Xantia ( onderdelen ) op marktplaats/etc gespot.
Re: Xantia ( onderdelen ) op marktplaats/etc gespot.
Tis nog een echte X met fitnessramen vóór, jute zak bekleding en een géén-knoppen-plank onder de tellers. Zeldzaam hoor! Inmiddels...
De keerzijde is er ook hoor! ik heb tussen pak "em beet 1972 en 1992 best veel auto's gesloopt, meest 2CV/Dyane/GS/ en een enkele DS,
De garage waar dat allemaal op zolder lag moest vorig jaar leeg dus de meest zeldzame onderdelen voor redelijke prijzen op MP gezet, dit leverde (excusez le mot) zoveel gezeik op dat ik een 40 kuub container heb laten komen en alles in 1x weggedonderd
"La meilleure voiture française jamais construite"
Alfred kan hier ook over meepraten.
Is de garage nu echt leeg?
Adri
Is de garage nu echt leeg?
Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Ja, helemaal leeg!
Was bij mijn ouderlijk huis en praktijk, is nu inmiddels verkocht.
Was bij mijn ouderlijk huis en praktijk, is nu inmiddels verkocht.
Wat voor gezeik? Als je het weg gooit kun je het toch net zo goed weg geven? Voor die container zul je ook wel moeten hebben betalen.De garage waar dat allemaal op zolder lag moest vorig jaar leeg dus de meest zeldzame onderdelen voor redelijke prijzen op MP gezet, dit leverde (excusez le mot) zoveel gezeik op dat ik een 40 kuub container heb laten komen en alles in 1x weggedonderd
Een nadeel is wel dat verkopen via MP je werkzaamheden ophoudt.
Dat is ook het belangrijkste, niet komen opdagen op een afspraak, voor zoiets als een setje getint glas voor een GSA -break, eindeloos nieuwe foto's vragen en als de fotohonger dan gestild is, nog een zelfde weg willen volgen over al dan niet meegeleverd ruitmechaniek dan ben ik er na een week helemaal klaar mee en dan gaat zogezegd "de knop om".
Zeker via een medium als marktplaats of bepaalde fora is het wel duidelijk kaders stellen.
En bij zeldzaam spul is geduld ook een ding. De kopers zijn namelijk zelf óók zeldzaam, dus voordat die anderhalve GSA break eigenaar je advertentie vindt...
Niet ideaal als je in één maand een garagebox wil leeg trekken. Dat gaat gewoon niet zonder héél veel weg te gooien...
Jullie hebben mijn Xantia onderdelen topics gezien. Kwamen totaal drie mensen om. Alledrie wel heel leuk trouwens. Maar slechts een fractie is verkocht of vergeven, de rest weggegooid.
En bij zeldzaam spul is geduld ook een ding. De kopers zijn namelijk zelf óók zeldzaam, dus voordat die anderhalve GSA break eigenaar je advertentie vindt...
Niet ideaal als je in één maand een garagebox wil leeg trekken. Dat gaat gewoon niet zonder héél veel weg te gooien...
Jullie hebben mijn Xantia onderdelen topics gezien. Kwamen totaal drie mensen om. Alledrie wel heel leuk trouwens. Maar slechts een fractie is verkocht of vergeven, de rest weggegooid.
Herkenbaar. Heb zelf ook nog een aantal Xantia onderdelen te koop staan op Marktplaats, maar vrijwel de enige mensen die erop reageren proberen hun tijd te verdoen met het stellen van zinloze vragen, afspraken op het laatste moment afzeggen, of zoals Henk aangaf door eindeloze fotosessies op te vragen en vervolgens niet meer reageren. Irritant k#t volk. Maar je kunt er zelf eigenlijk niets aan doen. Je kan het aangeven bij het Marktplaats-team, en die kunnen in sommige gevallen het account van de desbetreffende persoon blokkeren. Maar voordat ze zijn verbannen van MP hebben ze alweer een nieuw account, en zo herhaalt het proces zich telkens weer opnieuw..
Wat betreft die 1A: vind de prijs voor deze origineel Nederlandse Xantia naar verhouding best netjes. Een zeldzaam model inmiddels, met lage km-stand waaraan recentelijk veel onderhoud is uitgevoerd. Persoonlijk was ik gewoon akkoord gegaan met het bod van €800. Daar hij op de sloop waarschijnlijk niet veel dan €150 zal opleveren.
Wat betreft die 1A: vind de prijs voor deze origineel Nederlandse Xantia naar verhouding best netjes. Een zeldzaam model inmiddels, met lage km-stand waaraan recentelijk veel onderhoud is uitgevoerd. Persoonlijk was ik gewoon akkoord gegaan met het bod van €800. Daar hij op de sloop waarschijnlijk niet veel dan €150 zal opleveren.
Er gaat niets boven de Double Chevron
Ik heb zelf een tijd lang mijn Activa-interieur te koop gehad (heb ik zelfs nog steeds), maar sinds mei is de enige reactie die ik erop heb gehad een bod van €20. Ik had het toen voor €75 of zo te koop staan. Toen ik zei dat ik €20 toch wel een beetje aan de lage kant vond, haakte hij meteen af... Ja, kopers voor Xantia-onderdelen zijn nogal schaars geloof ik.
Daarom is zo'n X in onderdelen verkopen dus een vrij kansloos verhaal, tenzij iemand echt heel graag een handslingermechanisme in de voorportier wil.
Marktplaats kopers zijn niet allemaal zo erg, maar je ontwikkelt er wel een gevoel voor, wie serieus is en wie alleen maar je tijd verdoet. Oppassen om als verkoper niet zelf in een chagrijn te veranderen... En die ene serieuze koper af te schrikken.
De ergste ervaring was de W204 verkopen. Hoe vaak ik na flinke mailwisselingen wel niet gehoord heb "Nee, ik moet een automaat hebben"... Als je een automaat zoekt reageer dan niet op een handbak, druif!
De uiteindelijke koper zei dat ie er nog een lening voor moest regelen. Toch leek ie wel heel serieus maar dan ga je toch denken: daar hoor ik nooit meer wat van, hij heeft geen geld. Wel dus, binnen drie dagen was het rond.
Marktplaats kopers zijn niet allemaal zo erg, maar je ontwikkelt er wel een gevoel voor, wie serieus is en wie alleen maar je tijd verdoet. Oppassen om als verkoper niet zelf in een chagrijn te veranderen... En die ene serieuze koper af te schrikken.
De ergste ervaring was de W204 verkopen. Hoe vaak ik na flinke mailwisselingen wel niet gehoord heb "Nee, ik moet een automaat hebben"... Als je een automaat zoekt reageer dan niet op een handbak, druif!
De uiteindelijke koper zei dat ie er nog een lening voor moest regelen. Toch leek ie wel heel serieus maar dan ga je toch denken: daar hoor ik nooit meer wat van, hij heeft geen geld. Wel dus, binnen drie dagen was het rond.