Humor en zo

henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Humor en zo

Post by henkr »

Het is ook waarachtig wel heftig hoor, zo'n hoeveelheid sneeuw, ik weet dat er onder die sneeuwbult ergens een rode 106 moet staan dus straks eerst maar eens gaan graven:
Image
"La meilleure voiture française jamais construite"
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: Humor en zo

Post by bthomas »

Feije wrote: Sun Feb 07, 2021 1:47 am Terechte opmerking, sneeuw kan ook verdwijnen zonder dat het boven nul is. Heeft met luchtvochtigheid te maken geloof ik.
Ik denk dat sneeuw zou kunnen smelten als gevolg van warmte die het absorbeert van zonlicht zonder dat de luchttemperatuur boven nul is. Maar in essentie is het ijs en dat is nu eenmaal bevroren water dat pas boven 0 graden weer vloeibaar wordt.

En sneeuw kan natuurlijk ook verdwijnen doordat het wegwaait :-)

@Henk: heb je de 106 inmiddels terug kunnen vinden? Jullie zijn wel zwaar getroffen daar in het noorden. :lol:
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Humor en zo

Post by henkr »

Nou en of Bert!
Ik heb hem teruggevonden maar ben bang dat mijn radiator bevroren is, had er kvs in tot -36, dom van mij natuurlijk. :lol:
Serieus nu, over het verdwijnen van sneeuw: ik denk dat de opmerking van Feije wel hout snijdt, als de luchtvochtigheid maar laag genoeg wordt gaat er toch een soort verdamping plaatsvinden.
"La meilleure voiture française jamais construite"
slimenslecht
Posts: 84
Joined: Mon Apr 08, 2019 8:13 pm

Re: Humor en zo

Post by slimenslecht »

henkr wrote: Sat Feb 06, 2021 5:40 pm Ik lees zojuist dat de NS helemaal klaar is voor de mogelijk komende sneeuwstorm. :o
De ervaring van de laatste jaren heeft geleerd dat dit naar alle waarschijnlijkheid concreet betekent dat alle ritten gecanceld zijn. :D

Groet Henk
En we hebben een winnaar !!!

Las net dat er vandaag geen treinverkeer meer zal plaatsvinden... :?
User avatar
web
Posts: 215
Joined: Sun May 31, 2020 11:04 pm
Location: Amsterdam Noord

Re: Humor en zo

Post by web »

Sublimeren. Gaat wel langzaam hoor. Maar het is je misschien wel eens opgevallen dat als je een paadje schoon schept en veegt, soms een dag later de laatste restjes weg zijn en het dan pas écht schoon is. Zonder dooi.
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: Humor en zo

Post by H@ns »

Hier in het noorden van Frankrijk zijn de toegangswegen naar het dorp ondergelopen. De Maas is een groot meer geworden en het regenwater loopt dus niet weg van de weggetjes en hoopt zich op de lagere delen op.

De enige die het dorp uit kan ben ik; xantia in de hoogste stand en hupsakee :D
Geweldig!!
D0D78B5D-E2DD-4545-BDB8-121391BA1B92.jpeg
D0D78B5D-E2DD-4545-BDB8-121391BA1B92.jpeg (229.11 KiB) Viewed 2496 times
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Humor en zo

Post by henkr »

Pas maar op!, vergeleken met veel andere auto's heeft de Xantia de luchtinlaat heel laag zitten, met 1 hap water in de aanzuigbuis kan het compleet einde verhaal worden. :idea:
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Feije
Posts: 1029
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Humor en zo

Post by Feije »

Op zich is het voor zoiets misschien wel een idee om de buis van het luchtfilter even los te halen. Je aanzuiging zit dan ongeveer ter hoogte van je motorkap (vlak eronder). Wel gauw weer aansluiten als je verder kunt. Ongefilterde lucht lijkt me niet geschikt voor hele lange ritten ;).
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Humor en zo

Post by henkr »

Ik weet zo niet of de aanzuigslang te demonteren is van het filter maar dat zou al zeker zo'n 20cm schelen.
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Feije
Posts: 1029
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Humor en zo

Post by Feije »

Dat kan wel, maar ik bedoelde dat je de andere kant van het luchtfilter los zou maken. Scheelt nog weer eens een centimeter of tien ;).
Post Reply