De xantiarode Xantia van Henk

Maak hier een Topic van je eigen Xantia m.b.t. aanpassingen,nieuwe aankopen, problemen of restauratie etc.
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by henkr »

Hier dezelfde overwegingen Nico!
Ik denk ook dat de Xantia mijn laatste Citroën zal zijn maar hoop dat ie nog heel lang meegaat!
en dan?
Sowieso een hoger toegestaan trekgewicht
Ondanks de betrouwbaarheid liever geen Japanner. :(
Een Engelse? sleutelen doe ik graag maar als het dagelijks moet wordt het minder leuk.
Italiaan? prachtige modellen maar de betrouwbaarheid?
Een Duitser: wil ik liever niet in gezien worden, (ondanks het feit dat je als Audirijder klaarblijkelijk een ontheffing krijgt voor alle geldende verkeersregels) en wil ook niet voor elke verkeersdrempel de snelheid naar 0 brengen :(
Na deze sterk generaliserende hersenspinsels kom ik wederom uit bij een Chinese Zweed. ;)

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by henkr »

Storing in de garagedeur, deurenbedrijf gebeld om een en ander na te kijken, 1 week wachttijd, konden vervolgens de oorzaak niet vinden en zeiden "we denken dat het probleem in de bedieningskast zit, u hoort nog wel van ons"
Dat is nu ook al weer ruim een week geleden en ze laten natuurlijk niks meer van zich horen. :evil:
Vervolgens de fabrikant gebeld, die hebben een eigen storingsdienst, daar kreeg ik te horen: "Voor de kerst moet het wel lukken" :evil:
Als je dan vervolgens op de site van de fabrikant leest dat dezelfde deur veel gebruikt wordt voor ambulance en brandweer krijgt mijn cynisme de overhand, ik stel me dan voor dat een verkeersslachtoffer in de berm ligt te stuiptrekken en te horen krijgt dat ie nog ff 3 week moet blijven liggen totdat de ambulance weer naar buiten kan. :oops: :twisted:
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Breeze
Posts: 948
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by Breeze »

Maar wat heeft dat met "de xantiarode Xantia van Henk" te maken? Waarmee ik het deurdrama natuurlijk niet wil bagatelliseren!

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
Feije
Posts: 1019
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by Feije »

Ik heb zo het vermoeden dat de xantiarode Xantia achter de deur staat.
User avatar
JW-C5
Posts: 349
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by JW-C5 »

Kan de deur nu helemaal niet open of dicht, ook niet handmatig?

En waar staat je voiture nou, hopelijk wél binnen?

Groet,
JW
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by henkr »

@ Adri: Omdat er (nog) geen frustratietopic is heb ik het maar in mijn eigen topic gezet.
@ Feije: Foute gedachte, de Xantia krijgt een soort omgekeerde lichttherapie, staat dus in een garagebox waar het aardedonker is. :D
@JW-C5; Theoretisch kan de motor met een bijgeleverde slinger bewogen worden maar dat moet je niet willen, draait heel zwaar en ik denk dat ie met een half uur zwengelen nog niet dicht is. (heb ik 1x geprobeerd en toen wist ik al genoeg)
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
JW-C5
Posts: 349
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by JW-C5 »

Heb je geen schema van die kast?

Dan kun je in elk geval kijken hoe je een "noodverbinding" kunt maken om die motor aan de praat te helpen.

Groet,
JW
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by bthomas »

Kun je even foto's maken van de kast, de sensoren, de motor, etc? Misschien kan ik je wel helpen.
User avatar
Breeze
Posts: 948
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by Breeze »

Pas je wel op dat die compressor niet naar beneden dondert!

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by henkr »

Hier staat een aardige beschrijving van de kast:
https://www.vdi-deuren.nl/wp-content/up ... 00-MFZ.pdf
"La meilleure voiture française jamais construite"
Post Reply