De werkelijke bedoeling is dat je de (ingegoten) spie in het riemwiel ontlast, als je de riemwielen tegen elkaar in blokkeert bereik je hetzelfde.
Die spie is vrij klein en kan verzwakken als je daar veel kracht op zet, met als gevolg dat tijdens het draaien van de motor deze afbreekt en je met wat kromme kleppen komt te zitten.
Nu ik dit zo schrijf, realiseer ik mij dat het beter om via de officiële methode de plug in de VTC los te halen, dus met een steeksleutel op de nokkenas tegen houden (bij cylinders 3 en 4), anders zou je het mechaniek in de VTC kunnen forceren en beschadigen.
Peugeot 407 Coupe 2.2-16V "Pack"
Re: Peugeot 407 Coupe 2.2-16V "Pack"
C5 1.6HDI Caractere / Peugeot 106 1.6-16V GTI
Re: Peugeot 407 Coupe 2.2-16V "Pack"
Krijgt Biltema nog geen Nederlandse vestiging?
Dan ga ik alvast voor de deur liggen.
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: Peugeot 407 Coupe 2.2-16V "Pack"
Word hoog tijd dat Biltema een vestiging in NL opent, is voor een groot deel hetzelfde assortiment als HBM, alleen de kwaliteit en afwerking is beter, gewoon de betere productie batch zeg maar.
HMB is overigens tot 1 juni dicht, ik wilde er morgen naar toe gaan
De veertje voor de VTC zijn overigens binnen, op maat gemaakt door een veren fabriek.
Ik heb er maar 1 nodig, de 2e is voor iemand die een veer in zijn reet verdiend, dat is unaniem bepaald door het beunteam hier
Wellicht meld de gelukkige zich hier nog
HMB is overigens tot 1 juni dicht, ik wilde er morgen naar toe gaan
De veertje voor de VTC zijn overigens binnen, op maat gemaakt door een veren fabriek.
Ik heb er maar 1 nodig, de 2e is voor iemand die een veer in zijn reet verdiend, dat is unaniem bepaald door het beunteam hier
Wellicht meld de gelukkige zich hier nog
C5 1.6HDI Caractere / Peugeot 106 1.6-16V GTI
Re: Peugeot 407 Coupe 2.2-16V "Pack"
Ik heb het idee dat Biltema toch dingen heeft die je hier nooit ziet, zoals die befaamde remontluchtingssleutels die jij toen uit Zweden meenam?
Maar even zoeken en ja hoor:
https://www.gereedschapland.nl/product/ ... goryid=519
Maar dan dus wel een stuk duurder.
Dus een Biltema in Groningen? Welkom Welkom !
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: Peugeot 407 Coupe 2.2-16V "Pack"
Biltema heeft inderdaad leuk spul wat je hier nooit ziet, of voor de hoofdprijs, zoals de ontluchtingssleutels
Bij de Biltema waren ze omgerekend € 7 per stuk, x6 = € 42 voor een set, hier in NL € 102,40 voor precies hetzelfde
Het grappige is dat ze geen online winkel hebben, wel een "Pay & Collect Drive In" sinds kort, blijkbaar loopt het gewoon goed daar dat er nog geen behoefte is aan een online winkel.
Verder kun je online een boodschappenlijstje maken en uitprinten, waar de locaties op staan in de winkel.
Ik zie zojuist dat de site nu ook in het Engels is, jammer want ik had het technisch Zweeds net een beetje onder de knie
https://www.biltema.se/en-se/
Bij de Biltema waren ze omgerekend € 7 per stuk, x6 = € 42 voor een set, hier in NL € 102,40 voor precies hetzelfde
Het grappige is dat ze geen online winkel hebben, wel een "Pay & Collect Drive In" sinds kort, blijkbaar loopt het gewoon goed daar dat er nog geen behoefte is aan een online winkel.
Verder kun je online een boodschappenlijstje maken en uitprinten, waar de locaties op staan in de winkel.
Ik zie zojuist dat de site nu ook in het Engels is, jammer want ik had het technisch Zweeds net een beetje onder de knie
https://www.biltema.se/en-se/
C5 1.6HDI Caractere / Peugeot 106 1.6-16V GTI
Re: Peugeot 407 Coupe 2.2-16V "Pack"
Dus ik kan altijd een beroep op je doen om het werkplaatshandboek van Volvo te lezen?
Pay & Collect? een soort McDonalds voor gereedschap dus? 1 MacHazet met 10W40 saus alstublieft? "en wilt u er ook iets te drinken bij": Ja, doe maar
een Facom light.
Het wordt tijd dat ik me ga aanmelden bij de verslavingszorg.
Pay & Collect? een soort McDonalds voor gereedschap dus? 1 MacHazet met 10W40 saus alstublieft? "en wilt u er ook iets te drinken bij": Ja, doe maar
een Facom light.
Het wordt tijd dat ik me ga aanmelden bij de verslavingszorg.
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: Peugeot 407 Coupe 2.2-16V "Pack"
Je maakt nou wel een grapje, maar je kan daar in de winkel echt wat eten en ook dat is spotgoedkoop.
