Humor en zo

User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Humor en zo

Post by Breeze »

Vakantiebestemmingen:

Vakanties politieke partijen.jpg
Vakanties politieke partijen.jpg (226.88 KiB) Viewed 2998 times
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Humor en zo

Post by Breeze »

Lidl.jpg
Lidl.jpg (78.93 KiB) Viewed 2982 times
Stopkontakten geaard.jpg
Stopkontakten geaard.jpg (30.5 KiB) Viewed 2982 times
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Humor en zo

Post by henkr »

:lol: :lol: :lol:
Waar haal je het weer vandaan Adri!
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Humor en zo

Post by Breeze »

Woordspelingen flauw.jpg
Woordspelingen flauw.jpg (63.22 KiB) Viewed 2964 times

Over flauwe moppen gesproken (het kan niet altijd leuk zijn).

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Humor en zo

Post by Breeze »

AltijdGroen kapitein.jpg
AltijdGroen kapitein.jpg (124.75 KiB) Viewed 2924 times
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
citroen23
Posts: 252
Joined: Sat Apr 13, 2019 6:33 pm

Re: Humor en zo

Post by citroen23 »

Wie durft ?? :lol: :lol:

Image
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Humor en zo

Post by henkr »

Al heel wat stroppen gehad in mijn jonge leventje maar nooit met een das erbij. :lol:
"La meilleure voiture française jamais construite"
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Humor en zo

Post by henkr »

Al een tijdje op zoek naar passende ruitenwisserbladen voor de ID19.
Bij de meeste leveranciers zie je op het plaatje al dat het niet gaat passen, de DS-wisser ligt naast de arm i.p.v. er onder.
Maar goed, bij Winparts zouden ze hem kunnnen leveren, gezocht op merk/type en motor en ik kwam uit op een ID19 (1959_1965)
Het duurde natuurlijk maar even of men reageerde dat er toch wat onduidelijkheden waren en of ik het kenteken of de V.I.N. wilde doorgeven.
Nou weet ik dat zoeken op kenteken bij zulke oude auto's niet mogelijk is en dat zouden zij dus ook moeten weten. :(
Vervolgens kwam de V.I.N./chassisnummer aan de beurt maar dat is niet zoals nu een combinatie van 17 cijfers en letters, mijn chassisnummer bestaat alleen uit cijfers dus daarop haakte men ook af.
Het laatste bericht impliceerde dat men mij niet verder kon helpen tenzij ik een origineel onderdeelnummer zou sturen.
Waar de heren natuurlijk geen rekening mee hielden is dat ome Henk de complete "Ersatzteilkatalog" op zolder heeft liggen dus vrolijk de betreffende pagina gescand en gemaild met de vermelding dat het zoeken nu dus wel heel eenvoudig moet zijn en weldra vruchten zal afwerpen. :D
Leuk als je het antwoord al weet. :lol:

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: Humor en zo

Post by H@ns »

Vandaag gespot: de Xantia Ph 1 ½ ...

IMG_4374.JPG
IMG_4374.JPG (167.51 KiB) Viewed 2827 times
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
slimenslecht
Posts: 84
Joined: Mon Apr 08, 2019 8:13 pm

Re: Humor en zo

Post by slimenslecht »

slimenslecht wrote: Thu Mar 11, 2021 10:20 pm
web wrote: Wed Mar 10, 2021 9:06 am Het helpt wel in die markt als je minstens één impopulair iets voor lief neemt.

Prachtig strakke auto, goed onderhouden met weinig kilometers, Japans (of Koreaans) natuurlijk en voor drollengeld... Veel succes.

...of koop een merk wat niet zo goed bekend staat maar stiekem best meevalt (of goed per exemplaar te beoordelen is) dan wordt het al een stuk makkelijker zonder dat je voor jouw doel echt veel inlevert...
En einde ochtend een belletje, papierwinkel was weer in ere hersteld ! Dus vanmiddag aan het mobiliseren, verse telefoon, verse Digid-app, online overschrijven, bellen en op slag van sluiten ophalen dat ding.

En Web je hebt volkomen gelijk, maar het is een prachtige strakke auto, goed onderhouden en relatief gezien weinig kilometers (148.000, 20 jaar), Japans en voor drollengeld. Nissan Almera Tino 1.8 uit 2001, kettingblok. Ding zag er nu werkelijk beter uit dan ik dacht, was regenachtig tijdens de proefrit.

