Het Café

Menno
Posts: 529
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: Het Café

Post by Menno »

Anders een kleine kas op de kop tikken …. Of om in de plantentrend te blijven, tunnelfolie :-)

Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Shine EAT6 2024 Noir Perla Nera & Blanc Opal
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: Het Café

Post by H@ns »

Ik heb ooit een glazen salontafel in een kringloopwinlel gescoord. Voor een ander doel de glasplaat gebruikt; keihard gelaagd glas! Misschien een optie? Paar tientjes hooguit.

Anders een constructie met alufolie op een plaatje triplex zodat je een soort zonneoven creeert. Maar da’s wel weer een heel gebouw en die temperatuur kan echt hoog oplopen
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: Het Café

Post by H@ns »

Of opnieuw beginnen en dan op deze manier:

https://gathering.tweakers.net/forum/li ... 0#62444290
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Ik heb ooit voor mijn 404U10 achterraampjes van gehard glas laten maken bij een autoglasbedrijf, tot dat moment wist ik niet dat het spul te bewerken was.
Ik weet natuurlijk niet in welke afmetingen zij het glas aangeleverd krijgen, het gaat er dus gewoon om de bron te vinden.
Een collega van me heeft zelfs een rvs trap in huis met treden van glas dus je kan gerust stellen: "Alles is mogelijk"
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
JW-C5
Posts: 350
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: Het Café

Post by JW-C5 »

Dat laatste is gelaagd glas, gelukkig :D

Heeft hij er ook antislip strips in/op gemaakt?
Dat heb ik bij mijn hardhouten spiltrap wél gedaan, nadat ik twee keer onderuit gegaan was :x

Groet,
JW
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Nee heeft ie niet, meestal zijn dat inderdaad zaken waar een leerproces aan vooraf gaat. :D
Zo'n spiltrap hebben we hier ook, heb al een paar keer een trede opnieuw moeten vastlassen en van een versterking voorzien:
Image
Image
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
JW-C5
Posts: 350
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: Het Café

Post by JW-C5 »

Dat is mij nog niet overkomen, gelukkig.

Wellicht, omdat ík nooit stampvoetend naar boven loop :?: :angel: :lol:

Groet,
JW
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: Het Café

Post by H@ns »

:lol: :lol:
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

GS speciaalgereedschap.jpg
GS speciaalgereedschap.jpg (116.12 KiB) Viewed 1914 times
Vandaag een mooi bord met GS speciaalgereedschap, afkomstig uit het Hoge Noorden, verhuisd naar zijn permanente verblijfplaats, een 90 jaar oud huisje in Numansdorp.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: Het Café

Post by H@ns »

Waar zijn die zware kettingen voor Adri?
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
Post Reply