Het Café

bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: Het Café

Post by bthomas »

Ik heb er ook al over gedacht om dat te doen. Alleen maak ik mij een beetje zorgen of ik wel voldoende diskruimte houd.

Overigens gebruik ik zelf flickr maar dat is recent verkocht en heeft een ander beleid ingevoerd en daar krijg ik de kriebels van dus dat raad ik ook niemand meer aan.
User avatar
Feije
Posts: 1019
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Het Café

Post by Feije »

Je zou een maximum formaat voor de foto’s kunnen hanteren misschien? En misschien kun je het zelfs wel op zo’n manier implementeren dat de server een grotere foto automatisch comprimeert. Zoveel rekenkracht vraagt dat niet meer.
Alfred
Posts: 294
Joined: Sat Apr 06, 2019 11:30 pm
Location: Kempen

Re: Het Café

Post by Alfred »

Diskruimte en rekenkracht zijn tegenwoordig geen issues meer.
Alleen er ontwikkelde zich ook nog iets anders...

Er kunnen tegenwoordig enorme schadeclaims ingediend worden als rechten van foto's betwist worden.
Je kunt zelfs met met je eigengemaakte foto's problemen krijgen als er personen herkenbaar op staan die geen toestemming hebben gegeven.

Als deze foto's op de server van de site staan dan is de houder hiervoor aansprakelijk, nu is (waarschijnlijk?) alleen de poster verantwoordelijk.

Mvg. Alfred.
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: Het Café

Post by bthomas »

Alfred wrote: Mon Jul 22, 2019 6:38 pm Diskruimte en rekenkracht zijn tegenwoordig geen issues meer.
Niet als het om je PC thuis gaat, maar als je een dedicated server bij een hosting provider huurt betaal je toch nog wel significante bedragen voor schrijfruimte. Ik heb er weleens naar geïnformeerd en toen kreeg ik als antwoord dat dat komt omdat het allemaal redundant uitgevoerd is met speciale hardware (RAID ofzo).
Alfred wrote: Mon Jul 22, 2019 6:38 pm Alleen er ontwikkelde zich ook nog iets anders...

Er kunnen tegenwoordig enorme schadeclaims ingediend worden als rechten van foto's betwist worden.
Je kunt zelfs met met je eigengemaakte foto's problemen krijgen als er personen herkenbaar op staan die geen toestemming hebben gegeven.

Als deze foto's op de server van de site staan dan is de houder hiervoor aansprakelijk, nu is (waarschijnlijk?) alleen de poster verantwoordelijk.
Dat is ook wel een zorg. Maar die zorg heb ik ook als ik bijvoorbeeld informatie uit de Citroën documentatie op het forum zet. Ik ben geen jurist en weet dus niet hoe het precies zit.
Alfred
Posts: 294
Joined: Sat Apr 06, 2019 11:30 pm
Location: Kempen

Re: Het Café

Post by Alfred »

Het fijne weet ik er ook niet van, maar het werkt vandaag de dag vaak niet meer door gewoon je logica te volgen.

Wat ik nu zelf heb gezien op een andere site, is dat teksten en foto's geclaimd werden.
Dat was op een (groot) forum waar iemand zaken had gepost met materiaal dat elders van internet kwam.

Kort daarna ontving de houder van die site een schadeclaim van meerdere honderden euro's per gebruikte afbeelding.
Waarschijnlijk was het uitgelokt, de wereld is steeds gekker aan het worden.

Het kwaad kreeg ook nog een keerzijde, want heel veel leden spraken schande van de claims en werden solidair. Ze hebben met oproepen voor giften de claims kunnen betalen en de site kunnen redden :D


Mvg. Alfred.
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Hoe ver gaat die ziekelijke claimcultuur?
Als ik een foto van mijn Xantia op het forum zet kan ik een claim verwachten van het Bureau d'Etudes Citroën? :(
Ik vind de AVG al veel te ver gaan, daar kan strikt genomen ook niemand aan voldoen. :(

Groet H, (noem expres mijn naam niet want dat zou al een overtreding zijn) :lol:
"La meilleure voiture française jamais construite"
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: Het Café

Post by bthomas »

Goed nieuws voor mij: ik ben in beginsel niet aansprakelijk voor wat leden van het forum doen volgens deze website:

https://www.iusmentis.com/maatschappij/ ... ch/forums/

Ennuh H, ik ben het met je eens.

Ik heb het idee dat mensen in 2 groepen zijn te verdelen: actieve en passieve. Actieve mensen proberen een doel te behalen, wat dat doel dan ook moge zijn. Passieve mensen zijn "slachtoffer". Ze strelen elkaar over het haar en bevestigen dat de ander echt slachtoffer is en dat het schandalig is dat de grote boze entiteit hun problemen niet oplost. De grote boze entiteit kan dan de overheid zijn of een bedrijf of iets dergelijks. Speciaal voor passieve mensen zijn er televisieprogramma's zoals Hart van Nederland waar het onrecht gedeeld wordt.

Wie wil zoekt een mogelijkheid (actief), wie niet wil zoekt een reden (passief).

Die claimcultuur dwarsboomt de actieve mensen door voortdurend obstakels op te werpen.

Tot zover mijn analyse :-)
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Heb sinds vorige week geen televisie meer dus HVN zal het zonder mij moeten doen. :lol:

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
Albert
Posts: 68
Joined: Thu Apr 18, 2019 8:10 pm
Location: Veluwezoom

Re: Het Café

Post by Albert »

Is ie kapot Henk..........ik heb er nog wel eentje voor jou! :lol:
C5hdi110
Posts: 227
Joined: Fri Apr 05, 2019 4:02 pm
Location: 010

Re: Het Café

Post by C5hdi110 »

Henk had nog een echte TV, met een beeldbuis, ook wel CRT genoemd :D
C5 1.6HDI Caractere / Peugeot 106 1.6-16V GTI
Post Reply