Dat valt reuze mee, ik heb deze SM op de brug van onderen gezien en er is een zee van ruimte om de db riem te vervangen.
Het Café
- Stars_Falling_93
- Posts: 238
- Joined: Thu Nov 25, 2021 1:38 pm
- Location: Utrecht
Re: Het Café
Naar aanleiding van het artikeltje in Autoweek over de introductie van de Xantia moest ik aan deze filmpjes denken. Ook ongeveer uit die tijd:
Test door TopGear (dat toen nog wat serieuzer was)
En een test uit een Nederlands programma
Misschien kennen mensen hier ze al, maar ze zijn wel leuk.
Test door TopGear (dat toen nog wat serieuzer was)
En een test uit een Nederlands programma
Misschien kennen mensen hier ze al, maar ze zijn wel leuk.
- Stars_Falling_93
- Posts: 238
- Joined: Thu Nov 25, 2021 1:38 pm
- Location: Utrecht
Re: Het Café
En ik kan dit YouTube-kanaal van harte aanraden. Heel veel gesleutel aan Citroëns, maar ook wel wat andere merken. En hij is bezig om een Xantia Activa met schade om te bouwen tot trackauto.
Re: Het Café
Vandaag naar de jaarlijkse autokeuring met mijn 23-jarige Xantia geweest en... groene kaart gekregen.
Wel 2 opmerkingen gekregen om nauwlettend in het oog te houden...
1. Stuurinrichting - Stuurhuis gebrek aan dichtheid / stofhoes
2. Verbonden delen - Schokbreker: staat achteraan
Rest dan nog allemaal wel in orde.
Wordt dan wel weer zoekwerk.
Heb daarvoor dan wel nog enige tijd om alles weer in orde te brengen met de nodige, hopelijk nog te vinden, onderdelen...
Wel 2 opmerkingen gekregen om nauwlettend in het oog te houden...
1. Stuurinrichting - Stuurhuis gebrek aan dichtheid / stofhoes
2. Verbonden delen - Schokbreker: staat achteraan
Rest dan nog allemaal wel in orde.
Wordt dan wel weer zoekwerk.
Heb daarvoor dan wel nog enige tijd om alles weer in orde te brengen met de nodige, hopelijk nog te vinden, onderdelen...
Re: Het Café
Die stofhoes kun je in eerste instantie dichtkitten. Heb ik ook gedaan en daarna weer een jaar verder mee gekund
Schokbreker? Geen idee wat ze daarmee bedoelen
Schokbreker? Geen idee wat ze daarmee bedoelen
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
Re: Het Café
Wel idem probleem. Dat van die stofhoes weet ik zitten.
De opmerking van Verbonden delen - Schokbreker: staat achteraan
Is dat misschien de 3de veerbol die in het midden zit zodat de Xantia bij stilstaan, zonder draaiende motor, niet helemaal naar beneden zakt?
De anti zink bol dus die ze bedoelen?
De opmerking van Verbonden delen - Schokbreker: staat achteraan
Is dat misschien de 3de veerbol die in het midden zit zodat de Xantia bij stilstaan, zonder draaiende motor, niet helemaal naar beneden zakt?
De anti zink bol dus die ze bedoelen?
Re: Het Café
Lijkt mij stug, ….
In België zijn ze wel vaker lastig als het om keuren gaat van HP voitures , ze hebben er vaak werkelijk geen kaas van gegeten en roeptoeteren maar wat.
In België zijn ze wel vaker lastig als het om keuren gaat van HP voitures , ze hebben er vaak werkelijk geen kaas van gegeten en roeptoeteren maar wat.
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Re: Het Café
Had je ze niet even kunnen vragen om aan te wijzen welke schokbreker ze bedoelen? Dat idee klinkt natuurlijk heel grappig bij een Xantia, maar in dit geval was het misschien ook wel handig geweest.
Re: Het Café
Hmm, de Belgische keuring heeft betere tijden gekend.
Ik hoor van insiders dat er nu keurmeesters worden aangenomen vergelijkbaar zoals Nederland BOA's aanneemt.
Langdurige werklozen krijgen wat cursussen en een paar weken later zijn ze keurmeester.
De Xantia met HP zit vast niet in die spoedcursus
PS. Daniel gefeliciteerd
Ik hoor van insiders dat er nu keurmeesters worden aangenomen vergelijkbaar zoals Nederland BOA's aanneemt.
Langdurige werklozen krijgen wat cursussen en een paar weken later zijn ze keurmeester.
De Xantia met HP zit vast niet in die spoedcursus
PS. Daniel gefeliciteerd
Re: Het Café
Betekent een groene kaart dat je een jaar de tijd hebt om de ‘vermeende’ problemen op te lossen?!
Ik blijf vallen over dat schokbreker verhaal: een echte kenner zou dit zo nooit benoemd hebben!
Wat ze misschien geconstateerd hebben is dat de uitslag van de demping op de maximale uitslag zit. Maarja dan weten ze waarschijnlijk niet hoe je een hydropneumaat moet testen (zie ook de reactie van Menno)
Ik zou een second opinie gaan halen bij een station wat wel kennis van zaken heeft.
Wel lastig in een land waar de keuring onafhankelijk moet zijn van garages…
Ik blijf vallen over dat schokbreker verhaal: een echte kenner zou dit zo nooit benoemd hebben!
Wat ze misschien geconstateerd hebben is dat de uitslag van de demping op de maximale uitslag zit. Maarja dan weten ze waarschijnlijk niet hoe je een hydropneumaat moet testen (zie ook de reactie van Menno)
Ik zou een second opinie gaan halen bij een station wat wel kennis van zaken heeft.
Wel lastig in een land waar de keuring onafhankelijk moet zijn van garages…
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008