De V6 Break van Breeze
Re: De V6 Break van Breeze
Dan zouden die relais dus gewoon in de servicebox moeten staan?
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: De V6 Break van Breeze
Als je de elektrische schemae (of schemate?) ook hebt wel ja. Die heb ik nooit gehad in servicebox.
Re: De V6 Break van Breeze
Heren, heren, wat is dit voor slap geOH in mijn draadje. Bij mij geldt, grote rode lampje gaat branden: STOPPEN.
Adri
Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Re: De V6 Break van Breeze
Vandaag de technische keuring voor de "Le Citron Pressé" gehad bij garage Gert de Jong in Aalsmeer. Gert is een Centre C6 en hij heeft van Garage Johan Oldenhage de expertise overgenomen voor het netjes spoelen van die automaatjes, die sommige mensen in hun auto hebben.
Mijn Xantia had behalve een kapotte mistlamp (die ik in 10 jaar nog nooit gebruikt heb) 2 achterwiellagers met een ruisje. De Pressé ermee uitrijden is geen probleem, maar een APKeurng zou hij niet doorkomen was de verwachting van de keurmeesters. We gaan het zien in december.
Adri
Mijn Xantia had behalve een kapotte mistlamp (die ik in 10 jaar nog nooit gebruikt heb) 2 achterwiellagers met een ruisje. De Pressé ermee uitrijden is geen probleem, maar een APKeurng zou hij niet doorkomen was de verwachting van de keurmeesters. We gaan het zien in december.
Adri
Last edited by Breeze on Mon Oct 18, 2021 7:00 pm, edited 1 time in total.
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Re: De V6 Break van Breeze
Hoop voor je dat het meevalt Adri maar in het kader van de wetten der gemiddelden is dit op zijn zachtst vreemd, amper 9 maand geleden wordt ie goedgekeurd met kennelijk 2 goede wiellagers achter en in die paar maanden zouden er niet 1 maar zelfs 2 aan vervanging toe zijn?
Groet Henk

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: De V6 Break van Breeze
De Pressé rijden in een ander voertuig, bracht ook mee dat de verzekering moest worden aangepast. Mijn verzekering dekt geen regelmatigheidsritten in het buitenland en er zijn lieden die het risico nemen om op dat punt onverzekerd te rijden. Voor materiële schade is dat nog wel te overzien, maar bij lichamelijke letsel (of erger) is dat natuurlijk onoverzienbaar. Dus eerst gezocht naar eventueel een oldtimerverzekering, tenslotte is de X Break al ruim 21 jaar geleden geboren in een klein dorpje in Frankrijk. Maar helaas, GIO accepteert pas vanaf 22 jaar, KNAC vanaf 25 jaar en NAG vanaf 40 jaar. Dus toen maar de knopen geteld en een gewone KNAC verzekering genomen, want die KNAC jongens weten wat een rallyrijder toekomt. Je kan tegenwoordig een verzekering op elk moment opzeggen, de KNAC was nog goedkoper dan mijn huidige Allianz WA plus verzekering, dus het was een win-win situatie. Tevens de KNAC pechhulp meegenomen want mijn huidige pechhulp RouteMobiel stopt er dit jaar mee. Vind ik wel jammer want één keer hulp nodig gehad bij een zogenaamde doorgeblazen koppakking (wat een rotte thermostaat bleek te zijn) en toen ben ik goed geholpen. En de cirkel is weer rond, want de KNAC besteedt pechhulp uit aan de ANWB en bij die WW was ik zo'n 55 jaar geleden begonnen.
Overigens wel jammer dat RM stopt, want een monopolie zoals de WW nu weer heeft, is nooit goed. Die Marc Schröder (zoon van Martin) heeft goede ideeën gehad, zoals de Tango onbemande benzinestations en RouteMobiel pechhulp.
Dit schreef Hans in het Wegrijdenbijtankstationzondertebetalen draadje:
Alle deurwaarder/incassobureautrucs werden tevoorschijn gehaald zoals dreigbrieven, inpraten op je middels telefoongesprekken, dreigen met beslaglegging op je huis, enz. Ik wist dat ik sterk stond want ik had juridisch advies ingewonnen, dus ik vertelde die gasten dat ik met belangstelling de ontmoeting in het kantongerecht tegemoet zag. Daarna tot op heden een doodse stilte.