En ja, de 1.8 staat niet goed bekend, reden: ze lusten een aardige slok olie, constructiefoutje... Maar voordeel is dat als je het weet je er ook op inspeelt, dus regelmatig peilen en 1 op 600 is niet vreemd, maar ze worden er wel heel oud mee (exemplaren met 350.000 km) als je maar bijvult.
Dat is dus dat impopulaire iets, zonder al te veel in te leveren.

Maar verder een uiterst betrouwbaar bekend staande auto (ook volgens onze Wegenwachters van de ANWB).

Deze lust overigens wel een slokkie olie zag ik toen ik er vanmiddag achter reed. Ik heb broertje gezegd dat ie moet rijden als een oude pensionado (sorry Henk) en niet teveel in de hoge toeren moet gaan zitten. Doet ie dat wel dan rookt ie aardig, zag hij zelf ook al :roll:

Maar goed voor de kilometers die hun op jaarbasis rijden valt het allemaal wel mee, en gewoon goedkope olie er in mikken, verbranden doet ie het toch wel.
Tja en toch kreeg dit verhaal een aardig vervelend staartje...

Een fors olieverbruik wilden we wel op de koop toe nemen, dattie een slokkie kon nemen wisten we ook. Maar de schrik kwam pas na een paar weken.
Broertje reed eerst alleen maar in de nabije omgeving, korte ritjes en peilde de olie en vulde bij indien nodig, totdat er een langere rit volgde.
Even op en neer totaal een goede 200 km rijden, vreemd auto hield ook af en toe een beetje in, maar op kruissnelheid liep ie fantastisch. Maar bijna aan het einde van de rit ging er een lampje branden, het oliedruklampje... het ging ook gelijk weer uit. Thuisgekomen peilen en effe 2 liter bijvullen. De volgende dag werd ik gebeld door broertje, wat ik er van vond. Nou joh 1 op 100 olieverbruik, heel snel weer wegdoen!
Oog weer laten vallen op een kleinere tweedehands, maar dat was het toch helemaal niet, tijdens de proefrit al zoveel manco´s dat we er echt van af zagen.

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en ben persoonlijk naar de handelaar gegaan waar we de Nissan hadden gekocht, uitgelegd dat er op 700 kilometer in ruim 5 weken dik 7 liter olie was verstookt en daardoor de motor inmiddels regelmatig op 3 poten liep en het storingslampje brandde. Dat hadden we nooit kunnen voorzien, ook niet met een proefrit. Gevraagd of hij nog iets kon betekenen voor ons, dat moest ie even met zijn compagnon bespreken en hij zou terugbellen (was wel gelijk positief).
Ik werd teruggebeld en kreeg te horen dat de auto terug mocht, en liefst dat we een andere auto uitzochten voor rond de aankoopprijs zodat hij niet volledig voor het verlies zou opdraaien.

Volgende dag langsgegaan, auto teruggebracht en proefgereden met een Suzuki Ignis. Klein maar wel heel fijn. In het dashbordkastje lag het onderhoudsboekje en een stapel facturen en APK-rapporten. Blijkt volledig dealer onderhouden tot 1000 km geleden en de dealer zat praktisch om de hoek!!! Gelijk langsgereden en info gevraagd, dealer hoorde het verhaal en zei gelijk doen. De aldaar werkzame dame had er over na zitten denken om de auto terug te kopen, hij was ergens anders ingeruild. Er moet wel een vers achterbandje op (verdroogd) en hij heeft een deukje maar technisch echt goed.
De auto is met gesloten beurs omgeruild en feitelijk zijn we er qua aanschafprijs 50 euro op achteruit gegaan, maar dat is niet erg. Een dikke pluim voor deze handelaar dat hij zonder morren met deze oplossing kwam. Ik had ook de wetenschap dat het een verborgen gebrek was, maar je bent bij dit soort aankopen toch afhankelijk van de welwillendheid. Met de man napratend zei hij ook dat ie dit niet zou doen voor een defecte startmotor of koppeling, waar ik ook volledig begrip voor heb. Ik heb hem hartelijk bedankt voor deze service of hoe je het wilt noemen.

Dus al met al veel geluk gehad en eind goed al goed !
Post Reply