Zo! vanmorgen weer vrolijk fluitend verder!
Wat best wel elegant is: een olieafvoersleuf aan de onderzijde (op foto boven) van het betreffende lagerhuis waardoor eventueel debris van het lager zijn weg kan vinden richting oliezeef en de daar geplaatste magneten.

Hier de primaire pomp met de oliezeef:

De pakking tussen de bak en het converterhuis is een bijzonder verhaal, is geheel gemaakt van staal (gecheckt met magneet) en het is me een compleet raadsel hoe dit zo goed kan afdichten, er is geen spoortje te zien van resten vloeibare pakking en dat zou ook niet kunnen want de dikte van die pakking bepaalt natuurlijk tevens de vereiste voorspanning op de conische rollagers aan weerszijden van het differentieel.

Weer een remband die nog niet versleten is:

Close-up van de eindaandrijving:

Hier het differentieel, draait soepel en geruisloos en is spelingvrij, het kunststof tandwiel aan de voorzijde van de as is voor de snelheidsmeter/kilometerteller aandrijving en vertoont niet de geringste slijtage:

Ik was best benieuwd naar de toestand van het tegenoverliggende lager op dezelfde as als die met het defecte lager:

Volledig spelingvrij en geen lawaai.
Uiteindelijk wilde ik natuurlijk ook het defecte lager verwijderen, met een gewone poelietrekker kreeg ik er niet voldoende vat op dus kwam de Kukko-mestrekker in beeld, (en ja ik weet dat je eigenlijk niet aan de buitenste loopring mag trekken)
Lager zat best wel vast, met een dopsleutel kwam er geen beweging in dus toen maar wat extra Molykote aan de spindel en met de botte methode de slagmoersleutel er op gezet. ( Bij zulke acties moet ik altijd denken aan Moraalelastix uit de Asterix boeken)

Toen kwam ie dus wel los!
De plastic onderdelen die normaliter de kogels positioneren waren daarbij wel grotendeels gesneuveld maar in dit geval heiligt het doel de middelen.
