Kan iemand mij helpen met een Franse vertaling, of bevestigen dat ik het goed begrepen heb.
Volgens dit filmpje, word tandwiel C naar buiten gedrukt door de oliedruk, als het VTC ventiel bekrachtigd word, zie bij 4:45 en 6:00.
Dit gebeurt als er vermogen gevraagd word (hoog toerental ?) en als de motor warm is ?
La Distribution du Moteur EW12 J4 (Le système VTC )
Het idee is om een extra veertje te plaatsen in het kleine veertje bij B, zoals in dit filmpje:
Peugeot EW12J4 VVT hub REPAIR
Het is mij alleen niet duidelijk wat het veertje in B doet, drukt het A terug of drukt het iets terug in de positie voor koude motor ?
Helaas is het nagelen als een diesel niet helemaal opgelost met een nieuw elektro ventiel.
In het filmpje staat vanaf 1:41 uitleg over het nagelen als een diesel, nou heb ik dat niet zo lang als ze in het filmpje schrijven, echter gisteren het idee dat de VTC bij koude motor bleef hangen in de toestand voor warme motor.
De auto heeft bijna een week stilgestaan en gisteren ochtend was het vrij koud, ik reed gelijk de snelweg op na 1 km, de eerste 10 minuten het gevoel van onbalans in de motor, met opgewarmde motor niet meer, de rest van de dag geen problemen gehad.