Ha Olyslager! daar heb ik aan het begin van mijn sleutelcarrière een hoop plezier van gehad, duidelijke tekeningen en duidelijke tekst.
Dat donkergrijze materiaal van de moer lijkt me juist keihard staal, ondanks dat werden ze kennelijk nog wel eens stuk gedraaid, waren als een soort setje leverbaar.
Daarom vind ik het ook best belangrijk het juiste aandraaimoment te gebruiken, die 30 à 40 kg is natuurlijk een heel ruwe schatting, alleen afhankelijk van je eigen gevoel voor gewicht.
Voor zover ik weet zitten sportwagenwielen met de mooie vleugelmoeren a.k.a. gehaktmolens, anders in elkaar, daar heeft de as "splines" en de vleugelmoeren zijn qua schroefdraad li en re verschillend.
Wie er dus op het grandioze idee gekomen is dit zo toe te passen bij Citroën? JMHW! zou me niet verwonderen als ook dit uit de gedachten van Paul Magès ontsproten is.
Moet echt een originele geest geweest zijn met uitspraken als "Alle kenners zeiden dat het niet kon, ik wist dat niet dus ben er toch maar aan begonnen"
Er was ten tijde van Pippi Langkous dus eigenlijk niets nieuws onder de zon: "Ik heb het nog nooit gedaan dus kan ik het"
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
edit: net even de oorspronkelijke wiki-tekst opgezocht:
"Onder de glasplaat van zijn bureau lag een uitspraak van Marcel Pagnol die daarmee een uitvinder definieerde: 'Iedereen meende dat het onmogelijk was, behalve een idioot die dat niet wist en die het gemaakt heeft'."