Het Café

User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

Als ik vroeger uren kruisend met 130 uit F kwam rijden, voelde de 100 in B en NL als een belachelijk laag tempo. Om nog maar niet te spreken over het gevoel als je uit D kwam.
Concluderend, alles is relatief.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

henkr wrote: Mon Jan 25, 2021 8:21 am
En waarachtig krijg ik nu als pensionado weer zoiets:
Ik heb een paar antieke tractoren die door gewijzigde wetgeving m.i.v. dit jaar een registratiekenteken moeten hebben, een simpele zaak zou je zeggen?
Op de site van de RDW staat te lezen dat aanhangwagens achter een tractor die sneller kan rijden dan 25km/h ook een eigen registratiekenteken moeten hebben waardoor je dus de situatie krijgt dat als ik een kleine enkelasser (GVW minder dan 750kg) achter de trekker hang daar een registratiekenteken voor moet hebben, als diezelfde aanhanger achter de auto hangt hoeft het niet, bovendien zal de RDW voor die categorie nooit een kenteken afgeven. :(
Wederom zo'n geval van "Wat je ook doet, het is altijd fout" en kan de wet alleen maar tegen je gebruikt worden.
En ja ik weet het, cynisme is mijn handelsmerk. :lol:
En waarachtig! het heeft even geduurd maar er is iemand wakker geworden bij de RDW:
Image
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

Een lezenswaardig artikel over de hedendaagse autokleuren. Bas van Putten is een van mijn favoriete autojournalisten.

Adri

Autokleuren NRC.jpg
Autokleuren NRC.jpg (221.58 KiB) Viewed 2612 times
Autokleuren NRC 1.jpg
Autokleuren NRC 1.jpg (253.49 KiB) Viewed 2612 times
Autokleuren NRC 2.jpg
Autokleuren NRC 2.jpg (224.22 KiB) Viewed 2612 times
Last edited by Breeze on Wed Mar 17, 2021 9:18 pm, edited 1 time in total.
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

En het vervolg:

Autokleuren NRC 3.jpg
Autokleuren NRC 3.jpg (252.55 KiB) Viewed 2612 times
Autokleuren NRC 4.jpg
Autokleuren NRC 4.jpg (217.29 KiB) Viewed 2612 times
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

henkr wrote: Wed Mar 17, 2021 3:45 pmmaar er is iemand wakker geworden bij de RDW:
Kunst, ze hebben naks te doen zonder rijexamens.

Kan jij me de diepere betekenis uitleggen van dat ronddraaien om de eigen as?

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Ik moest er zelf ook even over nadenken (hoe ingewikkeld kan je iets beschrijven)
Er zijn natuurlijk werktuigen die weliswaar wielen hebben (een hooischudder bijvoorbeeld) maar die gewoon met een driepuntsverbinding in de hefarmen hangen (2 hefarmen en 1 topstang) die mogelijk door een wel heel ijverige agent als aanhanger aangemerkt zouden kunnen worden, die mogelijkheid wordt hiermee dus geblokkeerd.

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Vandaag de ID19 maar weer eens naar huis gehaald, is toch elke keer weer een behoorlijke klus. :(
Image
T.a.v. Bert: Ik heb gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om te checken wanneer de oprijplaten uit de goot gelift kunnen worden, zoals te zien is er nog steeds sprake van blokkering, de achterkant stond zelfs iets hoger dan in het verlengde van de trailer.
Image
"La meilleure voiture française jamais construite"
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: Het Café

Post by bthomas »

Dat zijn alu oprijplaten, die zijn dus beter neem ik aan. Maar het is ook wel mogelijk dat er iets mankeerde aan de oprijplaten die ik bij die geleende aanhanger mee kreeg.
Zo op de foto ziet het er heel solide uit.
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Een beetje vergelijkbaar met lm velgen, doordat het materiaal zwakker is dan staal wordt het dikker uitgevoerd met als netto resultaat dat het wel lichter is maar niet zoveel als waar je op hoopt, in dit geval 24 kg i.p.v. 30kg voor de stalen opritten.
Concreet betekent dit 500€ om 6kg minder te hoeven tillen. :(
Heb het idee dat ze wel wat meer doorbuigen dan de stalen opritten die ik eerst had, maar goed, ze zouden 1000 kg moeten kunnen hebben.
Klein beetje gedaan vandaag, de nieuwe platen zitten er op.
Image
En een hardnekkig lek in een rubberslang weten te herstellen, op zich goed bereikbaar maar een dikwandige hard geworden rubberslang van bijna 60 jaar oud met een interne diameter van ongeveer 6mm over een verdikking van 12mm schuiven is geen pretje.
Snap nu waarom het lekleiding heet. :lol:
Image
Ik wilde ook nog de startmotor demonteren, dat is nog eentje met een echte Bendix-koppeling (werkt op inertie dus maar slaat vaak mis), dan moet om te beginnen het uitlaatspruitstuk er af en in aanmerking genomen dat ik de achterste krukaskeerring nog moet vervangen die achter de trillingsdemper shocking klem tegen het schutbord zit zal toch motor met bak er uit moeten :(
Eerst maar eens een nieuwe uitlaat er onder want die lekt waar ie maar lekken kan.
"La meilleure voiture française jamais construite"
Menno
Posts: 529
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: Het Café

Post by Menno »

Waarom geen blauwe platen ??

Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Shine EAT6 2024 Noir Perla Nera & Blanc Opal
Post Reply