De xantiarode Xantia van Henk

Maak hier een Topic van je eigen Xantia m.b.t. aanpassingen,nieuwe aankopen, problemen of restauratie etc.
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by henkr »

Nee hoor! internet via glasvezel, TV via de kabel.
"La meilleure voiture française jamais construite"
Tato
Posts: 91
Joined: Thu Feb 04, 2021 12:43 pm

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by Tato »

Onderstaande van het KPN forum geplukt:

Er zijn wel HDMI capture apparatuur maar meestal kan je niet opnemen van ‘beveiligde’ bronnen. HDMI heeft een soort van kopieerbeveiliging, feitelijk een signaaltje dat aangeeft of er wel of niet opgenomen mag worden.

Aan de andere kant, via Amazon en Ali Express wordt een hoop zooi aangeboden die de regels wat minder nauw nemen. Echter, garantie tot de deur en je moet je afvragen of je het wil.
Grtz,

Maurice
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by henkr »

Ben bepaald geen fan van Ziggo dus daarom kortgeleden geïnformeerd naar de mogelijkheden bij KPN, daar zijn nog ontvangers voor te krijgen met scart maar opnemen met een HD recorder is niet mogelijk.
Verder zou dan in de bestaande buizen de coax vervangen moeten worden door netwerkkabels (UTP?) en daar heb ik in het verleden letterlijk leergeld mee betaald. :(
@Feije: 2 week geleden via MP nog een Humax 5200 gescoord, doet eigenlijk precies wat ik er van verlang met een door iemand anders gekochte en vervolgens door mij gekregen kaart :D (geen abonnementskosten voor de kaart dus)
"La meilleure voiture française jamais construite"
Tato
Posts: 91
Joined: Thu Feb 04, 2021 12:43 pm

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by Tato »

Die Humax bracht me op een idee. Via satelliet Canaal Digitaal kun je met niet officiëele ontvangers prima opnemen. Dit heb ik in het verleden gedaan, kwaliteit is prima, alleen geen ontvangst van Discovery e.d. meer. Dat is ook de reden waarom ik geen CD meer heb.
Grtz,

Maurice
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by henkr »

En daar ben ik juist afgestapt, (canal digitaal) had hem voor in de caravan maar de veranderingen gingen zo snel dat ik in ruim 20 jaar 3x een nieuwe TV, 4 ontvangers, 3 schotels en een RTL decoder heb moeten aanschaffen.
De laatste schotel was domweg niet meer af te stellen 1mm verdraaien en de satelliet was weer weg. :(
Deze dus, paar honderd euro weggegooid:
Image
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Feije
Posts: 1029
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by Feije »

henkr wrote: Wed Apr 27, 2022 7:23 pmBen bepaald geen fan van Ziggo dus daarom kortgeleden geïnformeerd naar de mogelijkheden bij KPN
Tsja, wees blij dat er glasvezel ligt. Hier bij mij in de regio hebben we de keuze uit traag internet of Ziggo :cry:. We zaten bij KPN, maar toen die verbinding Youtube op 1080p al zwaar begon te vinden, waren we er wel klaar mee. Inmiddels is het wel iets verbeterd, maar het "veilige en betrouwbare kopernetwerk van KPN" weet me nog steeds niet echt te overtuigen.

Die 5200 heb ik zelf ook ;). Daar zit ook nog gewoon scart op. Zelfs een oudere lichting Mediabox Next heeft nog wel zoiets (via een DIN-plug gezien het formaat, maar het verloopje is leverbaar). Daar kun je Ziggo bij mijn weten gewoon naar vragen. Overigens zijn er zat manieren om HDMI te capturen, zelfs met kopiëerbeveiliging. Er zijn ook HDMI-splitters die die beveiliging eraf halen. Dan kun je gewoon een capture card gebruiken van gerenommeerde merken als Elgato, Hauppauge, etc.

Zo makkelijk als vroeger is het helaas niet meer: je drukt een videoband in de recorder. Dit kan VHS, Betamax of V2000 zijn, wat je maar wil. Voor mijn part is het Philips VCR :P. Je drukt op record en na twee, drie of vier uur kun je de band eruit pakken om te bewaren. Wat dat betreft was de dvd een bizarre opvolger van de VHS-band...
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by henkr »

SVHS is er ook nog, gaat 2x zoveel op. :D
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by H@ns »

Ik heb hier ook nog een “oude” Humax staan. Ooit bij een tweedehands winkel gekocht voor €7,50. Echt een geweldig ding om mee op te nemen!
Ik kan er nooit zo goed tegen dat dit soort pareltjes gewoon maar gedumpt worden omdat de provider besluit om je andere technologie op te dringen.

Da’s net zoiets als een Xantia naar de sloop brengen omdat er geen tig inch navigatiescherm met CarPlay in zit…

Mijn vrouw is trouwens niet zo blij als weer eens een goed werkend maar “verouderd” apparaat thuiskom. “Wat moet je dáár nou weer mee? We komen al om in die troep!”

Waarop meestal subtiel zeg: “ach zie het als schoenen, daar kun je toch ook nooit genoeg van hebben hmm?….”
:mrgreen:
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
User avatar
Feije
Posts: 1029
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by Feije »

henkr wrote: Thu Apr 28, 2022 2:44 pm SVHS is er ook nog, gaat 2x zoveel op. :D
O die heb ik ook liggen hoor ;). 400 beeldlijnen ipv 250. Je ziet wel dat het beeld er een stuk scherper door wordt, maar perfect beeld is het nog steeds niet. Wel jammer dat het nooit is aangeslagen voor consumenten. Hele late recorders, zoals die van mij, kunnen zelfs SVHS opnemen op normale banden (SVHS-ET).

@Hans: een thuisfront dat minder blij is met zulk soort hobby’s komt me bekend voor ja :lol:.
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by henkr »

Is er niemand die vindt dat beeldkwaliteit ook te scherp kan?
In mijn beleving is de kwaliteit van mijn breedbeeld TV (met 5 scarts :D ) precies goed, ook zoiets, bijna 20 jaar oud maar functioneert nog prima dus waarom vervangen?
De genoemde flatscreen slaapkamer tv is zo akelig scherp dat je het beeld bij wijze van spreken in je achterhoofd voelt, er zit verder geen instelmogelijkheid voor contrast of helderheid op dus moet ik het gewoon maar accepteren.
Nu heb ik net een proef gedaan door 8 uur TV op een 120 min. DVD-RAM te persen, eigenlijk kijkt dat een stuk aangenamer. :D
"La meilleure voiture française jamais construite"
Post Reply