De xantiarode Xantia van Henk

Maak hier een Topic van je eigen Xantia m.b.t. aanpassingen,nieuwe aankopen, problemen of restauratie etc.
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by henkr »

Heeft composiet vanaf de TV ook een uitgaand signaal?
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
JW-C5
Posts: 350
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by JW-C5 »

Dat hangt helemaal af van je TV.
De een heeft het wel, de andere niet.

Dat geldt ook voor het audiosignaal.
Ik heb dat wel eens alsnog in de TV moeten aanbrengen naar de stekker, om op die manier het geluid via de versterker en de boxen te laten lopen.

Groet,
JW
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by henkr »

Dat laatste kan bij mij met een Toslink? optische kabel maar waar ik van baal is dat de huidige tendens is dat je geen dingen die via TV uitgezonden worden meer kan/mag opnemen op video of HD-recorder maar alleen "in de cloud" kan opslaan waar het automatisch na 2 jaar verwijderd wordt.
Zo wordt de geschiedenis herschrijven wel heel makkelijk gemaakt. :(
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
JW-C5
Posts: 350
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by JW-C5 »

Zou je via die stekker nog analoog willen opnemen :?: :roll:

Die ouwe videorecorder heb ik allang de deur uitgedaan.
Een paar opnames die ik interessant vond zijn toen "gedigitalisseerd" en op DVD gezet.

Groet,
JW
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by henkr »

En dat kan dus straks niet meer!
En wat digitaal/analoog betreft? Heb op de slaapkamer een tv die zowel via de scart als via de HDMI kan werken en met de beste wil van de wereld zie ik geen kwaliteitsverschil.
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by H@ns »

Maar er zijn echt heel veel verloopstekkers te koop hoor!
Ik heb op mijn oudere Mac cinemascreen ook een hoop verloopjes nodig maar maar daarmee werkt het nog prima.

En inderdaad je ziet geen verschil, voornamelijk omdat de technologie van de wat oudere schermen qua kwaliteit geen bal doen met nieuwere aansluiting.

Ik heb zelfs een verloop van rood-wit-groen naar scart hier liggen. Het is allemaal mogelijk.
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by H@ns »

Daarop voortgaande: het probleem is meestal om van analoog naar digitaal te koppelen. Ook daar zijn adapters voor maar meestal prijzig en het levert nooit echt iets op qua beeldkwaliteit. De winst is dat je een ouder scherm of tv of beamer nog wel werkend krijgt….
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
User avatar
Feije
Posts: 1029
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by Feije »

Dat je op een Cinema Display niet echt verschil ziet tussen bijvoorbeeld DVI en VGA kan ik nog begrijpen, maar tussen HDMI en Scart? :think: Zal geheid wel van de tv afhangen. En natuurlijk van het signaal dat binnenkomt. Als dat al geen HD is, dan is de meerwaarde van HDMI beperkt. Scart ondersteunt dan ook verschillende signalen, waarvan composiet de slechtste is. RGB-scart ziet er gewoon heel degelijk uit, maar is nog steeds wel beperkt tot SD.

Overigens worden bij bijvoorbeeld Ziggo de “domme” ontvangers van Humax nog altijd ondersteund. Modellen zoals de iHDR-5050c, -5200c en -5400c kunnen opnemen op een interne schijf. Vervolgens kun je het videobestand via het netwerk delen. Je kunt bijvoorbeeld de opname op een tv kijken die verder helemaal niet verbonden is met die ontvanger (maar wel met het netwerk), maar je kunt ook het videobestand downloaden op een computer.
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by henkr »

Via het netwerk?
Ik heb helemaal geen netwerk! :lol:
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Feije
Posts: 1029
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by Feije »

Je zit nog via een telefoonlijn van 56K hier op het forum? :P :lol:
Post Reply