Quote: Lijkt wel een professionele GPS tracker, heb de kabels er maar uitgetrokken voor de zekerheid.
Nou zeg, kon precies zien waar je was en in 1x viel het beeld weg.
Groet Henk
Peugeot 407 Coupe 2.2-16V "Pack"
Re: Peugeot 407 Coupe 2.2-16V "Pack"
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: Peugeot 407 Coupe 2.2-16V "Pack"
Haha, Henk je ben betrap, geef maar toe dat je dus stiekem een smartphone heb
C5 1.6HDI Caractere / Peugeot 106 1.6-16V GTI
Re: Peugeot 407 Coupe 2.2-16V "Pack"
Gaat niet gebeuren Sohail!
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: Peugeot 407 Coupe 2.2-16V "Pack"
De Nokia 6310i was anders in zijn tijd al een behoorlijke slimme telefoon
Gisteren nog wat gerommeld aan de 407, Xenon lampje LV ook vervangen, had al goed zicht in het donker, nu helemaal goed licht
Weer het nodige ondekt (door het boekje te lezen ), de ruitenwissers hebben een auto-stand (regensensor), interval (niet regelbaar), lage snelheid, hoge snelheid en uiteraard helemaal uit.
De koppeling cilinder doorgespoeld, de remvloeistof is oud, heb eerst het potje leeggezogen, bijna 0,5L, word binnenkort compleet verversen.
Het koppelingspedaal gaat niet soepel op het laatste stuk van de slag na een aantal keren koppelen, dat is nu beter maar niet weg.
Ook lijkt het er op dat het druklager rammelt, de koppeling is vervangen, mogelijk een LUK set, ik kijk het even aan en anders gaat er z.s.m. een Valeo set in.
Viel mij op dat de enorme motorkap zonder gasveren erg licht is, blijkt van aluminium te zijn zoals bij de C5
Gisteren nog wat gerommeld aan de 407, Xenon lampje LV ook vervangen, had al goed zicht in het donker, nu helemaal goed licht
Weer het nodige ondekt (door het boekje te lezen ), de ruitenwissers hebben een auto-stand (regensensor), interval (niet regelbaar), lage snelheid, hoge snelheid en uiteraard helemaal uit.
De koppeling cilinder doorgespoeld, de remvloeistof is oud, heb eerst het potje leeggezogen, bijna 0,5L, word binnenkort compleet verversen.
Het koppelingspedaal gaat niet soepel op het laatste stuk van de slag na een aantal keren koppelen, dat is nu beter maar niet weg.
Ook lijkt het er op dat het druklager rammelt, de koppeling is vervangen, mogelijk een LUK set, ik kijk het even aan en anders gaat er z.s.m. een Valeo set in.
Viel mij op dat de enorme motorkap zonder gasveren erg licht is, blijkt van aluminium te zijn zoals bij de C5
C5 1.6HDI Caractere / Peugeot 106 1.6-16V GTI
Re: Peugeot 407 Coupe 2.2-16V "Pack"
Vandaag weer verder geknutseld, de USB kabel aangesloten en weggewerkt.
Flink dashboardkastje.
De verborgen GPS tracker, heb de SIM kaart eruit getrokken, sinds ik de kabels heb losgetrokken, hoor ik geen "GSM gezoem" meer over de speakers, blijkbaar was dit de boosdoener.
Helemaal weg is het niet, nu alleen soms nog heel zachtjes als ik de TomTom gebruik.
Iemand enig idee wat dit voor een flink kastje is ? ziet er origneel uit ?
Een nieuwe microfoon gemonteerd om zeker van te zijn dat de storingen niet hier uit komen, de tekeningen verwijzen naar een nieuw artikel nr., welk in de nieuwere auto's ook word gebruikt zoals C5-3.
Boven de nieuwe en onder de oude, de nieuwe ziet er kwalitatief beter uit, klikt steviger in het plafond stukje en zit de microfoon verzonken in de zwarte houder, bij de oude niet, waardoor deze contact maakt met het roostertje in het plafond stukje.
Met RTxud in het tabblad BT, de microphone DAC gain B916 op 7 en microphone ADC gain B917 op 6 gezet, er van uitgaande dat dit geluidsreductie en versterking microfoon is volgens het Peugeot document over telecoderen van de handsfree.
Wat auto authenticate B915 is weet ik niet, had deze op 3 gezet (dacht opheffen echo), toen deed de radio raar, een pop-up met iets van geen audio tracks gevonden bleef in beeld, terug op 0 gezet en het was over.
