Vandaag de remmerij aangepakt, gereviseerde remklauwen, nieuwe schijven en remslangen gemonteerd.
Met een ontlucht apparaat onder druk en Diagbox ontlucht.
Even brak er paniek uit, ik had 2 flessen remvloeistof, 1L en 0,5L, het reservoir in de auto was behoorlijk leeg, ik giet de 0,5L fles er in.
De 1L in het ontlucht apparaat, na afloop zie ik DOT 5.1 staan op de 0,5L fles en DOT 4 op de 1L fles
Even snel googlen gaf opluchting, DOT 5.1 en DOT 4 mag je mengen, stom van mij dat ik het niet gezien heb bij het kopen in de winkel
Deze remslangen zijn niet goedkoop, ik schrok van de prijs € 40 /stuk en een gemeen addertje onder het gras, links en rechts zijn verschillend.
Op het totaal maakt het bedrag niet veel meer uit en is het maar gebeurd, tussen al het glimmend spul zijn de roestige beugels geen gezicht.
Het viel mij op dat de nieuwe slangen dikker zijn uitgevoerd en robuustere beugels, in vergelijking met origineel.
Het lijkt er op dat de 407C meer gemeen heeft met een C6 dan C5-3, bepaalde onderdelen worden alleen gebruikt op 407C en C6.
Om de (nieuwe) gereviseerde klauwen netjes te houden, heb ik deze voorzien van 2 lagen epoxy primer en 3 lagen remklauw lak.
De linker spuitbus is een soort super ontvetter, goed spul, stinkt alleen wel, vooral als je het heel effe in een gesloten ruimte gebruikt.
De epoxy primer er op, delen waar geen verf op mag komen heb ik afgeplakt.
De remklauw lak er op in 3 lagen, met tussenpozen van 24 uur, daarna 2 dagen laten drogen in de zon :smt004
Helaas paste het haakje van de remslang niet goed in de remklauw, rechts werd een kliederboel.
Links heb ik banjo bout eruit getrokken en de aansluiting goed afgedopt, het haakje bijgebogen en eerst gepast, toen pas gemonteerd.