Het Café

User avatar
web
Posts: 215
Joined: Sun May 31, 2020 11:04 pm
Location: Amsterdam Noord

Re: Het Café

Post by web »

Regelzucht c.q. maakbaarheidsdenken leidt tot meer detaillering, en meer detaillering leidt tot meer gemiste hoekjes en gaatjes waar regels toch nog met elkaar in botsing komen of gekke uitzonderingen buiten de boot vallen. Zoals die tractor aanhanger situatie. De wetgever doet het inderdaad nooit goed ;)
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

Eén van de voordelen van wonen bij K'dijk is, dat je vanuit je keuken zo het ijs opstapt en de Molentocht kan schaatsen.

Kinderdijk met ijs.jpg
Kinderdijk met ijs.jpg (161.5 KiB) Viewed 2544 times

Tenzij... je ooit van meneer Havekotte een paar Vikings hebt gekocht:

Viking schaatsen met probleem.jpg
Viking schaatsen met probleem.jpg (223.43 KiB) Viewed 2544 times

Dus... gebruik NOOIT kunststof, want het veroudert en wordt bros, grrrr.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Mogelijk zowel de schaatsen als ook de gebruiker te oud? :lol:
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

Henk... ga je mond spoelen.
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Nou eerlijk gezegd Adri heb ik best respect voor je actie :thumbup: , zelf heb ik op mijn zestigste besloten niet meer te schaatsen.
Heb nog nooit botbreuken gehad en dat wil ik ook graag zo houden. :D
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

Ja diezelfde onzindelijke gedachten heb ik af en toe ook wel eens gehad. Maar met de ijskwaliteit van de afgelopen dagen, ging het toch weer teveel kriebelen.
Een jaar of 20 geleden was er na de vriesperiode sneeuw op het ijs gevallen, waardoor je de scheuren niet zag. Toen ben ik een paar keer achter elkaar op mijn rechter elleboog gevallen, die ongeveer 3x in omvang was toegenomen. Toen dacht ik ook, je moet het geluk niet tarten en kappen ermee. Maar ja...

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
JW-C5
Posts: 350
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: Het Café

Post by JW-C5 »

henkr wrote: Sun Feb 14, 2021 11:20 pm Nou eerlijk gezegd Adri heb ik best respect voor je actie :thumbup: , zelf heb ik op mijn zestigste besloten niet meer te schaatsen.
Heb nog nooit botbreuken gehad en dat wil ik ook graag zo houden. :D
Ik ben iets later gestopt, maar ik schaats ook niet meer. De schaatsen heb ik ook niet meer, ik kan daarmee ook niet in de verleiding komen :mrgreen:
Gebroken heb ik nooit iets bij het schaatsen, en dat heb ik best veel gedaan. Wel de nodige andere schade opgelopen, maar ja, dat hoort er bij ;)

Groet,
JW
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

Denkend aan schaatsen valt me op dat er tegenwoordig erg veel wordt nagedacht over het voorkomen van tewater raken. En terecht natuurlijk. Zelf ga ik ook al jaren niet meer het vrije ijs op zonder een touw om het middel gewikkeld en 2 ijspriemen om de nek. Vroegah was dat wel anders. Ik herinner me de winter van ‘63 toen ik als Utrechter uiteraard ging schaatsen op de Loosdrechtse plassen. Prachtig ongerept ijs, maar in het begin (nog) niet betrouwbaar. Helemaal achterin de 5e plas reed ik met een stel vrienden over ijs dat alleen maar hield omdat je snelheid had. Achteraf gezien zéér onverantwoord en als het fout was gegaan, zou het ook goed fout zijn gegaan.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: Het Café

Post by H@ns »

Dat is wel een beetje de tendens van deze tijd: de rubberen tegel maatschappij waarbij alles in kleurcodes gevat moet worden en parkeerproblemen kennelijk zwaarder wegen dan wat ijspret. (Even los van de corona regels)
Aan de andere kant: als je ziet dat massa’s de hofvijver in den Haag of de Prinsengracht op willen om vervolgens door het ijs te zakken ondanks alle ge- en verboden, dan is het ook niet verwonderlijk dat je regulering nodig hebt....

In essentie is er eigenlijk niet veel veranderd tov een aantal jaar geleden denk ik. Alleen wordt nu elke val, plons en elk parkeerprobleem breed uitgemeten via Twitter, twatter en NOS nieuws apps.
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Wellicht hadden veel schaatsers ook iets eerder kunnen nadenken over wat het betekent de toch al overbelaste zorg op te zadelen met 40.000 S.E.H. gevallen? :idea:
"La meilleure voiture française jamais construite"
Post Reply