In dit seizoen valt mij vooral op hoeveel auto's er met slechte verlichting rondrijden. Vanmiddag zag ik in een ritje van twintig minuten twee auto's met maar een werkende koplamp. En nog vaker zie ik dat er aan de achterkant iets niet klopt. Je zou ook denken dat de politie daar wat mee doet ook al valt dat iets minder op dan een heel gare staat.
Het was mij al wel eens opgevallen dat Renault als merk niet heel veel liefhebbers lijkt te hebben. Op shows en zo zie je zelden een R16 of R5 bijvoorbeeld, terwijl die toch vrij massaal verkocht zijn. Nu wilden die ook wel roesten, maar dat geldt vanaf een bepaalde leeftijd voor zo ongeveer elke auto.Menno wrote: ↑Thu Jan 12, 2023 9:19 pm Lijkt mij ook ….
Clio 1 wilde overigens prima roesten , daarom zie je die bijna nooit meer , de 2 zie ik nog wel met enige regelmaat, maar dan vaak in de staat zoals Feije beschrijft, dat is met recht een weggooiautootje …
Hoe sommige auto’s door de APK komen vraag ik mij sowieso soms wel eens af.
Qua APK is er volgens mij te makkelijk misbruik te maken van het systeem. Louche garages keuren goed wat ergens anders afgekeurd zou worden. Andersom werkt het trouwens ook. Mijn vriend heeft een Twingo II. Was er voor de eerste APK netjes mee naar de Renault-dealer gegaan en kreeg te horen dat er voor €2.000,-- aan gerepareerd moest worden. Hij vertrouwde het niet helemaal en ging naar een onafhankelijk keuringsstation. Resultaat: goedgekeurd na een paar nieuwe lampjes en een beetje kit op een ashoes.