De V6 Break van Breeze

Maak hier een Topic van je eigen Xantia m.b.t. aanpassingen,nieuwe aankopen, problemen of restauratie etc.
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: De V6 Break van Breeze

Post by Breeze »

Het probleem hier in de Randstad is om een sloper te vinden. De Xantia's zijn al jaren geleden weggesaneerd of verbannen naar Perzië.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: De V6 Break van Breeze

Post by henkr »

Ja dan bedoel ik alle spanning er af, vind ik zelf altijd balen omdat de radio dan weer helemaal opnieuw ingesteld moet worden dus zelfs een accu vervangen doe ik onder spanning.
Mocht je zoiets nodig hebben dan wil ik best even bij "Franse Auto's" in Groningen informeren, die hebben het waarschijnlijk wel op de plank liggen.
Eventueel zou je ook Albert even kunnen benaderen.
Verder: slijtage in het slot zou ik het eerst verwachten in het bestuurdersportier gevolgd door rechtsvoor maar niet zo gauw linksachter, uiteraard blijft het wel Frans natuurlijk. :)

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Feije
Posts: 1029
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: De V6 Break van Breeze

Post by Feije »

Bij mij was rechtsachter stuk ;). Het is natuurlijk niet gezegd dat zoiets slijtage is, maar hij was in ieder geval stuk. Hij deed het nog wel als er helemaal geen stangenstelsel en zo aan hing, maar als ik mijn duim erop legde deed hij het al niet meer.
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: De V6 Break van Breeze

Post by henkr »

Heb al even zitten zoeken of ik een tekening van zo'n slot kan vinden, nog niet gelukt :(
Zou er een aparte servomotor naast het slot moeten zitten?
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Feije
Posts: 1029
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: De V6 Break van Breeze

Post by Feije »

Het zit allemaal in één apparaat, maar hoe het intern in elkaar zit weet ik niet precies.
Tato
Posts: 91
Joined: Thu Feb 04, 2021 12:43 pm

Re: De V6 Break van Breeze

Post by Tato »

henkr wrote: Sat May 08, 2021 9:11 pm Ja dan bedoel ik alle spanning er af, vind ik zelf altijd balen omdat de radio dan weer helemaal opnieuw ingesteld moet worden dus zelfs een accu vervangen doe ik onder spanning.
el Frans natuurlijk. :)

Groet Henk
Dit illustratief: https://youtu.be/YC--MLNIbik?t=1303 :D
Grtz,

Maurice
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: De V6 Break van Breeze

Post by henkr »

Kan nog makkelijker zodat je het in je eentje kan doen.
Ik heb een kastje gemaakt met daarin een zekering en een dikke diode, zet een extra accu achter de auto en verbind die met de13p contactdoos aan de trekhaak.
Image
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
web
Posts: 215
Joined: Sun May 31, 2020 11:04 pm
Location: Amsterdam Noord

Re: De V6 Break van Breeze

Post by web »

Ha! Zo is één van de eerste dingen die ik wil fabriceren zodra ik de trekhaak bedrading voor elkaar heb, een verloopje voor aan de CTEK... Op de "supply" stand zou die dan ook een accu vervanging kunnen overbruggen. Al is dát voorlopig niet nodig, er zit net een nieuwe in. De oude had nog ongeveer 15Ah nuttige capaciteit van de oorspronkelijke 60, dat was wat weinig.
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: De V6 Break van Breeze

Post by henkr »

Klopt! Met een CTEK (Multi XS25000) wil het bij de meeste auto's ook (vreemd genoeg bij een Twingo niet) bij de Xantia is de zekering wel een puntje van orde, 5A bleek niet genoeg, die knalde eruit, naar alle waarschijnlijkheid doordat ik net een portier open gehad had waardoor de Hydractiefkleppen nog bekrachtigd werden.
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
web
Posts: 215
Joined: Sun May 31, 2020 11:04 pm
Location: Amsterdam Noord

Re: De V6 Break van Breeze

Post by web »

Ja je moet dan inderdaad alleen de accu vervangen. Niet deuren open doen, sloten bedienen, contact aan of zulks...
Post Reply