Het Café

henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Omdat ik al een ID heb met blauwe platen :D en dan dus echte, geen "importplaten".
"La meilleure voiture française jamais construite"
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Omdat ik al een ID heb met blauwe platen :D en dan dus echte, geen "importplaten".
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

Hoeveel ID's heb jij wel niet?

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Slechts 2, beide van "64 eentje in 1981 geïmporteerd , de andere in '85 toevallig tegenaan gelopen, die heeft echt een origineel NL kenteken en dat is behalve de 40.000 km ook zo ongeveer alles wat er goed aan is. :(

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

Die “AltijdGroene” doosjesboot veroorzaakt toch wel serieus grote problemen hoor:
Volgens de krant bij ons in de regio is er een bedrijf die op 10 containers met sexspeeltjes wacht
die op dit schip zijn geladen :oops: .Ze maken zich vooral zorgen dat deze containers te laat komen
voor moederdag. :shock: Zo heeft iedereen z'n eigen zorgen :mrgreen:


Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

En dan even echt serieus, dit vond ik op een scheepvaartforum:
De laatste geregistreerde snelheid van de Ever Given was 13,5 knopen, 12 minuten voor het stranden geregistreerd, volgens gegevens van Bloomberg. De maximale toegestane snelheid door het kanaal is tussen 7,6 knopen en 8,6 knopen. Bovendien had het gigantische schip volgens het bureau geen sleepboot als escorte op het kanaal. De twee schepen vlak voor haar werden wel begeleid, hoewel ze dat niet verplicht waren. En ten minste één ander vrachtschip koos ervoor om te wachten tot de storm voorbij was, voordat die zich door het kanaal waagde.

Dat geeft een aardige aanwijzing, want ik vroeg me al af waarom hij (zij) zich zo diep in het talud kon ingraven als je voorzichtig (dacht ik) door het kanaal navigeert. En dan volgt hier de mijns inziens logische verklaring daarvoor:
Die snelheid bevestigt wel wat ik al dacht. De storm kwam dwarsscheeps in en het schip is sneller gaan varen omdat de benodigde opstuurhoek te groot werd en zonder sleepboothulp kan je dat alleen compenseren door vaart te verhogen, met het risico dat als het fout gaat, het dan ook goed fout gaat en je vervolgens met een noodgang tegen de oever omhoog loopt.

Arme Indiase kapitein. De commerciële druk op een schip om toch te varen onder zulke omstandigheden moet eigenlijk weggenomen worden en eventueel ook gestraft.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Misschien nog net op tijd voor vaderdag? :lol:
"La meilleure voiture française jamais construite"
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Het RIVM heeft op voorhand al afscheid genomen van de leeftijdsgroep waar ik toe behoor (65-75) en naar ik aanneem geldt dat voor meerdere Xantisten.
Zou dit het gevolg zijn van een kosten-batenanalyse? :(
Image

Ondertussen lekker bezig met een nieuwe uitlaat voor de ID19, dit is een van de zeldzame gelegenheden dat een 4-kolommer makkelijker is dan een schaarbrug, er is te weinig ruimte tussen bodem en brug om de demper er uit te krijgen:
Image
Na een enigszins riskante actie net zoveel ruimte kunnen creëren dat de oude demper er uit kon en de nieuwe er in.
Image
Ik zit nu te wachten op een paar geschikte klemmen, als die er zijn kan de flexibele pijp er tussen en is ie van voor tot achter nieuw.
Maar goed dat ik zo'n 40 jaar geleden de restvoorraad van een uitlaatcentrum opgekocht had. :D
Last edited by henkr on Mon Mar 29, 2021 3:24 pm, edited 2 times in total.
"La meilleure voiture française jamais construite"
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Zo! die hangt! en potdicht! :D
Image
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
citroen23
Posts: 252
Joined: Sat Apr 13, 2019 6:33 pm

Re: Het Café

Post by citroen23 »

Oh ja, sjit............die flexible uitlaat moet ik ook nog vervangen. Ik heb 'm al klaar liggen maar ja ; nu nog fff de tijd zien te vinden :oops:
het is wel die modernere (CX turbo versie) van citrotech zodat hij nu,hopenlijk, wat langer meegaat :P
Image
Post Reply