Het Café

User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: Het Café

Post by H@ns »

xantia.jpg
xantia.jpg (127.64 KiB) Viewed 2486 times
Zie hier voor het volledige artikel
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
User avatar
Breeze
Posts: 947
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

H@ns wrote: Mon Jul 13, 2020 12:08 pmxantia.jpg
Zie hier voor het volledige artikel
Link geeft 404 fout.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
JW-C5
Posts: 348
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: Het Café

Post by JW-C5 »

Geen probleem bij mij om 'm te openen.
Alleen even "hun voorwaarden" accepteren.

Groet,
JW
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: Het Café

Post by bthomas »

Wat een raar verhaal. De 1.8 stiller dan de 2.0 ? Als ik met de 1.8 boven de 100 rijd maakt ie meer dan 3000 toeren. Naar mijn beleving een hoop lawaai.
User avatar
Breeze
Posts: 947
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

Samen met Ben (slimenslecht) kijken wij regelmatig op GUMMEN rond:
Xantia's op het circuit
Hier beweren ze dat een radiosignaal de HA2 computer beïnvloedde, sterk verhaal.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Klopt wel, telkens als ik de auto start en de radio aan zet komt de hele auto omhoog! :lol:
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
web
Posts: 215
Joined: Sun May 31, 2020 11:04 pm
Location: Amsterdam Noord

Re: Het Café

Post by web »

Breeze wrote: Fri Jul 24, 2020 9:51 pm Samen met Ben (slimenslecht) kijken wij regelmatig op GUMMEN rond:
Xantia's op het circuit
Hier beweren ze dat een radiosignaal de HA2 computer beïnvloedde, sterk verhaal.

Adri
De bewering luidt volgens mij dat HA2 op de radio stoort... Oftewel dat HA2 de radio stoort en niet andersom. Sterk verhaal op de FM, maar dat een PWM stroomhakselaar te horen kan zijn op de middengolf wil ik nog wel geloven.

Daarnaast was het meen ik zo dat een Hydractief 2 altijd schakelt, alleen de criteria veranderen met de sportknop.

Het is de Hydractief 1 (alleen in XM geleverd) die in de sportstand permanent hard staat.

De bewering kán dus kloppen...
User avatar
JW-C5
Posts: 348
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: Het Café

Post by JW-C5 »

Klopt, bij HA2 veranderen alleen de criteria met de "sportknop".
Dat is ook bij de latere HA3+ het geval.

Over storingen gesproken....
Op Planète kom ik verhalen tegen van mensen die LED lampen monteren in de achterlichten van de C5AC's, en ineens geen/nauwelijks radio ontvangst meer hebben. De antenne zit daarbij in de ruit verwerkt.
Dat blijkt te komen door de elektronica van de, vaak goedkope Chinese LED lampen. Na montage van een Philips of Osram set was dat probleem verholpen.
Het geeft te denken :idea:

Groet,
JW
User avatar
Feije
Posts: 1018
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Het Café

Post by Feije »

Tsja, die Chinese lampjes hoeven ook aan geen enkele norm te voldoen natuurlijk. Ja China Export, maar naar wat ik begrepen heb stelt dat niet zo veel voor :lol:.

Doet me een beetje denken aan een Chinese telefoon die ik een jaar of zes geleden eens te leen had, een Star Q9000. Als ik die in de buurt van mijn walkman (jawel) hield, stoorde die mobiel daar verschrikkelijk op. Andere telefoons (vooral wat oudere) deden dat soms een klein beetje, maar bij lange na niet zo erg. Hier viel echt niet meer naar te luisteren...
User avatar
web
Posts: 215
Joined: Sun May 31, 2020 11:04 pm
Location: Amsterdam Noord

Re: Het Café

Post by web »

Ja waarom die 12V LED lampjes voorzien zijn van een schakelvoeding ontgaat me volledig, maar schijnbaar is het zo. Prima op te lossen met weerstandjes ipv een schakelvoeding, maar schijnbaar is dat te veel moeite.

Sommige zonnepaneel omvormers storen ook als een gek trouwens. Hangen vaak ook flinke stukken draad aan die als antenne kunnen fungeren...
Last edited by web on Sun Jul 26, 2020 9:44 pm, edited 1 time in total.
Post Reply