Adri
Overigens wel jammer dat RM stopt, want een monopolie zoals de WW nu weer heeft, is nooit goed. Die Marc Schröder (zoon van Martin) heeft goede ideeën gehad, zoals de Tango onbemande benzinestations en RouteMobiel pechhulp.
Dit schreef Hans in het Wegrijdenbijtankstationzondertebetalen draadje:
13 Jaar geleden heb ik dat ook eens aan de hand gehad, bij de overgang van de WW naar RouteMobiel. Dat ging om een aardig bedrag en staat hier beschreven: De kapotte ECU.
Alle deurwaarder/incassobureautrucs werden tevoorschijn gehaald zoals dreigbrieven, inpraten op je middels telefoongesprekken, dreigen met beslaglegging op je huis, enz. Ik wist dat ik sterk stond want ik had juridisch advies ingewonnen, dus ik vertelde die gasten dat ik met belangstelling de ontmoeting in het kantongerecht tegemoet zag. Daarna tot op heden een doodse stilte.
Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Re: De V6 Break van Breeze
Beetje OT maar we werden laatst geconfronteerd met het gegeven dat de WW maximaal 3 keer per jaar hulp verleent. Bij de vierde keer moet je 50 euro betalen, daarna 1x 100 geloof ik en daarna steeds 150.
Was dat altijd al zo? 55 jaar geleden?
Was dat altijd al zo? 55 jaar geleden?
Re: De V6 Break van Breeze
Neen, 55 jaar geleden was dat zeker niet zo. Toen wilden ze graag zieltjes winnen en werd er nog wel eens gratis geholpen als je beloofde om z.s.m. WW-lid te worden. Maar de dekking is in de loop der jaren steeds een beetje meer afgeknepen. Over die maximaal 3 keer per jaar hulp, ga ik gelijk vragen stellen. Ik vind het namelijk niet terug in de pechhulp beschrijving. De KNAC claimt wel (mondeling bij mij) dat ze betere voorwaarden hebben dan rechtstreeks een WW-lidmaatschap.
Adri
Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Re: De V6 Break van Breeze
De ANWB WW gaat inderdaad bij 4 pechen kosten in rekening brengen. De KNAC pechhulp wordt weliswaar doorgeschakeld naar de WW, maar rekent die kosten bij meerdere pechen (ja, ik weet dat het geen goed NL is) niet. Ook de KNAC autoverzekering wordt weliswaar doorgeschakeld naar de ANWB Unigarant verzekering, maar heeft betere voorwaarden. Zo heb je bij schade in het buitenland recht op vervangend vervoer en bij de ANWB niet.
Lekker puh.
Adri
Lekker puh.
Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Re: De V6 Break van Breeze
Ik heb in mijn rijdende bestaan al best vaak gebruik moeten maken van de ANWB. (Xm één keer, Xantia break 1x, Xantia berline 1x, C5 phIII 3!!!x) En ik ben altijd heel goed geholpen en heb echt bewondering voor die service.
Maar het moet me wel van het hart dat het de laatste 3a4 jaar wel heel erg veranderd is in die club. En niet ten faveure vind ik!
Okay de service is nog steeds goed maar de voorwaarden zijn echt ten nadele gekeerd merk ik.
Ik hou het verhaal over KNACK dan ook goed in de gaten hier Adri! Ben wel benieuwd naar hun service in het buitenland want dat waren toch in mijn voornoemde gevallen telkens de de momenten waarop ik een beroep moest doen op de pechhulp.
Maar het moet me wel van het hart dat het de laatste 3a4 jaar wel heel erg veranderd is in die club. En niet ten faveure vind ik!
Okay de service is nog steeds goed maar de voorwaarden zijn echt ten nadele gekeerd merk ik.
Ik hou het verhaal over KNACK dan ook goed in de gaten hier Adri! Ben wel benieuwd naar hun service in het buitenland want dat waren toch in mijn voornoemde gevallen telkens de de momenten waarop ik een beroep moest doen op de pechhulp.
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008