Xantia ( onderdelen ) op marktplaats/etc gespot.

Auto's, onderdelen, accessoires, ...
User avatar
Feije
Posts: 1023
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Xantia ( onderdelen ) op marktplaats/etc gespot.

Post by Feije »

Probeer eerst maar eens de botsknop in te drukken ;)
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: Xantia ( onderdelen ) op marktplaats/etc gespot.

Post by bthomas »

Zou kunnen, maar het zou ook zomaar kunnen dat de distributieriem geknapt is.
User avatar
Feije
Posts: 1023
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Xantia ( onderdelen ) op marktplaats/etc gespot.

Post by Feije »

Ja, dan ben je iets verder van huis... :?
Rob22
Posts: 377
Joined: Sun Jun 02, 2019 10:22 am
Location: Groningen

Re: Xantia ( onderdelen ) op marktplaats/etc gespot.

Post by Rob22 »

Als de motor niet meer gestart is nadat de distributieriem geknapt is kan de schade nog enigszins meevallen meende ik ooit ergens gelezen te hebben. Heeft de verkoper inmiddels al een mogelijke oorzaak aangeven per mail? :)

Xantia met 40.000 km op de teller https://www.2dehands.be/a/auto-s/citroe ... ousPage=lr

https://www.2dehands.be/a/auto-s/citroe ... ousPage=lr

Xantia break LPG met lage km-stand voor 150 euro https://www.autoscout24.nl/aanbod/citro ... ?cldtidx=1

https://www.leboncoin.fr/voitures/1717169752.htm/
Er gaat niets boven de Double Chevron ;)
User avatar
Feije
Posts: 1023
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Xantia ( onderdelen ) op marktplaats/etc gespot.

Post by Feije »

Rob22 wrote: Thu Dec 05, 2019 1:35 pmAls de motor niet meer gestart is nadat de distributieriem geknapt is kan de schade nog enigszins meevallen meende ik ooit ergens gelezen te hebben.
Hangt van de motor af Rob, bij een v6 kun je dan je cilinderkoppen reviseren. Bij mijn v6 is dat eens gebeurd. Bij een TCT zijn "alleen maar" je uitlaatkleppen krom geloof ik en bij iets als een 2.1TD kom je er meestal mee weg om alleen de klepstoters te vervangen, omdat die kleppen recht naar boven gedrukt worden en zo de klepstoters stuk maken. Geen idee of dat ook zo werkt bij bijvoorbeeld de 1.9(T)D of de HDI.

EDIT: Ik lees nu pas een belangrijke nuance in je berichtje. Geen idee of het wat uitmaakt als hij knapt bij het starten. Je motor draait dan wel minder hard rond natuurlijk :think:.
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: Xantia ( onderdelen ) op marktplaats/etc gespot.

Post by bthomas »

Jaren terug had ik een Renault Clio op diesel als auto erbij. Daarvan brak ook de distributieriem bij het starten maar de klepstelen waren gestuikt in de cilinderkop. Ik heb er toen nog een andere motor in gehangen. Het gebeurde overigens bij mijn vriendin. Ze belde de wegenwacht. Die kwam, keek onder olievuldop en zag dat het fout was. Volgens hem kon ie meteen naar de sloop.

Ik heb trouwens een paar weken geleden ook weer een clio gekocht voor erbij. Dit keer een benzine, een baccara uit 1992. Dat baccara geeft aan dat het een luxe uitvoering is met CPV, elektrische ramen, airco en ... automaat natuurlijk :D Ik zal er later in een ander draadje er meer over schrijven.

Ik heb trouwens helaas nog niets vernomen van de duitse verkoper van de V6. Ik heb wel een prijs voor het transport, iets van 450 euro ex btw, dieseltoeslag en weet ik wat meer.
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Xantia ( onderdelen ) op marktplaats/etc gespot.

Post by henkr »

Rob22 wrote: Thu Dec 05, 2019 1:35 pm Als de motor niet meer gestart is nadat de distributieriem geknapt is kan de schade nog enigszins meevallen meende ik ooit ergens gelezen te hebben.
Dat is een wel zeer theoretische mogelijkheid, dat geldt dus alleen als de riem knapt bij een aanvankelijk stilstaande motor. :idea:

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: Xantia ( onderdelen ) op marktplaats/etc gespot.

Post by bthomas »

Een hoop Xantia 'pauses'
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: Xantia ( onderdelen ) op marktplaats/etc gespot.

Post by bthomas »

Ik heb mijn oom laten bellen voor de V6 (ikzelf spreek uberhaubt geen woord Duits) en hij kreeg te horen dat ie al verkocht is. Hij staan nog wel op die advertentiesite. Jammer, heel erg jammer :cry:
Post Reply