Citroën Xantia automaat
Re: Citroën Xantia automaat
Enkel als V6 automaat zover ik weet ...
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Re: Citroën Xantia automaat
Valt wel mee eigenlijk. Volgens mij is het gewoon een VSX met als opties beige leer en climate control. Het aparte is alleen dat óók een VSX bij mijn weten standaard lichtmetalen velgen had (Belfasts). Deze heeft wieldoppen.
Kijk eens bij die site. Het waren beide opties . Ik heb ze ook wel eens zonder gezien en schoot toen zelf ook even in error. Dat wil trouwens niet meteen zeggen dat die site heilig is. Met name door modeljaarwisselingen heb ik wel eens verschillen gezien. Een late t1 Exclusive (modeljaar '97 -> denk ik?) zal bijvoorbeeld ook bumpers in carrosseriekleur hebben, maar die worden hier helemaal niet genoemd.
Ja en nee. Hij stond niet in de folder maar volgens mij is er wel degelijk minimaal eentje geleverd. Zal op speciale bestelling geweest zijn denk ik. Die auto staat als Activa op kenteken, omdat de Exclusive formeel niet leverbaar was. Ik geloof dat hij een jaar of twee geleden een keer te koop heeft gestaan.
Ja die was er, maar volgens mij alleen in Frankrijk. Ook de v6 Exclusive kreeg blijkbaar zijn eigen folder.
Die tweeliter Exclusive die ik had gevonden was trouwens helemaal niet gaar, maar het is wel een handbak. Ik haalde deze en die andere (automaat VSX) door elkaar.
Re: Citroën Xantia automaat
Nice. Ik was er ondertussen ook achter gekomen dat de Exclusive V6 een eigen folder had, maar de 2.0i dus ookJa die was er, maar volgens mij alleen in Frankrijk. Ook de v6 Exclusive kreeg blijkbaar zijn eigen folder.
Deze had ik ook gevonden. Leuke auto. Jammer dat het ombouwen van schakelbak naar automaat een vrijwel onrealistische klus is, maar alleen al voor dat prachtige zeldzame Alcantara interieur zou ik hem ophalenDie tweeliter Exclusive die ik had gevonden was trouwens helemaal niet gaar, maar het is wel een handbak. Ik haalde deze en die andere (automaat VSX) door elkaar.]
Er gaat niets boven de Double Chevron
Re: Citroën Xantia automaat
Het is dat het een 16v is. Bij een 8v zou je er nog wel redelijk makkelijk een 4HP14-bak aan kunnen schroeven, want daar zit verder helemaal geen elektronica in. Dan is de belangrijkste vraag waar je zo'n bak vandaan zou halen. Zo'n 16v is alleen maar geleverd met AL4-bak en bovendien was die er alleen maar bij een t2. Dat wordt elektronisch een drama. Ik weet ook niet of het nou zo'n goed idee is om een 4HP14 aan een 16v te hangen, al zou ik verwachten dat zoiets wel past .
Re: Citroën Xantia automaat
Ziehier mijn cijfers.
N.B. De V6 is 5% minder zuinig dan berekend door Spritmonitor, omdat de km-teller 5% teveel aanwijst. Dus het verschil is ong. 2 punten.
N.B. beide HANDBAK.
1,8 SX 8V Break 316 000 km in 12 jaar (inklusief 9 jaar woon-werk verkeer, 450 km/week)
3,0i V6 Break 162 000 km in 11 jaar
Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Re: Citroën Xantia automaat
Automaat maakt niets/weinig uit !
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Re: Citroën Xantia automaat
Om zulke harde cijfers toch nog een béétje in twijfel te trekken, want we blijven eigenwijs
Los daarvan is die 1.8 zuiniger dan ik had verwacht eerlijk gezegd. 1 op 10,5 is ook wel iets dorstiger dan ik met de v6 rij. Op één of andere manier rij ik meestal relatief zuinig, al is dat nou niet meteen aan mijn rijstijl te merken . Misschien omdat ik behoorlijk vlot doorschakel? Als ik normaal met de v6 rij, kom ik nauwelijks boven de 2000 rpm. De Turbo CT had klachten als ik dat soort grappen uithaalde, maar die v6 pakt zo mooi op van onderin dat ik er aardig mee wegkom.
Geldt dat niet ook voor de 1.8? Ze hebben wel verschillende tellers, maar de tellerafwijking van de 1.8 zal toch niet 0 geweest zijn?
Los daarvan is die 1.8 zuiniger dan ik had verwacht eerlijk gezegd. 1 op 10,5 is ook wel iets dorstiger dan ik met de v6 rij. Op één of andere manier rij ik meestal relatief zuinig, al is dat nou niet meteen aan mijn rijstijl te merken . Misschien omdat ik behoorlijk vlot doorschakel? Als ik normaal met de v6 rij, kom ik nauwelijks boven de 2000 rpm. De Turbo CT had klachten als ik dat soort grappen uithaalde, maar die v6 pakt zo mooi op van onderin dat ik er aardig mee wegkom.
Re: Citroën Xantia automaat
Afwijking 1,8 (let op de komma!) was normaal, 1 à 2 % iirc.
Zuiniger rijden met de V6 is natuurlijk mogelijk, maar je koopt een V6 niet om er als een bejaarde mee te rijden. En boven de 3000 wordt het pas leuk.
Adri
Zuiniger rijden met de V6 is natuurlijk mogelijk, maar je koopt een V6 niet om er als een bejaarde mee te rijden. En boven de 3000 wordt het pas leuk.
Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Re: Citroën Xantia automaat
Wat heeft dit met de vraag ( zoektocht ) van de TS te maken ?
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Re: Citroën Xantia automaat
Ach ja Menno, het is in ieder geval interessant informatie. Laten we het daar maar bij houden
Er gaat niets boven de Double Chevron