Page 27 of 119

Re: Het Café

Posted: Fri Mar 13, 2020 9:22 pm
by henkr
@Lbarré: gefeliciteerd!
@Adri: We kunnen er onderhand wel vanuit gaan dat de gegevens van China volledig onbetrouwbaar zijn. :(
Ben bang dat die van Italië wel de realiteit benaderen.

Re: Het Café

Posted: Fri Mar 13, 2020 10:36 pm
by C5hdi110
Feije wrote: Thu Mar 12, 2020 4:37 pm
henkr wrote: Thu Mar 12, 2020 4:21 pm"maakt niet uit, was toch al oud"
Dat zou een kromme redenatie zijn, want iemand van 67 gaat nog veel meer geld kosten dan iemand van bijvoorbeeld 87 ;).
Een klant met een oude Stork motor zei ooit tegen mij als commentaar op bepaalde lastig te leveren onderdelen:
Hoezo geen onderdelen voor een oude motor, als ik ziek ben en naar het ziekenhuis ga, zeggen ze daar toch ook niet, ga maar weer naar huis want we hebben geen onderdelen, u bent te oud als 70 jarige.
Uiteindelijk heb ik de beste man aan al zijn onderdelen kunnen helpen, door goed te speuren in de voorraden :)

Re: Het Café

Posted: Sun Mar 15, 2020 12:54 am
by C5hdi110
Wat een mooie auto, de Peugeot 508 Sport Engineered 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)

https://www.youtube.com/watch?v=GYtlu_WmTnw

Re: Het Café

Posted: Sun Mar 15, 2020 1:48 am
by Feije
Lekker ironisch dat ze een sportieve hybride met 1.6'je adverteren met v8-geluiden :lol:. Maar mooi is 'ie zeker!
Ik denk dat we zo'n invulling van een hybride ook nog niet eerder hebben gezien, dus is dit best een innovatief en uniek concept: een vrij brave sedan met ook een redelijk brave verbrandingsmotor (200pk is niet mis, maar ook niet heel schokkend meer in dat segment) die vervolgens verandert in een sportsedan door de toevoeging van een elektromotor.

Re: Het Café

Posted: Sun Mar 15, 2020 10:07 am
by henkr
Wat is het maximaal toegestaan aanhangergewicht? :)

Re: Het Café

Posted: Sun Mar 15, 2020 11:34 pm
by C5hdi110
Het gaat hier om een concept Peugeot 508 sport engineered, 400 pk AWD, fraai staaltje techniek 8-)
Al vraag ik mij af waarom 400 pk en niet 510 pk, incl. de 110 pk elektromotor dus ?

De ingenieurs van PEUGEOT SPORT hebben drie motoren (PureTech 200, een elektrische motor met 110 pk voorin en met 200 pk achterin), twee energieën en vier aangedreven wielen gecombineerd en dit heeft geleid tot een spectaculair acceleratievermogen met een maximaal koppel van 500 Nm. Deze karakteristieken zorgen ervoor dat de prestaties van de Concept 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED het niveau hebben van een auto met een verbrandingsmotor met 400 pk:

•0 tot 100km/h: 4.3 sec
•400 m rechtuit: 12.5 sec
•1000 m rechtuit: 23.2 sec
•80-120 km/h: 2.5 sec
•80-180 km/h: 9.3 sec
•Topsnelheid: 250 km/h

Re: Het Café

Posted: Sun Mar 15, 2020 11:42 pm
by Feije
C5hdi110 wrote: Sun Mar 15, 2020 11:34 pmAl vraag ik mij af waarom 400 pk en niet 510 pk, incl. de 110 pk elektromotor dus ?
Omdat die motoren blijkbaar nooit al hun vermogen tegelijkertijd (op hetzelfde toerental) leveren. Daarom mag je die maximale vermogens per motor bij een hybride bijna nooit bij elkaar optellen.
Overigens heb ik zo het vermoeden dat een zekere medeforummer erg boos gaat worden van de term "110pk elektromotor" :lol: ;)

Re: Het Café

Posted: Mon Mar 16, 2020 9:44 am
by Breeze
Ik lijd in stilte.

Adri

Re: Het Café

Posted: Mon Mar 16, 2020 11:49 am
by henkr
Da's dan voor 't eerst!
Niet zozeer het lijden als wel "in stilte" :lol:

Re: Het Café

Posted: Mon Mar 16, 2020 3:18 pm
by C5hdi110
Bij de 508 hybrid4 diesel, hebben ze het ook over een 37 pk elektromotor op de achterwielen en 163 pk HDI op de voorwielen.
Totaal 200 pk zegt Peugeot voor deze auto.