Het Café

henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

En dan zijn er ook nog gasten die hun rotzooi op straat gooien en vinden dat ze daarmee heel sociaal bezig zijn omdat anders de mensen van de (gemeentelijke) opruimdienst geen werk zouden hebben. :lol:
"La meilleure voiture française jamais construite"
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Hij doet het weer! :D :D
Image
"La meilleure voiture française jamais construite"
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: Het Café

Post by bthomas »

Heb je er nu zoveel vertrouwen in dat je er onder durft te gaan liggen? ;-)
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Tja, zou wel moeten kunnen, zou niet weten wat er mis zou kunnen gaan en uiteindelijk is mijn hefbrug ook volledig hydraulisch hoewel daar wel een paar extra veiligheden ingebouwd zijn.
Echt zo'n situatie waarin je het niet doet als het niet echt nodig is. :D
De mannen van het hydrauliekbedrijf hebben goed werk geleverd, de kop van de cilinder is uitgedraaid zodat de nieuwe afstrijker er met klempassing in zit.
Image
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

henkr wrote: Tue Nov 24, 2020 1:16 pmedit: zit net even te speuren naar de aansluitwaarde van een volledig elektrische Boretti, d.w.z. elektrische oven en inductiekookplaten: 11,1kW! op 3 fasen, dat is waarachtig niet kinderachtig!
Begrijp ik hier nu uit dat Emmy ook overweegt om te gaan induceren? En wordt dat dan een inductieve 6-pitter? 11,1 kW lijkt me niet zo gek voor een kookplaat plus oven. Onze 5-pittige inductiekookplaat alleen, is al 11,7 kW

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Nee hoor, absoluut niet! uiteindelijk is het spul nog maar 7 jaar oud en bevalt goed!
Bovendien zie ik de bui al hangen m.b.t. de reeds genoemde verzwaarde aansluiting. :(
We hebben nu een 3x25A hoofdaansluiting, daarvan gaat 3x20A (smeltzekeringen) via een 5x4qmm kabel naar de garage die daar overgaat in 2 groepen van 3x16A.
Image
Daar blijft dus naar ik bang ben niet voldoende over om nog een 3 fase groep te realiseren voor de keuken die ruim 11kW voor zijn kiezen kan krijgen.
(Om maar eens een vakgerichte uitdrukking te gebruiken) :lol:
Dat zou dan toch ook een 3x16A groep moeten worden?
Zoals het nu lijkt zijn de energiebedrijven/netbeheerders absoluut niet genegen om mee te denken met zulke oplossingen en het kan natuurlijk ook domweg niet want als iedereen die kant op ging zouden we te maken krijgen met een giga capaciteitstekort van sowieso het laagspanningsnet.
Ik heb verder geen idee of het midden-en hoogspanningsnet dit aan zouden kunnen.

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

One Apus containerschip.jpg
One Apus containerschip.jpg (196.38 KiB) Viewed 2459 times

Kennelijk is het verlies van krap 2 mille aan (o.a. gevaarlijke) containers niet belangrijk genoeg voor de MSM. Het is dan ook ver van ons bed.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

JW-C5 wrote: Mon Nov 23, 2020 4:23 pmOverigens, ik heb naast die inductieplaat een wokbrander op gas, 5,6 kW vermogen. Ook die wordt veel gebruikt 8-)
JW-C5 wrote: Mon Nov 23, 2020 4:23 pmEn ik had nog een paar Franse gietijzeren braadpannen, van Cousances en Le Creuset. Ook die doen het prima op inductie.
Even een update. Zojuist onze GIJ wok op de inductiekookplaat gezet en hij verwarmt probleemloos. Het contactoppervlak is enkel een ringvormige fundatie aan de onderzijde van de wok. Daarmee wordt mijn theorie bevestigd dat de luchtspleet en daarmee de vlakheid van de bodem, niet erg belangrijk is. Belangrijk is geschikt materiaal van de wok/pan.

Die GIJ Le Creuset pannen kan ik iedereen aanbevelen. Loeiduur en loeizwaar, maar ze bakken en braden geweldig.

Adri
Last edited by Breeze on Sat Dec 05, 2020 8:34 pm, edited 1 time in total.
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Wij hebben zo'n loeizware bakplaat voor op een gaspit, puur uit nieuwsgierigheid: kan je zo'n ding ook voor inductie gebruiken?
Ik schat dat er zo'n 2cm dik ijzer in zit.
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

JA.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
Post Reply