Ja, een groene kaart betekend in België dat je een jaar de tijd hebt om de ‘vermeende’ problemen op te lossen.
Maar is soms ongelooflijk
Twee jaar geleden kreeg ik een rode kaart omdat mijn handrem niet meer degelijk werkte.
Ze hadden toen de handrem bijna tot aan de achterzetel gehaald en begrepen echt niet dat bij mijn Xantia de handrem
op de voorwielen werkt.
Hebben dan daardoor ook toen wel de kabels geheel doorgetrokken
Het Café
Re: Het Café
Misschien toch eens opzoek naar een ander keurstation , ….
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Re: Het Café
Naar een ander keurstation gaan had ik ook al eens gedaan.
Kreeg daar in dat station toen de opmerking dat de nummerplaat zeer slecht leesbaar was.
Enkele maanden later, zonder iets aan de nummerplaat te hebben gedaan, toch een boete in de bus gekregen omdat ik was
geflitst op een baan aan 53 km/u waar er maar 50 km/u mocht gereden worden...
Kreeg daar in dat station toen de opmerking dat de nummerplaat zeer slecht leesbaar was.
Enkele maanden later, zonder iets aan de nummerplaat te hebben gedaan, toch een boete in de bus gekregen omdat ik was
geflitst op een baan aan 53 km/u waar er maar 50 km/u mocht gereden worden...
Re: Het Café
Wel heb uitleg over de opmerking van "Verbonden delen - Schokbreker: staat achteraan" dan toch eindelijk gevonden.
Hiermee bedoelen ze dan de staat van de gehele achterbumper.
Die is wel helemaal aan vervanging toe, maar nog wel moeilijk om er één in degelijke staat en correcte kleur te vinden.
Eveneens stopcontact op trekhaak best vervangen en ook de staat van de trekhaak eens goed nakijken als achterbumper eraf gaat.
Hiermee bedoelen ze dan de staat van de gehele achterbumper.
Die is wel helemaal aan vervanging toe, maar nog wel moeilijk om er één in degelijke staat en correcte kleur te vinden.
Eveneens stopcontact op trekhaak best vervangen en ook de staat van de trekhaak eens goed nakijken als achterbumper eraf gaat.
Re: Het Café
Even los van het feit dat de stekker van de trekhaak op orde brengen een goed idee is. En dat een degelijke achterbumper ook wel goed is; sinds wanneer zijn dat keuringseisen??
De bumper kan er half af hangen maar dan nog wordt de wagen goedgekeurd aangezien dit geen afkeurpunt is. Maar misschien is het in België anders?! Lang leve de Europese regels trouwens…
De bumper kan er half af hangen maar dan nog wordt de wagen goedgekeurd aangezien dit geen afkeurpunt is. Maar misschien is het in België anders?! Lang leve de Europese regels trouwens…
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
Re: Het Café
Inderdaad, zolang die bumper gewoon goed vast zit wat maakt het verder uit …. merkwaardig.
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Re: Het Café
Wel vrijdagavond mijn Xantia, na herstelling, uit de garage gaan halen en probleemloos naar huis mee gereden.
Thuis stilgezet. Dan zondagavond wou ik de Xantia in de garage zetten om alles in te laden en maandag te gaan werken.
Maar probleem. Vertikte het om nog te starten. Zijramen bedienen werkte dan nog even wel, maar wou ze weer sluiten en ging niet meer.
Dan maar naar mijn wegenhulp gebeld en die waren zeer snel ter plaatse. Hebben auto probleemloos kunnen starten met lader en me wel
aangeraden er enige tijd mee te rijden en dan liefst de batterij eens te laten nakijken.
Heb dat gedaan en alles verliep weer probleemloos.
Maandagmorgen dan willen vertrekken en weer idem dito probleem. Heb dan maar van thuis gewerkt maar batterij er wel uit gehaald.
Zag wel dat onder de batterij een hele dikke witte laag aanwezig was.
Dan gevraagd aan mijn vrouw om naar de dichts bijzijnde verdeler een nieuwe idem dito batterij te gaan halen.
Is dan gelukt en 's avonds laat alles gemonteerd en....Xantia startte dadelijk zonder enig probleem.
Ook hoogteregeling werkt nu weer probleemloos. Voordien, na een nacht te hebben stilgestaan, nam het enige tijd voordat rode lampje vering
uitging en de vering op normale stand kwam. Nu bijna dadelijk na het starten
Thuis stilgezet. Dan zondagavond wou ik de Xantia in de garage zetten om alles in te laden en maandag te gaan werken.
Maar probleem. Vertikte het om nog te starten. Zijramen bedienen werkte dan nog even wel, maar wou ze weer sluiten en ging niet meer.
Dan maar naar mijn wegenhulp gebeld en die waren zeer snel ter plaatse. Hebben auto probleemloos kunnen starten met lader en me wel
aangeraden er enige tijd mee te rijden en dan liefst de batterij eens te laten nakijken.
Heb dat gedaan en alles verliep weer probleemloos.
Maandagmorgen dan willen vertrekken en weer idem dito probleem. Heb dan maar van thuis gewerkt maar batterij er wel uit gehaald.
Zag wel dat onder de batterij een hele dikke witte laag aanwezig was.
Dan gevraagd aan mijn vrouw om naar de dichts bijzijnde verdeler een nieuwe idem dito batterij te gaan halen.
Is dan gelukt en 's avonds laat alles gemonteerd en....Xantia startte dadelijk zonder enig probleem.
Ook hoogteregeling werkt nu weer probleemloos. Voordien, na een nacht te hebben stilgestaan, nam het enige tijd voordat rode lampje vering
uitging en de vering op normale stand kwam. Nu bijna dadelijk na het starten
Re: Het Café
Zag wel dat onder de batterij een hele dikke witte laag aanwezig was.
Dan is er duidelijk lekkage van accuvloeistof geweest. Een nieuwe accu zal een boel (alle) problemen oplossen.
Adri
Dan is er duidelijk lekkage van accuvloeistof geweest. Een nieuwe accu zal een boel (alle) problemen oplossen.
Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Re: Het Café
Die witte laag zou ik wel zo snel mogelijk weghalen! Voor je het weet begint ‘ie door het zuur te roesten.
Re: Het Café
Idem!! De vraag is ook waarom je accu zo aan het overkoken is gegaan …
Nog een geluk trouwens dat je kilometer teller niet op tilt geslagen is. Een heel gepiel om die weer goed te krijgen (ervaring )
Nog een geluk trouwens dat je kilometer teller niet op tilt geslagen is. Een heel gepiel om die weer goed te krijgen (ervaring )
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008