Het Café

henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Het houdt niet op!
Ik dacht dus een oldtimerverzekering afgesloten te hebben bij de ANWB.
Krijg nu een premieberekening toegestuurd met een geldigheidsdatum tot 19 maart dus kennelijk is de verzekering nog niet ingegaan.
Even zoeken hoe je je verzekeringen kan inzien, dat kan dus door eerst een account aan te maken, zo gezegd zo gedaan.
De eerste vraag is: "Wat is uw polisnummer?" :oops:
Dan maar telefonisch, ongeveer een half uur wachttijd en naar de wel zeer toepasselijke song "You've got your troubles I've got mine" moeten luisteren en toen sprak het orakel: "Hij is verzekerd" :D
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

't Zijn ook nog steeds wielrijders hè.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
Menno
Posts: 529
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: Het Café

Post by Menno »

Het gaat om het eindresultaat Henk, verzekerd ! Mooi zo ;-)

Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Shine EAT6 2024 Noir Perla Nera & Blanc Opal
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

'k Had eigenlijk wel verwacht dat iemand zou vragen wat die code 01 in rubriek 12 (beperkingen/vermeldingen) betekent. Nou dan zal ik het zelf maar zeggen. In het kader van de door de regering ten behoeve van de politieke partijen gevorderde zendtij.., oh wacht, ik bedoel: in het kader van de wet op de privacy mag de code 01.06 niet voluit worden vermeld op het rijbewijs. En die code betekent dat als ik zwoare woages berijd, ik mezelf moet voorzien van een corrigerende bril voor veraf kijken. Kennelijk vinden ze dat niet belangrijk als ik lichtere woages berijd, zoals mijn Xantia van anderhalve ton, toch ook potentieel een aardige moordmachine. Gelukkig kan oom agent bij een aanhouding wel inzien op de rdw-website, welke code ik bezig ben te overtreden.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: Het Café

Post by bthomas »

Je hebt wel heel perfectionistisch je rijbewijs gescand en uitgeknipt.
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Die bril voor veraf kijken is omdat voertuigen uit de categorie CDE meestal een geringere remvertraging hebben dan BE voertuigen. :lol:
Weet niet wat het nu is maar lang geleden in ieder geval resp. 4,5 en 5,2 m/s²
"La meilleure voiture française jamais construite"
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Vond die lege plek op mijn rijbewijs best wel storend, dus ik blij dat ik eindelijk een heus trekkerrijbewijs kreeg, hebben ze verdorie weer een nieuwe categorie bedacht (B1), weer een lege plek! :(
Image
"La meilleure voiture française jamais construite"
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Menno wrote: Sat Mar 06, 2021 11:53 am Het gaat om het eindresultaat Henk, verzekerd ! Mooi zo ;-)
Zondermeer waar! bedankt voor de tip Menno!
De keuze is nu ook wel makkelijk, schorsen (dus niet rijden) 25€, verzekeren (wel rijden) 50€ :D
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: Het Café

Post by H@ns »

henkr wrote: Sat Mar 06, 2021 12:22 pm Vond die lege plek op mijn rijbewijs best wel storend, dus ik blij dat ik eindelijk een heus trekkerrijbewijs kreeg, hebben ze verdorie weer een nieuwe categorie bedacht (B1), weer een lege plek! :(
Image
Het is nog erger dan je denkt Henk:
RDW wrote:Europese wetgeving schrijft alle categorieën voor die op de achterzijde van het rijbewijs worden voorgedrukt. Vandaar dat de categorie B1 zichtbaar is op de achterzijde van het rijbewijs. In sommige EU landen is de categorie B1 te halen, bijvoorbeeld in Frankrijk. Het is niet mogelijk om deze categorie in Nederland te behalen en om deze reden wordt de categorie B1 niet gevuld op het Nederlandse rijbewijs. De minimumleeftijd voor de categorie B1 is 16 jaar. Het gaat bij deze categorie om vierwielers met een lege massa ten hoogste van 400 kg, exclusief de massa van de accu’s in elektrische voertuigen, en met een netto maximum vermogen van ten hoogste 15 kW.
Gelukkig voldoe je wel aan de minimum leeftijd, da's al iets toch :lol:
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Hmm, ja en nog even en ik voldoe ook aan de maximum leeftijd. :(
"La meilleure voiture française jamais construite"
Post Reply