Koffie met een kaneelkoffie broodje is omgerekend 1 euro
En dat is maar goed ook, gemiddeld heb
Zie foto's van de Grote Biltema in Gotenburg: Link
Koffie met een kaneelkoffie broodje is omgerekend 1 euro
En dat is maar goed ook, gemiddeld heb
Zie foto's van de Grote Biltema in Gotenburg: Link
C5 1.6HDI Caractere / Peugeot 106 1.6-16V GTI
Re: Peugeot 407 Coupe 2.2-16V "Pack"
De beunclub is weer (beperkt) open, tijd om de remmerij aan te pakken, dat was achter hard nodig.
Schijven van Brembo, en blokken van TRW, type DTEC, dat zijn stofarme remblokken, dan blijven velgen, remklauwen, etc schoner.
Gelijk de draagarmen schoongemaakt, er zat kilo's zand en modder op, ik bleef zand opvegen
Aangezien er e.e.a. moet gebeuren aan de wielophanging achter, o.a. stabistang, heb ik alles alvast ingespoten met kruipolie.
Schijven en blokken voor leken nog goed, ik wilde ook stofarme remblokken voor, die heeft TRW helaas niet, ATE gelukkig wel.
Bij demontage bleken de blokken toch verder versleten dan ik dacht en de schijven zouden nog een rondje mee kunnen.
Ook hier weer, kilo's zand/modder van de draagarmen afgeborsteld, duidelijk nooit een wasbeurt onderkant gehad in de wasstraat.
Helaas is een afdichting van één van de remzuigers links gescheurd, geen idee hoever het van binnen is aangetast.
Bij de C5 was het behoorlijk, ook aan de kant waar de afdichting nog goed was, daarom heb ik gereviseerde klauwen en beugels met geleidepennen besteld voor beide kanten.
Onder groepsdruk van sleutelvrienden, ook remschijven besteld en wel geperforeerde van Brembo
Als je dan toch bezig ben, gelijk 2 nieuwe remslangen want een roestige aansluiting staat niet als alles mooi glimt.
Links en rechts zijn verschillend en niet goedkoop, € 40 per stuk van TRW, deze zitten blijkbaar alleen op een 407 en C6.
Schijven van Brembo, en blokken van TRW, type DTEC, dat zijn stofarme remblokken, dan blijven velgen, remklauwen, etc schoner.
Gelijk de draagarmen schoongemaakt, er zat kilo's zand en modder op, ik bleef zand opvegen
Aangezien er e.e.a. moet gebeuren aan de wielophanging achter, o.a. stabistang, heb ik alles alvast ingespoten met kruipolie.
Schijven en blokken voor leken nog goed, ik wilde ook stofarme remblokken voor, die heeft TRW helaas niet, ATE gelukkig wel.
Bij demontage bleken de blokken toch verder versleten dan ik dacht en de schijven zouden nog een rondje mee kunnen.
Ook hier weer, kilo's zand/modder van de draagarmen afgeborsteld, duidelijk nooit een wasbeurt onderkant gehad in de wasstraat.
Helaas is een afdichting van één van de remzuigers links gescheurd, geen idee hoever het van binnen is aangetast.
Bij de C5 was het behoorlijk, ook aan de kant waar de afdichting nog goed was, daarom heb ik gereviseerde klauwen en beugels met geleidepennen besteld voor beide kanten.
Onder groepsdruk van sleutelvrienden, ook remschijven besteld en wel geperforeerde van Brembo
Als je dan toch bezig ben, gelijk 2 nieuwe remslangen want een roestige aansluiting staat niet als alles mooi glimt.
Links en rechts zijn verschillend en niet goedkoop, € 40 per stuk van TRW, deze zitten blijkbaar alleen op een 407 en C6.
C5 1.6HDI Caractere / Peugeot 106 1.6-16V GTI
Re: Peugeot 407 Coupe 2.2-16V "Pack"
Ik zie bij PSA auto's eigenlijk altijd dat de schijven het geen 2 sets remblokken volhouden, als de blokken amper op de helft zitten zijn de schijven al te dun, dat is zowel bij de Xantia als bij de 6jes, Heb de remblokken op mijn 1.0 nog maar 1 keer vervangen, blokken zijn nog ruim voldoende maar de originele 8mm schijven die er uit zien als nieuw hebben inmiddels een dikte van 5 mm, dus al 1mm over de slijtagegrens.
Niet te vergelijken natuurlijk maar ik denk nog wel eens aan de minimale dikte van de achterschijven op de GS, die was 4 mm !
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: Peugeot 407 Coupe 2.2-16V "Pack"
Zou dat met de automaat te maken hebben, dan slijt de remmerij harder heb ik ooit begrepen ?
Zelf doe ik er vrij lang mee, ik rem nauwelijk, heel veel anticiperen, laten uitrollen en op de motor afremmen.
Ik zie mafkezen met +130 de afrit nemen en op het laatst moment flink in de ankers, ja zo slijt je banden, remmen, etc.
Zelf doe ik er vrij lang mee, ik rem nauwelijk, heel veel anticiperen, laten uitrollen en op de motor afremmen.
Ik zie mafkezen met +130 de afrit nemen en op het laatst moment flink in de ankers, ja zo slijt je banden, remmen, etc.
C5 1.6HDI Caractere / Peugeot 106 1.6-16V GTI