Het Café

User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

Hoera ik mag weer 5 jaar rije met een woagetje:

Rijbewijs 2021 zonder SoFi.jpg
Rijbewijs 2021 zonder SoFi.jpg (137.58 KiB) Viewed 2545 times

Het verlengen voor grote woages was gratis, dus dat heb ik ook maar weer gedaan. Alleen code 95 is verlopen en verlengen daarvan is heel duur. Maar de keuringsarts gaf me de tip dat het toch wel handig is voor als ik een hele grote camper wil gaan berijden. Nu is de massagrens voor B-rijbewijs 3 500 kg. De grotecamperbelangenvereniging ijvert er voor om die grens te verhogen naar 4 250 kg link. Die krengen worden steeds groter, zwaarder en duurder. In dat grote en superieure land over de oceaan, genaamd VS van A, zag ik vrachtwagenformaat als camper, met uitschuifbare panelen en uiteraard een aanhangertje met je boodschappenautootje er op.
Maar het belangrijkste nieuws is dat ik ongevraagd ook het Trekkerbewijs heb verkregen. Dus nu kan ik bij Henk gaan joyrijden.

Omdat ik heel modern ben en je tegenwoordig ook geheel digitaal kan aanvragen, heb ik dat natuurlijk geprobeerd. Nou dat ging geweldig. Hier staat dat drama beschreven (doorscrollen naar beneden).

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Mijn rijbewijs verloopt over 3 jaar, met de achterstanden bij het CBR in gedachten dacht ik dus: "ik ga hem nu alvast aanvragen, hebben ze mooi 3 jaar de tijd om dat kaartje te printen"
Die vlieger gaat dus niet op. :D
Na het lezen van Adri's verhaal weet ik 1 ding zeker: Dit gaan we dus niet digitaal doen! :lol:
Denk dat mijn Nokia 6310i er ook de lol niet van inziet. :D
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

Je moet 2 dingen goed begrijpen.
1. CBR/RDW zitten op dit moment te duimendraaien/duimen te draaien, want er is niemand die na de start v.d. Covidcrisis nog kan/mag afrijden. Ik had binnen 2 dagen de beschikking na de keuring en binnen 1 minuut goedkeuring na (digitaal) inleveren pasfoto. Toen ik eind december de initiële aanvraag deed, kreeg ik de waarschuwing dat vanwege de grote drukte ik eigenlijk minimaal 3 maanden vóór verlopen rijbewijs, de verlenging had moeten starten. Dus ik was al te laat. Kennelijk ijlt zo'n boodschap nog een jaar na op hun systeem.
2. Vroeg of laat kan je je Nuekia in de recycling gooien.

N.B. datum aanvraag bij de gemeente is startdatum van geldigheid rijbewijs.

Adri
Last edited by Breeze on Thu Mar 04, 2021 11:22 pm, edited 1 time in total.
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Hier nog zo eentje:
Ik heb plannen om maar eens met mijn ID19 aan de gang te gaan, hij is zo goed als rijdbaar, alles werkt, de APK- en belastingplicht zijn vervallen dus ik kan voor een dagje sleutelen mooi over de weg van stalling naar mijn huis, dat is een stuk makkelijker dan telkens op een trailer lieren.
Het enige wat ik dus nog nodig heb is een WA verzekering.
Ik kom op de site van GIO, vul alle relevante gegevens in over mijzelf en het voertuig en daar komt de laatste vraag: "Is de auto geschorst?" Ja dus,
"In dat geval kunnen wij geen offerte uitbrengen"
Mij cynische geest concludeert dat kennelijk de juiste werkwijze moet zijn:
1. Schorsing opheffen.
2. Bekeuring afwachten voor onverzekerd rijden.
3. Offerte verzekering aanvragen. :shock:
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Feije
Posts: 1029
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Het Café

Post by Feije »

Dat is sowieso raar, want toen ik de verzekering van de Turbo CT stopzette omdat ik hem schorste, vroeg de verzekeraar nog of ik dit wel zeker wist omdat het ook verstandig kon zijn om een geschorste auto te verzekeren. Ongelukken maak je natuurlijk niet met een geschorste auto, maar de verzekering geldt ook voor als hij bijvoorbeeld in brand vliegt.

Ergo: mijn verzekeraar had er geen problemen mee om geschorste auto's te verzekeren. Logisch ook. De kans dat ze iets uit moeten keren is nihil en het levert ze evenveel geld op als een rijdende auto...
Menno
Posts: 529
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: Het Café

Post by Menno »

Probeer de klassieker verzekering van de anwb eens Henk ....
https://www.anwb.nl/verzekeringen/oldti ... d=Internet

Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Shine EAT6 2024 Noir Perla Nera & Blanc Opal
User avatar
web
Posts: 215
Joined: Sun May 31, 2020 11:04 pm
Location: Amsterdam Noord

Re: Het Café

Post by web »

NH1816 doet bij mij niet moeilijk over WA op een geschorste oldtimer.

Voor iets meer dekking kan ik Vetera aanraden. Doordacht pakket en flexibel. mijn SL was al volledig verzekerd voordat ie zelfs maar een kenteken had. (USA import)
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Denk dat ik de ANWB ga proberen, lijkt gunstig! :D
Weer eentje:
Zoals wellicht bekend ben ik ruim 2 jaar geleden met mijn praktijk gestopt.
Omdat aan de inschrijving bij de KvK nogal wat ongewenste fiscale aspecten zitten heb ik die vorig jaar ook maar eens beëindigd.
Vandaag bedacht ik dat ik mijn zakelijke bankrekening eigenlijk ook niet meer nodig heb (kost alleen maar 10 euro in de maand en ik doe er niks meer mee)
Dus een poging ondernomen om online mijn rekening te beëindigen, dat resulteerde in de volgende mededeling:
"U kunt uw rekening alleen opheffen als u als bestuurder bij de KvK geregistreerd staat."

Ik word hier zo ongelooflijk moe van! :oops:
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: Het Café

Post by H@ns »

Kafka

of wellicht....

Grumpy old men
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Ik denk een juiste mix van die 2 :lol:
Heb een printscreen van die KvK opmerking gemaakt, als ik me een keer heel erg verveel ga ik daarmee langs de KvK om te vragen of ik daar bestuurder kan worden. :D
"La meilleure voiture française jamais construite"
Post Reply