Volgens zeggen is die compensatiebol aan BB ervoor om de lengte (volume) van de 2 uitlaatkanalen gelijk te maken. De 2 SB cilinders staan verder naar achteren, dus vandaar. De GSA heeft het niet en klinkt ook anders.
Ja, dit is geen 1300 spruitstuk.
Adri
Last edited by Breeze on Fri Sep 06, 2019 3:34 pm, edited 1 time in total.
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor:
Volgens mij bedoelt H@ns die balg die tegen de veerbol aan zit. Zeker bij een carburateurblok zonder elektrische benzinepomp kan het wel handig zijn om zelf brandstof naar de motor te kunnen pompen, dus neem aan dat hij er daarvoor tussen zit?
Ik zie trouwens dat de veiligheidshaak niet gemonteerd is, die voorkomt dat de pen die in de ventilatoras valt eruit kan schieten met mogelijk blauwe tenen tot gevolg.
"La meilleure voiture française jamais construite"