De "werkplek" mag er ook best wezen. Helemaal opnieuw bekleed, met nieuw hout en alles erop en eraan in 2004, en daarna nog een keer nieuw tapijt.
En ja, hij heeft schade gehad, een lichte "fenderbender" in een achterhoek die zeer grondig gerepareerd is, waarna de hele auto gespoten is.
En ja, dat dashboard is natuurlijk Californisch gescheurd - wat je ziet is een opzetstuk, wel netjes gedaan.
Het stuurwiel... niet origineel. Maar wel een fraaie Nardi die keurig bij het dashboard hout kleurt.
Dus nee, hij is niet perfect. En dat moet ook niet. Want dan heb ik er geen lol mee. Durf ik hem niet aan te raken, te parkeren, amper mee te rijden...
Yep, ik ben er blij mee.
Wagenpark
Re: Wagenpark
Pff... die voorkant is wel even wennen, maar uiteindelijk gaat het om de lol die jij er mee hebt.
Adri
Ja, die Alfa. Dat reparatiedraadje had toch zo'n mooie naam? Iets met pekelbak. Allemaal niet meer terug te vinden.
Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Re: Wagenpark
Veel plezier ermee !
Dat interieur is idd zeer net zeg
Dat interieur is idd zeer net zeg
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Re: Wagenpark
Mooi apparaat.
https://link.marktplaats.nl/m1561765817
"Even" sparen nog voor de 9-5 erop ingerolen kan worden, dat wel...
https://link.marktplaats.nl/m1561765817
"Even" sparen nog voor de 9-5 erop ingerolen kan worden, dat wel...
Re: Wagenpark
Breram zal blij zijn om zo'n 9-5 te mogen inroolderen. Oh wacht, ze zijn gespecialiseerd in jetski's.
Adri
Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Re: Wagenpark
Nog iets anders, in het oriënteren op een opvolger stuit ik ook op C4 II/DS4/308. Gezien de overeenkomende wielbasis en trekgewichten lijkt dat één pot nat (1650kg voor de zwaardere uitvoeringen! Best veel in die klasse) .
Nou was ik ten tijde van de C5 ph1 wel een beetje afgehaakt van Franse bussen-electronica. Toen een raammotortje geen 50 euro meer kostte en simpel zelf te vervangen was, maar opeens 500+ euro, en aan de dealer computer ingeleerd moest worden. Betrouwbaarder werd het er niet van, de verhalen van spontaan zakkende ramen als het regent (vocht...) waren legio. Daar ben ik destijds dus een beetje afgehaakt: zoveel onnodige complexiteit die storingen en kosten toevoegt, daar kon ik niet bij.
Inmiddels kan ik die eerste generatie overslaan en zijn de kinderziektes er met wat geluk uit? Al heeft Citroën ook best een historie van geld verdienen aan kinderziektes, als je bv. de ADAL constructie als kinderziekte van de BX beschouwt... en tot je stomme verbazing moet constateren dat dat drama 25 jaar ongewijzigd doorgebouwd is t/m C5 II.
Kortom, is dat wat, zo'n C4/DS4 THP? Ik lees wat erkende problemen met de hogedruk brandstof pomp en distributie ketting alvast. Maar dingen als interieur, electronica, onderstel?
Op zich zijn z'n tegenstanders op m'n lijstje, zoals de C-klasse en bv. de Octavia (ik blijf groot liefhebber van vijfdeurs berlines!), natuurlijk niet de minsten... De kans is dus best groot dat deze rariteiten van Citroën het niet worden. Maargoed, ik kan ze toch een kans geven?
Nou was ik ten tijde van de C5 ph1 wel een beetje afgehaakt van Franse bussen-electronica. Toen een raammotortje geen 50 euro meer kostte en simpel zelf te vervangen was, maar opeens 500+ euro, en aan de dealer computer ingeleerd moest worden. Betrouwbaarder werd het er niet van, de verhalen van spontaan zakkende ramen als het regent (vocht...) waren legio. Daar ben ik destijds dus een beetje afgehaakt: zoveel onnodige complexiteit die storingen en kosten toevoegt, daar kon ik niet bij.
