Het Café

henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Kijk! da's nog eens een goeie tip Sohail. ik ga het gelijk proberen! :D
"La meilleure voiture française jamais construite"
C5hdi110
Posts: 227
Joined: Fri Apr 05, 2019 4:02 pm
Location: 010

Re: Het Café

Post by C5hdi110 »

Goed dat je over DOT4 begint, ik ga de achterremmen volgende week doen en dan meteen het systeem goed doorspoelen.
Koppeling cylinder had ik al gedaan, de vloeistof in het potje en uit de cylinder was nodig aan verversing toe.
Kan ik het drukapparaat met eigen pompje en 2L reservoir gelijk aan een test onderwerpen waar deze voor gemaakt is, als je de ABS/ESP meepakt via de Lexia, dan jaag je er c.a. 2L remvloeistof doorheen.

Image
C5 1.6HDI Caractere / Peugeot 106 1.6-16V GTI
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Heb er ook net eentje binnen, met een elektrische pulspomp, (over de toegevoegde waarde daarvan lopen de meningen uiteen)
Image
Om het nog even simpel te houden eerst maar eens op een 106 zonder ABS geprobeerd:
Image
Ook hier is het Biltema sleuteltje een genot om mee te werken:
Image
De vacuümontluchter blijft trouwens makkelijk om voor het doorspoelen alvast de bodem van het reservoir even te "stofzuigen" zodat je die eventueel daar aanwezige zwarte neerslag kwijt bent, ook als na verversen het niveau wat te hoog is kan je er daarmee makkelijk wat uit zuigen.
"La meilleure voiture française jamais construite"
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Wat de Lexia verloopkabel/stekker betreft zou die dus in de OBD2 jaargangen moeten staan, eerder was er geen behoefte aan.
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Feije
Posts: 1018
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Het Café

Post by Feije »

Kunnen we dit niet in een apart draadje doen? Het is wel gerelateerd aan de Xantia. Als we het er hier over hebben, zal het uiteindelijk verzuipen in alle andere dingen die in het café gezegd worden.
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Dat is waar, er kan heel nuttige info voorbijkomen die je graag later nog een keer opzoekt.
"La meilleure voiture française jamais construite"
C5hdi110
Posts: 227
Joined: Fri Apr 05, 2019 4:02 pm
Location: 010

Re: Het Café

Post by C5hdi110 »

Feije wrote: Mon May 11, 2020 5:25 pm Kunnen we dit niet in een apart draadje doen? Het is wel gerelateerd aan de Xantia. Als we het er hier over hebben, zal het uiteindelijk verzuipen in alle andere dingen die in het café gezegd worden.
Ja vooral door de onzin die ik uitkraam :D
Om eerlijk te zijn, ik zie het probleem niet om in het "Xantia midden armsteun" topic te praten over OBD stekkers.
Bepaalde Citroen en Peugeot modellen hebben de OBD stekker in de armsteun zitten, dus er is een link :lol:
C5 1.6HDI Caractere / Peugeot 106 1.6-16V GTI
User avatar
Breeze
Posts: 947
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

Niets nieuws onder de zon:
https://www.youtube.com/watch?v=1BRdXm4CIh8
Uit 1986!

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
Breeze
Posts: 947
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

Doet dit Covid-19 een beetje vergeten?

MZ kruisvaarten (vooroorlogs).jpg
MZ kruisvaarten (vooroorlogs).jpg (144.78 KiB) Viewed 2252 times
Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Hebben we hier ook! Paterswoldse meer! :lol:

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
Post Reply