Xantia V6
Re: Xantia V6
Wauw, mijn dank is groot! Vrijdagavond/zaterdag gaan we aan de slag.
Citroen C5 Break 2007 2.0 16v
Citroen Xantia 3.0 V6 Berline Handbak
Citroen C3 Origins (werk)
Historie: Visa 1.1RE Leader,C4 GP 1.6VTI, C5 Break 2006 2.0 16v G3, Peugeot 307 Break G3, Xsara Break 2000 1.4 G3, Xantia Berline 1995 1.6
Citroen Xantia 3.0 V6 Berline Handbak
Citroen C3 Origins (werk)
Historie: Visa 1.1RE Leader,C4 GP 1.6VTI, C5 Break 2006 2.0 16v G3, Peugeot 307 Break G3, Xsara Break 2000 1.4 G3, Xantia Berline 1995 1.6
Re: Xantia V6
De Xantia heeft weer een verse carterpakking, de carterpan is van roest ontdaan en heeft weer een mooi zwart kleurtje Hopelijk zijn alle lekkage's van LHM en (motor)olie nu voorlopig weer klaar.
De rijhoogte lijkt na wat bijstellen ook weer goed in orde. Altijd makkelijk een auto brug in de familie.
Daarnaast ook een poging gedaan om de stuurbediening uit te meten, maar dat heeft wel een vreemde uitkomst:
<< en >> = geen verbinding / oneindig
Memo = 93,8 Ohm
>> = 106,3 Ohm
Vol - = De toeter gaat af bij het indrukken
Vol + = 148 Ohm
Mute = 80,5
Mode = geen verbinding / oneindig
De rijhoogte lijkt na wat bijstellen ook weer goed in orde. Altijd makkelijk een auto brug in de familie.
Daarnaast ook een poging gedaan om de stuurbediening uit te meten, maar dat heeft wel een vreemde uitkomst:
<< en >> = geen verbinding / oneindig
Memo = 93,8 Ohm
>> = 106,3 Ohm
Vol - = De toeter gaat af bij het indrukken
Vol + = 148 Ohm
Mute = 80,5
Mode = geen verbinding / oneindig
Citroen C5 Break 2007 2.0 16v
Citroen Xantia 3.0 V6 Berline Handbak
Citroen C3 Origins (werk)
Historie: Visa 1.1RE Leader,C4 GP 1.6VTI, C5 Break 2006 2.0 16v G3, Peugeot 307 Break G3, Xsara Break 2000 1.4 G3, Xantia Berline 1995 1.6
Citroen Xantia 3.0 V6 Berline Handbak
Citroen C3 Origins (werk)
Historie: Visa 1.1RE Leader,C4 GP 1.6VTI, C5 Break 2006 2.0 16v G3, Peugeot 307 Break G3, Xsara Break 2000 1.4 G3, Xantia Berline 1995 1.6
Re: Xantia V6
Dat carter ziet er i.i.g. weer fraai uit!
Van stuurbediening helaas geen enkele kennis hier
Van stuurbediening helaas geen enkele kennis hier
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: Xantia V6
De toeter gaat af? Ik weet niet precies hoe het zit bij een type 2, maar is je sleepring of je stuurbedieningsprint stuk of zo?
Re: Xantia V6
Misschien kun je hier nog wat info uit halen?
https://xantia.pagesperso-orange.fr/com ... airage.htm
https://xantia.pagesperso-orange.fr/com ... airage.htm
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
Re: Xantia V6
Ik heb een stuur uit een XM, sleepring via een sloper. De toeter zit op de 5 aderige aansluiting die rechts onder het stuur zit waar ook de stuurbediening op aangesloten zit, in krijg haast het idee dat de het inderdaad een foute combo is van stuur+printplaat en mijn Xantia. Binnenkort nog maar eens induiken.