Inmiddels kan ik die eerste generatie overslaan en zijn de kinderziektes er met wat geluk uit? Al heeft Citroën ook best een historie van geld verdienen aan kinderziektes, als je bv. de ADAL constructie als kinderziekte van de BX beschouwt... en tot je stomme verbazing moet constateren dat dat drama 25 jaar ongewijzigd doorgebouwd is t/m C5 II.
Kortom, is dat wat, zo'n C4/DS4 THP? Ik lees wat erkende problemen met de hogedruk brandstof pomp en distributie ketting alvast. Maar dingen als interieur, electronica, onderstel?
Op zich zijn z'n tegenstanders op m'n lijstje, zoals de C-klasse en bv. de Octavia (ik blijf groot liefhebber van vijfdeurs berlines!), natuurlijk niet de minsten... De kans is dus best groot dat deze rariteiten van Citroën het niet worden. Maargoed, ik kan ze toch een kans geven?
Re: Wagenpark
Een THP, tja, als je van veel geld preventief uitgeven houdt is het als die het doet een leuke motor, nu ben je niet onhandig uiteraard, dus kan je een hoop zelf, maar dan nog zou dat echt de laatste motorisering zijn die op mijn lijstje zou staan, ongeacht of de rest van de auto wel fatsoenlijk is/blijft.
Ze zijn wel uitermate voordelig in aanschaf ( zo zijn redenen )
Ze zijn wel uitermate voordelig in aanschaf ( zo zijn redenen )
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Re: Wagenpark
Nou, dat is in een paar woorden wel duidelijk dus
Moderne downsized "emissie boven alles" motoren zijn natuurlijk allemaal wat breekbaarder dan vroeger; gecalculeerde levensduur is tot kunstvorm verheven.
Zou een pakweg 1.4 TSI 140 van VAG dat echt beter doen als ie een Octavia MK3 mee moet slepen?
Ik moet er nog steeds erg aan wennen, dat een flinke jongen als Octavia Mk3 estate tegenwoordig als normaalste zaak van de wereld met 999cc driepitter door het verkeer gestuurd wordt...
Moderne downsized "emissie boven alles" motoren zijn natuurlijk allemaal wat breekbaarder dan vroeger; gecalculeerde levensduur is tot kunstvorm verheven.
Zou een pakweg 1.4 TSI 140 van VAG dat echt beter doen als ie een Octavia MK3 mee moet slepen?
Ik moet er nog steeds erg aan wennen, dat een flinke jongen als Octavia Mk3 estate tegenwoordig als normaalste zaak van de wereld met 999cc driepitter door het verkeer gestuurd wordt...
Re: Wagenpark
In onze Peugeot zit ook zo'n downsize bromtol ( 1.2 puretech ) , ik moet zeggen dat het zeer zeker niet tegenvalt, we hebben de auto vanaf nieuw, en nu zo'n 65k probleemloze km's. Hoe dat zich straks gaat houden als de auto wat ouder wordt en meer km's is afwachten.
Het geluid van zo'n 3 cylinder is wel wennen, nu is dit niet een heel grote auto dus relatief licht waardoor het torretje minder werk heeft, maar in een octavia is dat misschien wel anders.
Volgens mij is de 1.4 TSI ook niet geheel klachtenvrij, net als de THP kettingproblemen en hoog olieverbruik, of dat met nieuwere modellen is opgelost weet ik niet, bij de THP iig niet, die hebben enkel een nieuwe naam gekregen van PSA.
Heel zuinig vind ik hem overigens niet, maar welke auto haalt tegenwoordig wel de fabrieksopgave.
Het geluid van zo'n 3 cylinder is wel wennen, nu is dit niet een heel grote auto dus relatief licht waardoor het torretje minder werk heeft, maar in een octavia is dat misschien wel anders.
Volgens mij is de 1.4 TSI ook niet geheel klachtenvrij, net als de THP kettingproblemen en hoog olieverbruik, of dat met nieuwere modellen is opgelost weet ik niet, bij de THP iig niet, die hebben enkel een nieuwe naam gekregen van PSA.
Heel zuinig vind ik hem overigens niet, maar welke auto haalt tegenwoordig wel de fabrieksopgave.
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera