Het Café

bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: Het Café

Post by bthomas »

Ben nu met (fiets)vakantie
Veel plezier! Ik ben nu met de boot op vakantie. Maar ik heb wel 2 Xantia stoelen in de boot gebouwd. Waarschijnlijk de enige boot met airbags ;-)
User avatar
Breeze
Posts: 948
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

GS Kermit motor 2.jpg
GS Kermit motor 2.jpg (246.02 KiB) Viewed 2752 times
Zo zie je hier maar, dat een hulpstuk uit noordelijke streken zeer van pas komt bij het intakelen in een GS van een 1300 cm3 GSA motor met 5 bak.

Adri

PS, Henk, Michiel vraagt of je in Nunspeet wellicht de originele D-sluiting kan meenemen?
Last edited by Breeze on Fri Sep 06, 2019 9:04 am, edited 1 time in total.
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
Breeze
Posts: 948
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

GS Kermit motor 0.jpg
GS Kermit motor 0.jpg (160.12 KiB) Viewed 2752 times
Nog nooit zo'n grote vis aan de haak gehad.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
Citrobenz
Posts: 34
Joined: Mon Apr 22, 2019 9:47 am
Location: Steenwijk

Re: Het Café

Post by Citrobenz »

Die vis ziet er aardig droog uit :lol:
Groet van Henk uit Steenwijk
Xantia 1.8, 1999
Ami 8, 1978
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: Het Café

Post by H@ns »

Waar dient die blaasbalg voor op foto 1. Het is toch geen diesel
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

@Adri: Hij ligt al geruime tijd klaar samen met de spullen voor Albert Sr.
@ H@ns: bedoel je die compensatie bol in het linker uitlaatspruitstuk?

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Breeze
Posts: 948
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

Volgens zeggen is die compensatiebol aan BB ervoor om de lengte (volume) van de 2 uitlaatkanalen gelijk te maken. De 2 SB cilinders staan verder naar achteren, dus vandaar. De GSA heeft het niet en klinkt ook anders.
Ja, dit is geen 1300 spruitstuk.

Adri
Last edited by Breeze on Fri Sep 06, 2019 3:34 pm, edited 1 time in total.
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
Feije
Posts: 1020
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Het Café

Post by Feije »

Volgens mij bedoelt H@ns die balg die tegen de veerbol aan zit. Zeker bij een carburateurblok zonder elektrische benzinepomp kan het wel handig zijn om zelf brandstof naar de motor te kunnen pompen, dus neem aan dat hij er daarvoor tussen zit?
User avatar
Breeze
Posts: 948
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

Huh, bij SB veerbol zit r.s. reservoir en de voorraadbol met drukregelaar, die aan de kant is gelegd om het blok te kunnen laten passeren.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Ik zie trouwens dat de veiligheidshaak niet gemonteerd is, die voorkomt dat de pen die in de ventilatoras valt eruit kan schieten met mogelijk blauwe tenen tot gevolg. :)
"La meilleure voiture française jamais construite"
Post Reply