Ik heb ze (uiteraard) ook beide gehad en ik vind de T2 net ietjes meer verfijnd in zijn lijnenspel.
Maarja ik ben dan ook een meubelmaker/vormgever van huis uit en geen techneut. De T1 is in mijn bescheiden optiek iets hoekiger, terwijl de T2 juist iets vloeiender is maar binnen de tijd waarin die op de markt kwam juist nog niet die zogenaamde aërodynamica hype volgde die toen heel populair was. Ergo: trouw aan het model maar met iets meer vloeiende lijnen
De V6 Break van Breeze
Re: De V6 Break van Breeze
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
Re: De V6 Break van Breeze
Ik zie nauwelijks verschil tussen T1a/b en T2 en daarom heb ik ook geen mening over mooier of lelijker.
Adri
Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Re: De V6 Break van Breeze
Nou, die rare stang in het dashboard aan de passagierszijde. Ik heb pas in 2014 mijn eerste t2 gekocht en toen was het alsof ik een nieuw model auto had.
Re: De V6 Break van Breeze
Vandaag weer glorieus door de APK gekomen. Ik bedacht me dat dat eigenlijk best bijzonder is voor een 21 jaar oude bak. Vroegah ging ik na 5 à 6 jaar me al afvragen, hoelang zal dat stuk rijdend, roestend schroot nog meegaan ... Het scheelt natuurlijk wel dat de Xant "De beste Citroën ooit gebouwd" is.
De garage had ongevraagd de kapotte lamp van het mistvoorlicht (is de officiële APK benaming) vervangen, terwijl ik van plan was om dat kapot te laten, omdat ik het licht toch nooit gebruik. Nu vraag ik me af, in de APK-eisen geldt een mistvoorlicht als een toegestaan licht en als eis vind ik alleen maar "De mistvoorlichten moeten goed zijn afgesteld". Dus ik vraag mij af, mot zo'n lampie verplicht kunnen branden?
Verder geldt Artikel 5.2.62 1 "Het ingeschakeld zijn van de grote lichten indien de personenauto na 31 december 1997 in gebruik is genomen, de mistvoorlichten indien de personenauto na 31 december 2012 in gebruik is genomen, en het mistachterlicht of de mistachterlichten moet door middel van een optisch signaal aan de bestuurder kenbaar worden gemaakt". Dus eigenlijk hoeft een Xantia nooit een controlelampje mistvoorlicht te hebben. Ach, het zit er nou toch.
Adri
De garage had ongevraagd de kapotte lamp van het mistvoorlicht (is de officiële APK benaming) vervangen, terwijl ik van plan was om dat kapot te laten, omdat ik het licht toch nooit gebruik. Nu vraag ik me af, in de APK-eisen geldt een mistvoorlicht als een toegestaan licht en als eis vind ik alleen maar "De mistvoorlichten moeten goed zijn afgesteld". Dus ik vraag mij af, mot zo'n lampie verplicht kunnen branden?
Verder geldt Artikel 5.2.62 1 "Het ingeschakeld zijn van de grote lichten indien de personenauto na 31 december 1997 in gebruik is genomen, de mistvoorlichten indien de personenauto na 31 december 2012 in gebruik is genomen, en het mistachterlicht of de mistachterlichten moet door middel van een optisch signaal aan de bestuurder kenbaar worden gemaakt". Dus eigenlijk hoeft een Xantia nooit een controlelampje mistvoorlicht te hebben. Ach, het zit er nou toch.
Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Re: De V6 Break van Breeze
1 kapot mag niet, beide kapot ( geheel niet werkend ) is prima …
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera
Re: De V6 Break van Breeze
Staat dat ergens? In de APK eisen kan ik het niet vinden.
Adri
Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Re: De V6 Break van Breeze
Gefeliciteerd Adri!
Je blijft hier dus sowieso nog een jaar "rondspoken" .
Je blijft hier dus sowieso nog een jaar "rondspoken" .
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: De V6 Break van Breeze
Ja, maar de Volvofolders liggen klaar hoor (en die van BMW, maar die heb ik verstopt),
Adri
Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Re: De V6 Break van Breeze
Apk keurmeester zou dat moeten weten …
De werking van de mistlichten aan de voorzijde is geen verplichte eis. Dit wil zeggen dat als beide mistlichten niet werken hierop niet afgekeurd kan worden. Wel letten op deugdelijke bevestiging.
Echter, als de mistvoorlichten wel werken of slechts 1 , vallen ze onder de keuringseisen van toegestane verlichting en in dat geval gelden de volgende artikelen: 5.2.59 lid 1, 5.2.59a lid 1, 2 en 3, artikel 5.2.61 lid 1 en artikel 128.
De werking van de mistlichten aan de voorzijde is geen verplichte eis. Dit wil zeggen dat als beide mistlichten niet werken hierop niet afgekeurd kan worden. Wel letten op deugdelijke bevestiging.
Echter, als de mistvoorlichten wel werken of slechts 1 , vallen ze onder de keuringseisen van toegestane verlichting en in dat geval gelden de volgende artikelen: 5.2.59 lid 1, 5.2.59a lid 1, 2 en 3, artikel 5.2.61 lid 1 en artikel 128.
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera
Re: De V6 Break van Breeze
Heb het idee dat het hier vergelijkbaar is, met een BMW hoef ik bij Emmy echt niet aan te komen, een Volvo zou nog wel kunnen maar een Merc is absoluut "not done" .
Wat Volvo betreft: dan zou ik denken aan een XC60 (in xantiarood natuurlijk, heet daar fusion red) met als extra hoogteregeling/luchtvering en een max. aanhangermassa van 2400kg en rondom crossclimate's.
Wat Volvo betreft: dan zou ik denken aan een XC60 (in xantiarood natuurlijk, heet daar fusion red) met als extra hoogteregeling/luchtvering en een max. aanhangermassa van 2400kg en rondom crossclimate's.
"La meilleure voiture française jamais construite"