De xantiarode Xantia van Henk

Maak hier een Topic van je eigen Xantia m.b.t. aanpassingen,nieuwe aankopen, problemen of restauratie etc.
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by henkr »

Er is altijd wel iets wat mooier/beter kan, niet voor niks dat ik uit die 4 gebruiksauto's een complete dagbesteding haal. :)
"La meilleure voiture française jamais construite"
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by henkr »

Wie heeft er nog meer het idee dat Michelin in een "dip" zit?

De voor mij interessante maten:
Peugeot 106 1.0- 145/70R13 Niet leverbaar
Peugeot 106 1.6- 165/70R13 Niet leverbaar
Xantia met C5 alu-195/60R15 Wel leverbaar
Caravan: 175/75R14C: Niet leverbaar
Autoambulance:195/50R13C Niet leverbaar

In aanmerking genomen dat er juist van de 106Ph1/AX en de 106Ph2/Saxo miljoenen gemaakt zijn is dit natuurlijk ronduit bedroevend voor een Frans bedrijf, bij Vredestein voor die maten geen probleem ook niet voor wat betreft de nieuwere Quatrac5 banden.
"La meilleure voiture française jamais construite"
Menno
Posts: 529
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by Menno »

Bij PSA gaat men er een beetje vanuit dat je voor de " oude meuk " geen Michelin meer koopt maar overstapt op Eurorepar banden ....
https://www.eurorepar.com/NL-nl/f/589/Ons-gamma/Banden

Wat mij betreft een rare gedachtegang , maar ja , Nederlanders zijn nu eenmaal zuinig :lol:
Daarmee zal de noodzaak voor Michelin ook verdwijnen om incourante maten te maken.
Was volgens mij samenspraak tussen Michelin en PSA
https://automotive-online.nl/management ... ftermarket

Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Shine EAT6 2024 Noir Perla Nera & Blanc Opal
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by henkr »

Ik ben al op die site geweest, een heleboel blabla van "kijk eens hoe geweldig we zijn" en ondertussen wordt er geen enkele bandenmaat genoemd.
Een fenomeen waar je steeds vaker tegenaan loopt, de boodschap is: 'Je moet kopen wat wij aanbieden, of het onder je auto past zal ons een rotzorg zijn"
Vanmiddag zat ik te googelen op TV met scartaansluiting, direct krijg je een verdacht lange lijst met T'V's in beeld die bij nadere bestudering geen van allen een scart aansluiting hebben. :oops:
"La meilleure voiture française jamais construite"
Menno
Posts: 529
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by Menno »

Naast de blahblah staan er ook de maten hoor ( toewijzing tabel )

https://www.eurorepar.com/NL-nl/downloa ... f7f25d.pdf

Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Shine EAT6 2024 Noir Perla Nera & Blanc Opal
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by henkr »

De "145"staat gelijk al op "end of stock". maar goed, ik ben benieuwd wie als eerste hier van deze mogelijkheid gebruik gaat maken. :D
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by H@ns »

Vredestein voor die maten geen probleem ook niet voor wat betreft de nieuwere Quatrac5 banden.
Die heb ik onder mijn C5 gehad op aanraden van gjo. Erg fijne banden en muisstil als nog nieuw zijn. Later worden ze iets hoorbaarder.

Ik heb er nu Primacy 4 onder liggen de die slijten wat minder snel maar ik vind ze net wat gehoriger.

Waarmee ik maar wil zeggen dat het niet altijd Michelin moet zijn ;)
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
Menno
Posts: 529
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by Menno »

Zelf michelin cc’s onder m’n moderne troen , zeer fijne ( stille ) band :-)

Onder de eend ( uiteraard) ook Michelins , die worden gelukkig nog wel gemaakt !

Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Shine EAT6 2024 Noir Perla Nera & Blanc Opal
Menno
Posts: 529
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by Menno »

Als je zoekt op de maat 145 kom je bv hier uit , als set van 4 ( kennelijk ) leverbaar …

https://www.velgen-exclusief.nl/micheli ... -bandenset

Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Shine EAT6 2024 Noir Perla Nera & Blanc Opal
User avatar
Feije
Posts: 1029
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by Feije »

henkr wrote: Mon Apr 25, 2022 3:33 pm Vanmiddag zat ik te googelen op TV met scartaansluiting, direct krijg je een verdacht lange lijst met T'V's in beeld die bij nadere bestudering geen van allen een scart aansluiting hebben. :oops:
Nou is scart voor de tv-fabrikanten ook een kl*testekker, want we gebruikten scart alleen maar in Europa. Negen van de tien keer gaat over de scartaansluiting overigens een composietsignaal. Composiet komt gelukkig nog wat vaker voor op nieuwere tv's. Kwestie van een verloopstukje gebruiken.

Wat banden betreft: voor mijn Activa's zijn allang geen écht geschikte banden meer beschikbaar van Michelin. Je kunt Energy Savers krijgen, maar die hebben eigenlijk veel te slappe wangen. Dan gaat je Activa alsnog overhellen in de bocht :roll:. De Primacy 3 is nu zowaar ook weer leverbaar in de juiste maat, maar die is niet veel beter. Wat ik dan wél onder m'n Activa laat zetten binnenkort weet ik nog niet. Slappe wangen schijnen wel een trend te zijn bij moderne banden. Wellicht omdat de banden ook steeds platter worden door de gigavelgen van moderne auto's.
Post Reply