Bellen werkt nu prima, geen schreeuwerig geluid en ruis aan de andere kant van de lijn, zuiver en helder geluid.
Flink dashboardkastje.
De verborgen GPS tracker, heb de SIM kaart eruit getrokken, sinds ik de kabels heb losgetrokken, hoor ik geen "GSM gezoem" meer over de speakers, blijkbaar was dit de boosdoener.
Helemaal weg is het niet, nu alleen soms nog heel zachtjes als ik de TomTom gebruik.
Iemand enig idee wat dit voor een flink kastje is ? ziet er origneel uit ?
Een nieuwe microfoon gemonteerd om zeker van te zijn dat de storingen niet hier uit komen, de tekeningen verwijzen naar een nieuw artikel nr., welk in de nieuwere auto's ook word gebruikt zoals C5-3.
Boven de nieuwe en onder de oude, de nieuwe ziet er kwalitatief beter uit, klikt steviger in het plafond stukje en zit de microfoon verzonken in de zwarte houder, bij de oude niet, waardoor deze contact maakt met het roostertje in het plafond stukje.
Met RTxud in het tabblad BT, de microphone DAC gain B916 op 7 en microphone ADC gain B917 op 6 gezet, er van uitgaande dat dit geluidsreductie en versterking microfoon is volgens het Peugeot document over telecoderen van de handsfree.
Wat auto authenticate B915 is weet ik niet, had deze op 3 gezet (dacht opheffen echo), toen deed de radio raar, een pop-up met iets van geen audio tracks gevonden bleef in beeld, terug op 0 gezet en het was over.
Bellen werkt nu prima, geen schreeuwerig geluid en ruis aan de andere kant van de lijn, zuiver en helder geluid.
C5 1.6HDI Caractere / Peugeot 106 1.6-16V GTI
Re: Peugeot 407 Coupe 2.2-16V "Pack"
Vandaag weer wat kleine zaken aangepakt.
De bougies vervangen, er zat Bosch R6 in, die zijn voor een hele rits merken en typen geschikt, behalve mijn 407 2.2-16V.
Ze passen o.a. in een Peugeot 504 Sedan 1.8i / 97Pk, tussen 07-1968 en 02-1971, toen was ik niet eens geboren
Elektrodenafstand 0,8mm, volgens de Peugeot documentatie hoort dit 0,9mm te zijn voor de EW12.
Dit zijn de juiste bougies, besteld op chassis nr., Peugeot 5960 F2 / Eyquem RFN52HZ3A.
Nieuwe dop op het koelvaatje, staat net wat chiquer en dat voor slechts € 6,50 bij de dealer
De motorkap ontgrendeling ging zwaar, ik dacht voordat het plastic afbreekt een nieuwe er in, voor € 14 bij de dealer
Nog wat afdekkappen schoongemaakt, de motor moet nog een sopbeurt krijgen in de wasbox met Autoglym Engine & Machine Cleaner.
De bougies vervangen, er zat Bosch R6 in, die zijn voor een hele rits merken en typen geschikt, behalve mijn 407 2.2-16V.
Ze passen o.a. in een Peugeot 504 Sedan 1.8i / 97Pk, tussen 07-1968 en 02-1971, toen was ik niet eens geboren
Elektrodenafstand 0,8mm, volgens de Peugeot documentatie hoort dit 0,9mm te zijn voor de EW12.
Dit zijn de juiste bougies, besteld op chassis nr., Peugeot 5960 F2 / Eyquem RFN52HZ3A.
Nieuwe dop op het koelvaatje, staat net wat chiquer en dat voor slechts € 6,50 bij de dealer
De motorkap ontgrendeling ging zwaar, ik dacht voordat het plastic afbreekt een nieuwe er in, voor € 14 bij de dealer
Nog wat afdekkappen schoongemaakt, de motor moet nog een sopbeurt krijgen in de wasbox met Autoglym Engine & Machine Cleaner.
C5 1.6HDI Caractere / Peugeot 106 1.6-16V GTI
Re: Peugeot 407 Coupe 2.2-16V "Pack"
Met de nieuwe bougies merk ik niet veel verschil met rijden, het brandstofverbruik lijkt minder volgend de boordcomputer.
Gisteren afgetankt, ik ben benieuwd wat het verbruik gaat worden, als het inderdaad zuiniger is, dan zijn die 4 tientjes zo terug verdiend.
De voorbereiding voor de distributieriem wissel over een paar uurtje zijn gedaan, het speciaal gereedschap is ook binnen.
