Als je het zo bekijkt, dan had mijn Spartamet ook een start/stop systeem, voor het rode stoplicht, viel de motor altijd uit
Gelukkig was dat vrij makkelijk op te lossen door de verstopte uitlaat te vervangen door een nieuwe.
Accu laden
Re: Accu laden
C5 1.6HDI Caractere / Peugeot 106 1.6-16V GTI
Maar de hamvraag is, had de auto waarin jij hebt gelest ook een Start/Stopsysteem?
Adri
Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Heel soms als de ik de koppeling te snel op liet opkomen
In 1999 bestond er geen start/stop, tenminste niet op een Golf-3, vond ik toen al een hondehok, gelukkig was mijn 1e auto een Peugeot 309, wat een verademing was dat, je voelt je lekkerder in een Peugeot dacht ik meteen
In 1999 bestond er geen start/stop, tenminste niet op een Golf-3, vond ik toen al een hondehok, gelukkig was mijn 1e auto een Peugeot 309, wat een verademing was dat, je voelt je lekkerder in een Peugeot dacht ik meteen
Daar noem je eentje...want juist op de Golf 3 bestond het wel! Ik geloof niet dat ze dit systeem op de Golf 4 ook doorgezet hebben.
https://www.autoweek.nl/autotests/artik ... o-cl-1994/
Gelukkig had de les golf-3 waar ik in reed dat niet, schijt syteem net als de auto
Op het C5 forum is een interessante discussie gaande over de levensduur van een accu: JW-C5's Break V6
Ik vraag mij af of die mooie accutester van Henk ook de in het AMT artikel beschreven conductance (=weerstand) test heeft.
Adri
Ik vraag mij af of die mooie accutester van Henk ook de in het AMT artikel beschreven conductance (=weerstand) test heeft.
Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Helaas kan ik die discussie niet volgen omdat ik geen C5 account heb maar de bedoelde tester is een Argus AA500PWP
"La meilleure voiture française jamais construite"
Jouw tester geeft het percentage aan, herinner ik me.
Maar geeft hij ook aan: "vervangen" , als hij onder een bepaald percentage komt?
If so, bij welk percentage is dat het geval?
Groet,
JW
Maar geeft hij ook aan: "vervangen" , als hij onder een bepaald percentage komt?
If so, bij welk percentage is dat het geval?
Groet,
JW
Klopt! hij geeft een "battery-life" aan van zoveel %
Zo uit mijn hoofd dacht ik dat bij 40% (of minder) er "direct vervangen" in beeld komt, de ervaring leert me dat je bij "binnenkort vervangen" nog wel zeker een jaar kan doorrijden m.a.w. het apparaat is bijkans nog pessimistischer dan ik.
Zolang Emmy nog in het ziekenhuis werkt vervang ik de Varta accu (goed of slecht) van de 106-aut. elke 4 jaar voor de winter.
Als ik ergens geen zin in heb is het wel om te proberen een automaat met lege accu daar de parkeergarage uit te slepen
En met de oude accu die dan eigenlijk altijd nog goed is kan ik meestal nog wel iemand anders blij maken.
Zo uit mijn hoofd dacht ik dat bij 40% (of minder) er "direct vervangen" in beeld komt, de ervaring leert me dat je bij "binnenkort vervangen" nog wel zeker een jaar kan doorrijden m.a.w. het apparaat is bijkans nog pessimistischer dan ik.
Zolang Emmy nog in het ziekenhuis werkt vervang ik de Varta accu (goed of slecht) van de 106-aut. elke 4 jaar voor de winter.
Als ik ergens geen zin in heb is het wel om te proberen een automaat met lege accu daar de parkeergarage uit te slepen
En met de oude accu die dan eigenlijk altijd nog goed is kan ik meestal nog wel iemand anders blij maken.
"La meilleure voiture française jamais construite"