De xantiarode Xantia van Henk

Maak hier een Topic van je eigen Xantia m.b.t. aanpassingen,nieuwe aankopen, problemen of restauratie etc.
Tato
Posts: 91
Joined: Thu Feb 04, 2021 12:43 pm

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by Tato »

Ik was bij m'n schoonmoeder toen zij door de " Microsoft helpdesk" gebeld werd. Ik heb toen die man te woord gestaan en hem dik en half uur aan het lijntje gehouden. Toen heb ik tegen hem gezegd dat ik dat bewust had gedaan en dat scammers zoals hij niet meer dit nummer moesten bellen. Dat werd mij niet in dank afgenomen. :D :D :D :D maar mijn schoonmoeder is sindsdien niet meer gebeld door de die scammers.
Grtz,

Maurice
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by Breeze »

Grappig Alfred. Ben ook meerdere keren door die Indianen, op dezelfde manier benaderd. Heb nooit het geduld gehad om uit te luisteren. Op het laatst reageerde ik met FO en toen is het lang stil gebleven, tot nu toe.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by henkr »

@Menno: dit was geen willekeur, deze gast wist mijn beroep en mijn privé telefoonnummer.
@Alfred: Zo heb ik het ook gedaan maar dan in plat Gronings, werkt trouwens ook goed bij gasten die je op straat nep horloges willen aansmeren in zuidelijke landen.
"La meilleure voiture française jamais construite"
Menno
Posts: 529
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by Menno »

Dat zegt in principe ook niet altijd iets , zeker niet met datalekken en verkoop van persoonsgegevens….

Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Shine EAT6 2024 Noir Perla Nera & Blanc Opal
Alfred
Posts: 296
Joined: Sat Apr 06, 2019 11:30 pm
Location: Kempen

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by Alfred »

Wat ik wel wat eng vind, ze herkenden mijn computer op internet en wisten ook welk telefoonnummer daarbij hoorde. Zelfs mijn familienaam. Dat kan haast niet anders dan door datalekken. Deze info staat niet op mijn PC zelf.

En het is blijkbaar groot opgezet, want op dit forum herkennen al meerdere personen dit. Hoe zou hun 'verdienmodel' er uit zien, hoe winnen ze geld uit deze bedrieglijke activiteiten?

Wellicht weten ze ook je adres. Het adres (van je PC) is te achterhalen aan het mac-adres van je router en Wifi-sniffende passerende smartphones die het koppelen aan een GPS-locatie en aan een centrale database doorgeven. Bij Google kun je tegen betaling bij deze data. (Overigens, smartphone-bezitters merken hier zelf niets van).
En data is big business.

Groet, Alfred.
Tato
Posts: 91
Joined: Thu Feb 04, 2021 12:43 pm

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by Tato »

Klopt Alfred, heel wat mensen denken te lichtvoetig over hun digitale bekendheid. Ik gebruik standaard VPN op al m'n pc's en slimme telefoons. Zowel thuis als in het buitenland. Ben digitaal sociaal bijna niet bereikbaar, (wattsep) op m'n oude gsm staat er nog op voor kennissen die geen signal hebben. Op m'n nieuwe gsm staat alleen signal. Insta, fb en andere ellende heb ik niet. Als men wat wil weten, dan kunnen ze bellen, e-mailen, een anzicht kaartje sturen of gezellig op bezoek komen.
Op de pc's en de gsm staan zo'n beetje alle rechten uit een na iedere update check ikof m'n persoonlijke instellingen niet aangepast zijn. Auto aanvullen staat bij gevoelige websites uit. Het is niet allemaal gebruiksvriendelijk, maar voor mij veilig genoeg.
Grtz,

Maurice
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by henkr »

Over alle rechten gesproken? waarom staan er (W10) sinds een paar weken van die kleuterschoolplaatjes linksonder in de zoekbalk?
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Feije
Posts: 1029
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by Feije »

Tsja, puur omdat Microsoft dat leuk vindt. Je kunt het uitzetten als je er rechts op klikt. Volgens mij heet het markeringen weergeven of zoiets. Die kun je dan uitvinken.
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by henkr »

Ha! dank je Feije! Hij is weg! :D
"La meilleure voiture française jamais construite"
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by henkr »

Dit moet gevierd worden! eindelijk mijn allereerste hydrauliek-lek!
Net terug van vakantie waarbij de Xantia de caravan weer moeiteloos van hot naar her gesleept heeft en een paar dagen na thuiskomst zag ik een olievlekje op de oprit waarvan ik eerst de binnenste aandrijfaskeerring van de 106 de schuld gegeven had, het bleek echter de Xantia te zijn, links achter zit boven het subframe een soort oranje rubber Y-stuk in een kunststof leiding dus zo goed als zeker een retour- dan wel lekleiding, op de foto amper te zien omdat scherpstellen op die plek niet lukte, het rubber Y-stuk is i.i.g. afgebroken.
Image
En dit is het afgebroken stukje, de (rilsan?) kunststofslang die er in gaat zou 5mm moeten zijn, dus mogelijk identiek aan de DS
Image
iemand bekend met dit onderdeel? De servicebox laat naar verwachting NFP zien:
Image

Nummer 11 op tekening 528087
"La meilleure voiture française jamais construite"
Post Reply