Page 31 of 43

Re: De V6 Break van Breeze

Posted: Mon Aug 01, 2022 6:10 am
by henkr
Daar heb ik ook al aan gedacht, in dat geval missen we eigenlijk alleen nog een 2-weg stuk voor de auto's zonder begrenzer en/of manoconact.
Er vanuit gaand dat het achterste deel het eerst sneuvelt door roest zou het helemaal niet zo gek zijn die delen separaat te kunnen vervangen.
Er rijst dan wel de vraag: waarom op de hele auto 1 leiding zonder coating?

Re: De V6 Break van Breeze

Posted: Mon Aug 01, 2022 11:26 pm
by JW-C5
Tsja, als zo'n 4-weg stuk op de plank ligt, waarom dan nog een ander koppelstuk ontwikkelen en laten maken?

Groet,
JW

Re: De V6 Break van Breeze

Posted: Tue Aug 09, 2022 1:04 pm
by henkr
Ben bang dat Adri doorgefietst is naar Frankrijk teneinde een SB-leiding dan wel een complete V6-break te scoren. ;)

Re: De V6 Break van Breeze

Posted: Tue Aug 09, 2022 6:49 pm
by Breeze
Breeze wrote: Thu Jul 28, 2022 11:13 amDe dorpsgarage is met vakantie en de Cit garage in het naburige dorp heeft pas tijd vanaf 21 aug.
En hij staat nog steeds voor de dorpsgarage (gelukkig op rijhoogte). Maar elke poging tot starten zal een bloed(HGB)bad tot gevolg hebben. Ik zie geen kans om op rijhoogte de juiste gebarsten slang te determineren. Volgende week is mijn dorpsgarage weer terug en het zal nog een klus zijn om hem zonder eigen tractie op de brug te krijgen.

Adri

Re: De V6 Break van Breeze

Posted: Tue Aug 09, 2022 7:47 pm
by henkr
Daar heb ik ooit iets voor gemaakt omdat er sowieso nooit iemand in de buurt is om te helpen:
Image
Image

Re: De V6 Break van Breeze

Posted: Wed Aug 10, 2022 1:55 am
by H@ns
Auw!! Dan moet je echt wel een beetje trekker kunnen rijden als “tot sleep gemaakte”

Ik zou die toch liever op het sleepoog hebben (aan de vooorzijde) als het tot een sleeppartij kwam ;)

Re: De V6 Break van Breeze

Posted: Sat Aug 13, 2022 6:35 pm
by henkr
Het is niet zozeer een sleeppartij as wel een duwactie om de auto rechts de garage in te drukken, de oprit loopt wel zodanig op dat het in je eentje niet lukt en dan zit er ook nog zoiets als een drempel. :(

Re: De V6 Break van Breeze

Posted: Tue Aug 16, 2022 12:04 pm
by Breeze
Het lek is boven (letterlijk en figuurlijk). Het is item nr. 07, partnummer: 4015 04 'Hogedrukpomp drukbegrenzer' en uiteraard NFP. Het kunststof binnenwerk is er uitgeknald en dat laat een flink gat open.
En dan komt nu de uitdaging om een vervanger te vinden. Iemand een idee? Ik neem aan dat deze appendage niet is beperkt tot de ES9J4, dus dat zou een zoektocht bij slopers kansrijk maken. Helaas weet ik hier in de buurt geen sloper meer die (droog) brood ziet in een Xantia.Ik ga in ieder geval Malden en Beneden-Leeuwen bellen.

Adri

Re: De V6 Break van Breeze

Posted: Tue Aug 16, 2022 12:17 pm
by Breeze
Nou dat begint goed:
- Vosje doet niet meer in Xantia's (veuls te oud)
- Jan van Gompel is nog 2 weken op vakantie
- Bart heeft dat (die ouwe troep) echt niet meer liggen en dacht dat de enige waar ik kans bij maak Jan uit Eindhoven is.

Er zijn toch ergens in het noorden toch nog wel slopers? Is die Chaos in de polder nu helemaal dicht?

Adri

Re: De V6 Break van Breeze

Posted: Tue Aug 16, 2022 12:25 pm
by Breeze
Mijn dorpsgarage kon een kloon van 4015 04 bestellen bij zijn leverancier, waar hij op de plank lag. Vanmiddag in huis.
Mij zijn van de benieuwde.

Adri