Page 23 of 119
Re: Het Café
Posted: Tue Mar 10, 2020 4:25 pm
by H@ns
ken uw klassieken!!
Re: Het Café
Posted: Tue Mar 10, 2020 4:46 pm
by Breeze
Oh, maar voor die André heb ik groot respect. Niet in de laatste plaats omdat hij in zijn jaar van afstuderen aan de Polytechnique zo gis was om het octrooi van de kepervertanding te kopen. En de rest is geschiedenis.
Adri
Re: Het Café
Posted: Tue Mar 10, 2020 5:31 pm
by henkr
Juist! die dus !
Maar zo kom ik dus nooit van dat ISO stelsel af! Het achtervolgt me!
Groet Henk
Re: Het Café
Posted: Tue Mar 10, 2020 7:22 pm
by bthomas
Misschien moet je een Volvo nemen, misschien dat die zich niet conformeren aan standaarden
Re: Het Café
Posted: Tue Mar 10, 2020 8:04 pm
by Breeze
ISO is geen stelsel, je bent in de war met het SI stelsel. ISO heeft het beste met jou en ons voor, net zoals het WHO.
Adri
Re: Het Café
Posted: Tue Mar 10, 2020 9:26 pm
by H@ns
bthomas wrote: ↑Tue Mar 10, 2020 7:22 pm
Misschien moet je een Volvo nemen, misschien dat die zich niet conformeren aan standaarden
En @ Adri;
En... Die kepervertanding zien we nu nog dagelijks op onze geliefde voitures in de vorm van de double chevrons
Re: Het Café
Posted: Wed Mar 11, 2020 5:21 pm
by Breeze
Huh.
Adri
Re: Het Café
Posted: Wed Mar 11, 2020 9:29 pm
by H@ns
Dat is de oorsprong van de "double chevron"
Re: Het Café
Posted: Wed Mar 11, 2020 9:31 pm
by H@ns
De pijlvertanding is uitgevonden door André Citroën, wiens autofabriek voortgekomen is uit de tandwielfabriek Société des engrenages Citroën. De kepervorm is terug te vinden in het logo van zijn automerk Citroën. Al in zijn eerste auto, de Type A, gebruikte hij kepertandwielen om een haakse overbrenging te realiseren, zie afbeelding.
Re: Het Café
Posted: Wed Mar 11, 2020 10:18 pm
by henkr
Eigenlijk had hij het idee gepikt van een oom van zijn vrouw in Polen