Nog een hobby van mij: eetbare paddestoelen zoeken...
Het liefst natuurlijk truffels maar een lekkere portie Eekhorntjesbrood mag ook:
Nog ander hobby’s dan Citroën?
Re: Nog ander hobby’s dan Citroën?
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
Re: Nog ander hobby’s dan Citroën?
En bijzondere auto's spotten op vakantie:
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
Re: Nog ander hobby’s dan Citroën?
Dat is toch een Renault 12 Break? Die was héél gewoon, ooit.
Adri
Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Re: Nog ander hobby’s dan Citroën?
Ooit wel ja. Maar je ziet ze nog zelden in zo’n staat
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
Re: Nog ander hobby’s dan Citroën?
Volg nog steeds alles wat over het destijds bestaande prachtige openbaar vervoer van de NMVB/SNCV Brabant met trams gaat.
Was ongelooflijk hoe al die types rijtuigen werden gebouwd en verbouwd en op vele Brabantse/Brusselse lijnen reden zonder
file of andere problemen te hebben, vergeleken met dezelfde lijnen als ze werden vervangen door buslijnen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nationale ... spoorwegen
https://nl.wikipedia.org/wiki/Buurtspoo ... ie_Brabant
Was ook de enige plaats in België waar de NMVB-trams nog met "flèches" reden i.p.v. overal anders (provincies) met pantograaf.
Ze reden daar ook maar op spoorbreedte van 1 m, zoals overals bij de NMVB, maar op het Brusselse tramnet is de spoorbreedte dan 1,435m.
Daardoor zag je op gemeenschappelijke routes overal 3 sporen liggen
Soms echt ongelooflijk hoe de wissels eruit zagen. Maar verliep wel bijna probleemloos.
Op 31 Juli 1978 werden dan de laatste NMVB tramlijnen G, G doorstreept en BW in België/Brabant dan geheel vervangen door buslijnen.
Is zelf nu zeker nog steeds niet zoals het voordien was.
Overal wordt nu zelf getracht busbanen aan te leggen dit om alle vertragingen / opstoppingen te vermijden die de trams niet hadden
En daar waar vroeger de trams apart reden, werden er nu al fietsroutes aangemaakt.
Was ongelooflijk hoe al die types rijtuigen werden gebouwd en verbouwd en op vele Brabantse/Brusselse lijnen reden zonder
file of andere problemen te hebben, vergeleken met dezelfde lijnen als ze werden vervangen door buslijnen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nationale ... spoorwegen
https://nl.wikipedia.org/wiki/Buurtspoo ... ie_Brabant
Was ook de enige plaats in België waar de NMVB-trams nog met "flèches" reden i.p.v. overal anders (provincies) met pantograaf.
Ze reden daar ook maar op spoorbreedte van 1 m, zoals overals bij de NMVB, maar op het Brusselse tramnet is de spoorbreedte dan 1,435m.
Daardoor zag je op gemeenschappelijke routes overal 3 sporen liggen
Soms echt ongelooflijk hoe de wissels eruit zagen. Maar verliep wel bijna probleemloos.
Op 31 Juli 1978 werden dan de laatste NMVB tramlijnen G, G doorstreept en BW in België/Brabant dan geheel vervangen door buslijnen.
Is zelf nu zeker nog steeds niet zoals het voordien was.
Overal wordt nu zelf getracht busbanen aan te leggen dit om alle vertragingen / opstoppingen te vermijden die de trams niet hadden
En daar waar vroeger de trams apart reden, werden er nu al fietsroutes aangemaakt.