijn werkplek maar die kon je binnen echt niet horen, als ik een storing vermoedde moest ik eerst naar buiten lopen om te kijken of ie het wel deed. :)

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
Post Reply