Helaas geen setje van Laser Tools i.v.m. lange levertijd, het is dit Midlock setje geworden.
De grote pen in het midden en de ring heb ik vervangen door die van Bahco (uit Finland), dat heeft een fijnere afwerking.
De speciale pen voor de inlaatnokkenas met VTC, apart ding met het vlakke kantje, schijnt alleen voor de EW12 nodig te zijn.
De motor is lekker in bad geweest, ingespoten met Autoglym Engine & Machine Cleaner, even laten inwerken, schoonspuiten met motorreiniger optie in de wasbox, naspoelen met hotwax en daarna het glansspoelen spul (vlekvrij opdrogen).
Dat maak ik zelf wel uit, de enige keer dat het fout ging was bij een VW Polio met verdeelkap
Dat ziet er weer schoon en fris uit
De bovenste motorsteun heb ik van de week vervangen, dit is zo een hydraulische, was aardig ingezakt en alle vloeistof was eruit.
Elektroklep ventiel voor de inlaat VTC heb ik gisteren vervangen, tikt nu niet meer en de motor klimt sneller in toeren.
Ik ben benieuwd wat de motor doet als deze echt koud is, dat heb ik nog niet kunnen testen, hopelijk is het diesel geluid de eerste minuut of totdat je een keer flink gas geeft, ook weg.
Heel even zat ik met mijn handen in het haar, waar haal ik zo snel een hoge dop 27 vandaan zonder de hoofdprijs te betalen.
Opeens kreeg ik een ingeving, ik heb een Xantia 1.9TD gehad, waar de verstuiver met naalddetectie sensor vervangen moest worden.
In een kist vond ik deze verstuiver dop 27, die past perfect, oude ventiel eruit, nieuwe er in en op 30nm vastgezet.
In dezelfde kist vond ik nog wat Xantia onderdelen, werd er heel even emotioneel van
Gisteren afgetankt, ik ben benieuwd wat het verbruik gaat worden, als het inderdaad zuiniger is, dan zijn die 4 tientjes zo terug verdiend.
De voorbereiding voor de distributieriem wissel over een paar uurtje zijn gedaan, het speciaal gereedschap is ook binnen.
Helaas geen setje van Laser Tools i.v.m. lange levertijd, het is dit Midlock setje geworden.
De grote pen in het midden en de ring heb ik vervangen door die van Bahco (uit Finland), dat heeft een fijnere afwerking.
De speciale pen voor de inlaatnokkenas met VTC, apart ding met het vlakke kantje, schijnt alleen voor de EW12 nodig te zijn.
De motor is lekker in bad geweest, ingespoten met Autoglym Engine & Machine Cleaner, even laten inwerken, schoonspuiten met motorreiniger optie in de wasbox, naspoelen met hotwax en daarna het glansspoelen spul (vlekvrij opdrogen).
Dat maak ik zelf wel uit, de enige keer dat het fout ging was bij een VW Polio met verdeelkap
Dat ziet er weer schoon en fris uit
De bovenste motorsteun heb ik van de week vervangen, dit is zo een hydraulische, was aardig ingezakt en alle vloeistof was eruit.
Elektroklep ventiel voor de inlaat VTC heb ik gisteren vervangen, tikt nu niet meer en de motor klimt sneller in toeren.
Ik ben benieuwd wat de motor doet als deze echt koud is, dat heb ik nog niet kunnen testen, hopelijk is het diesel geluid de eerste minuut of totdat je een keer flink gas geeft, ook weg.
Heel even zat ik met mijn handen in het haar, waar haal ik zo snel een hoge dop 27 vandaan zonder de hoofdprijs te betalen.
Opeens kreeg ik een ingeving, ik heb een Xantia 1.9TD gehad, waar de verstuiver met naalddetectie sensor vervangen moest worden.
In een kist vond ik deze verstuiver dop 27, die past perfect, oude ventiel eruit, nieuwe er in en op 30nm vastgezet.
In dezelfde kist vond ik nog wat Xantia onderdelen, werd er heel even emotioneel van
C5 1.6HDI Caractere / Peugeot 106 1.6-16V GTI
Re: Peugeot 407 Coupe 2.2-16V "Pack"
Afgelopen weekend de distributie-riem + koelwaterpomp vervangen, volgens de info op de motor, was dit gedaan in 2012 bij 78K.
De riem zag er niet fris meer uit, sporen van veroudering en slijtage, de rollen waren nog fris.
Het oude omstreden Gates spul (distributie + multiriem), heb ik vervangen door nieuwe SKF.
