Het Café

User avatar
Menno
Posts: 528
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: Het Café

Post by Menno »

En dat is een bijzonder fijne combinatie ( en auto ) !!
Behalve de baggage ruimte, of het ontbreken ervan ( door de accu’s )

We hebben daar 5 jaar en dik 120k met veel plezier in gereden.
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
User avatar
Feije
Posts: 1020
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Het Café

Post by Feije »

Die Hybrid4’s hadden volgens mij de elektromotor op de achteras zitten. Dan kun je de overbrenging zodanig kiezen dat de elektromotor zijn maximale vermogen kan leveren op een moment dat de verbrandingsmotor dat ook doet.
Bij de nieuwe 508 zal de elektromotor denk ik door dezelfde versnellingsbak gaan en heb je die luxe dus niet.
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Als ik het goed heb heeft PSA zojuist de servicebox dichtgegooid, mogelijk omdat alles inmiddels NFP is? :(
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Feije
Posts: 1020
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Het Café

Post by Feije »

O die doet het wel vaker niet bij mij. Of soms doet service.citroen het niet maar public.servicebox.peugeot wel of zo. Maakt niet uit, met beide kun je bij onderdelen van Peugeot en Citroën komen (en bij sommige modellen van Opel geloof ik).
C5hdi110
Posts: 227
Joined: Fri Apr 05, 2019 4:02 pm
Location: 010

Re: Het Café

Post by C5hdi110 »

Voor onderdelen krijg je nu een scherm met dat je een abonnement moet afsluiten, net zoals je gewend was voor technische info.
Hopelijk een storing zoals wel vaker en is het snel verholpen, en anders geven we het Corona virus de schuld :D
C5 1.6HDI Caractere / Peugeot 106 1.6-16V GTI
User avatar
Breeze
Posts: 948
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

Helaas: 1 h technische documentatie = € 8,40 incl. BTW.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

@ Sohail: In het coronakader zou het volstrekt onlogisch zijn, men heeft dus liever dat je over de balie van de dealer gaat staan hoesten teneinde te horen dat het door jou gewenste onderdeel op NFP staat? :)
@ Adri: Dan durf ik er niet aan te denken wat een jaarabonnement kost, waarschijnlijk meer dan mijn Xantia waard is?

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
C5hdi110
Posts: 227
Joined: Fri Apr 05, 2019 4:02 pm
Location: 010

Re: Het Café

Post by C5hdi110 »

Een jaarabonnement bij PSA kost c.a. € 2000 excl. Btw :?

Op C5Club schreef ik:
Mercedes bied een dergelijke service, niet gratis maar het jaarabonnement is een heel stuk goedkoper dan bij PSA.
Ik dacht iets van € 150 incl. Btw per jaar, bij PSA is een jaarabonnement ruim € 2000 excl. Btw.
Een bedrag van rond de € 150 heb ik er best voor over.
C5 1.6HDI Caractere / Peugeot 106 1.6-16V GTI
User avatar
Breeze
Posts: 948
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

COVID-19.jpg
COVID-19.jpg (140.33 KiB) Viewed 2807 times

Het wordt met wagonladingen ingevoerd.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
Feije
Posts: 1020
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Het Café

Post by Feije »

:cry: Als die documentatie zo blijft zou ik dat heel jammer vinden. Ik zit erover na te denken om dan maar eens een keer een abo voor één uurtje af te sluiten en daarin alles van de Xantia op te slaan. Dan maak ik dus eigenlijk een illegale kopie, maar wat kan mij dat nou schelen? ;) In dit geval is het ook wel een valse streek, het is absoluut niet zo dat ze nog werk hebben van de onderdelencatalogus van een Xantia behalve dat ze zo nu en dan even ergens NFP bij zetten. En het is volstrekt onaangekondigd. Ik heb een geheel legitiem account op naam van een bestaand autobedrijf.
Het alternatief is dat ik voor ieder ditje of datje dat niet meer leverbaar blijkt te zijn de dealer hier lastig kom vallen :roll:. En op den duur gaat dat mij ook best wat benzine kosten...
Post Reply