Citroen C5 Break 2007 2.0 16v
Citroen Xantia 3.0 V6 Berline Handbak
Citroen C3 Origins (werk)
Historie: Visa 1.1RE Leader,C4 GP 1.6VTI, C5 Break 2006 2.0 16v G3, Peugeot 307 Break G3, Xsara Break 2000 1.4 G3, Xantia Berline 1995 1.6
Citroen Xantia 3.0 V6 Berline Handbak
Citroen C3 Origins (werk)
Historie: Visa 1.1RE Leader,C4 GP 1.6VTI, C5 Break 2006 2.0 16v G3, Peugeot 307 Break G3, Xsara Break 2000 1.4 G3, Xantia Berline 1995 1.6
Re: Xantia V6
Ehm, een stuur uit een XM is uitwisselbaar met een Xantia type 1, maar niet zomaar met een type 2, juist omdat die de toeter gewoon op het stuur heeft zitten (zoals iedere wat modernere auto). Om die toeter werkend te krijgen zal dus wel het één en ander geklooid zijn, maar voor ons blijft het hier dan ook gissen wat er precies gedaan is.
Overigens is ook de stuurbediening van een XM-stuur heel anders dan die van een Xantia type 2. Zelfs die van een Xantia type 1 is anders, al lijkt die wel hetzelfde. De weerstanden zijn anders.
Overigens is ook de stuurbediening van een XM-stuur heel anders dan die van een Xantia type 2. Zelfs die van een Xantia type 1 is anders, al lijkt die wel hetzelfde. De weerstanden zijn anders.
Re: Xantia V6
Nou dan is het duidelijk waar ik de fout ingegaan ben. Opzoek naar een correct stuur. Tnx voor de info.
Citroen C5 Break 2007 2.0 16v
Citroen Xantia 3.0 V6 Berline Handbak
Citroen C3 Origins (werk)
Historie: Visa 1.1RE Leader,C4 GP 1.6VTI, C5 Break 2006 2.0 16v G3, Peugeot 307 Break G3, Xsara Break 2000 1.4 G3, Xantia Berline 1995 1.6
Citroen Xantia 3.0 V6 Berline Handbak
Citroen C3 Origins (werk)
Historie: Visa 1.1RE Leader,C4 GP 1.6VTI, C5 Break 2006 2.0 16v G3, Peugeot 307 Break G3, Xsara Break 2000 1.4 G3, Xantia Berline 1995 1.6
Re: Xantia V6
Dat je bij sommige knoppen oneindig blijft meten kan komen doordat er mogelijk een tweede aansluiting gebruikt wordt bij dat xm stuur. Dat gebeurt tenminste bij type 1 xantia. Uit mijn hoofd gezegd is er 1 gemeenschappelijk en zijn een reeks drukknoppen op 1 draad en een reeks op een 2e draad aangesloten. Dat kan bij jouw radio ook goed werken. Maar waarom het claxon afgaat is mij ook een raadsel, dat moet er wel echt ergens iets verkeerd zitten lijkt me.
Re: Xantia V6
Ik heb een poosje zitten kijken en zoeken en volgens mij zit het probleem in het verkeerde stuur + module, ik heb nu een stuur zonder toeter maar de Xantia verwacht zowel de stuurbediening en toeter vanaf het stuur. Ik had de toeter al omgeleid maar inmiddels is er een stuur onderweg met beide zaken erop en dan gaan we een nieuwe poging doen.
Zo'n stuur:
Zo'n stuur:
Citroen C5 Break 2007 2.0 16v
Citroen Xantia 3.0 V6 Berline Handbak
Citroen C3 Origins (werk)
Historie: Visa 1.1RE Leader,C4 GP 1.6VTI, C5 Break 2006 2.0 16v G3, Peugeot 307 Break G3, Xsara Break 2000 1.4 G3, Xantia Berline 1995 1.6
Citroen Xantia 3.0 V6 Berline Handbak
Citroen C3 Origins (werk)
Historie: Visa 1.1RE Leader,C4 GP 1.6VTI, C5 Break 2006 2.0 16v G3, Peugeot 307 Break G3, Xsara Break 2000 1.4 G3, Xantia Berline 1995 1.6