Gezien de motorruimte, zou je denken dat het goed te doen is, dat is het ook, behalve de koelwaterpomp
Hoewel het dezelfde set en pomp is als bij de Xsara Picasso 1.8-16v vorige week, duurde dit klusje langer, dat had ik niet verwacht.
Bij de Picasso (EW7 en EW10) kan je een foefje uithalen om de riem er makkelijk op te leggen, bij de EW12 gaat deze vlieger niet op.
Hier was het speciaal gereedschap, de ring en spanrol blokkeer stift hard nodig, snap alleen niet waarom ze zo een lange steel aan die stift hebben gemaakt, heb er een stukje afgezaagd, zat gewoon in de weg.
De C5 V6 Carlson Break (ph1) links staat te koop, heb ik samen met de eigenaar, met veel plezier aan gesleuteld, een plaatje van een auto
Helaas heb ik niets met een Break, anders wist ik het wel
En als je dan toch bezig ben en het is een lang weekend, dan pak je er een XM V6-24V riempje erachteraan
Mooi excuus om een 1e lange rit naar het Noorden te maken met de 407C.
Een uitspraak van mij die is blijven hangen, uit de tijd dat ik Xantia's reed en heel veel aan XM's sleutelde en dat doe ik nog steeds, beetje humor moet kunnen.
Voor de grap een XM en de 407C naast elkaar gezet (op deze foto staan ze niet gelijk), de 407C is groter, als ik dat geweten had, zou ik de auto nooit gekocht hebben, achteraf maar goed ook, want ik ben er erg blij mee
De 407C is 10 cm langer, 7 cm breder en 85kg zwaarder dan de XM TCT op de foto, de XM heeft een 12,5 cm langere wielbasis.
In de tuin stonden nog meer XM's, waaronder een Multimedia.
Een dikke Lexus met V8 motor om alle aanwezige XM's en 407C te verslaan, wat maten, gewichten en vermogen betreft
De riem zag er niet fris meer uit, sporen van veroudering en slijtage, de rollen waren nog fris.
Het oude omstreden Gates spul (distributie + multiriem), heb ik vervangen door nieuwe SKF.
Gezien de motorruimte, zou je denken dat het goed te doen is, dat is het ook, behalve de koelwaterpomp
Hoewel het dezelfde set en pomp is als bij de Xsara Picasso 1.8-16v vorige week, duurde dit klusje langer, dat had ik niet verwacht.
Bij de Picasso (EW7 en EW10) kan je een foefje uithalen om de riem er makkelijk op te leggen, bij de EW12 gaat deze vlieger niet op.
Hier was het speciaal gereedschap, de ring en spanrol blokkeer stift hard nodig, snap alleen niet waarom ze zo een lange steel aan die stift hebben gemaakt, heb er een stukje afgezaagd, zat gewoon in de weg.
De C5 V6 Carlson Break (ph1) links staat te koop, heb ik samen met de eigenaar, met veel plezier aan gesleuteld, een plaatje van een auto
Helaas heb ik niets met een Break, anders wist ik het wel
En als je dan toch bezig ben en het is een lang weekend, dan pak je er een XM V6-24V riempje erachteraan
Mooi excuus om een 1e lange rit naar het Noorden te maken met de 407C.
Een uitspraak van mij die is blijven hangen, uit de tijd dat ik Xantia's reed en heel veel aan XM's sleutelde en dat doe ik nog steeds, beetje humor moet kunnen.
Voor de grap een XM en de 407C naast elkaar gezet (op deze foto staan ze niet gelijk), de 407C is groter, als ik dat geweten had, zou ik de auto nooit gekocht hebben, achteraf maar goed ook, want ik ben er erg blij mee
De 407C is 10 cm langer, 7 cm breder en 85kg zwaarder dan de XM TCT op de foto, de XM heeft een 12,5 cm langere wielbasis.
In de tuin stonden nog meer XM's, waaronder een Multimedia.
Een dikke Lexus met V8 motor om alle aanwezige XM's en 407C te verslaan, wat maten, gewichten en vermogen betreft
C5 1.6HDI Caractere / Peugeot 106 1.6-16V GTI
Re: Peugeot 407 Coupe 2.2-16V "Pack"
Lijkt het maar zo of heeft de Peug een relatief kleine remschijfdiameter voor een auto met dat vermogen?
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
Re: Peugeot 407 Coupe 2.2-16V "Pack"
Dit zijn de achterschijven van de 407 AWD
"La meilleure voiture française jamais construite"