Ga vandaag kijken

Dank voor alle uitleg! Ik zal het nodig hebben...
Wat is dat een goed idee!henkr wrote: ↑Tue Jul 13, 2021 10:32 am Als je het slot eenmaal open hebt zou ik je met klem willen adviseren een Breeze/Adri stangetje te monteren.
De servo bedient een driehoekig schijfje met drie gaten, bij een T2 is daar door het ontbreken van een sleutelslot 1 gaatje over waarin je een stangetje kan monteren van bijvoorbeeld een stuk lasdraad, die laat je uitkomen achter het klepje voor het linker achterlicht, zo kan je in geval van nood altijd handmatig de vergrendeling openen door alleen maar aan de draad te trekken.![]()
Heb zelf 1 keer mogen beleven dat in een vakantie de servo uitviel, gelukkig bleef ie in de open-stand staan, maar zoiets zet je wel aan het denken.
Mogelijk is er bij jouw auto iets afgebroken omdat je aangeeft dat de servo wel werkt? Bij mij hoorde je de servo wel, hij deed alleen niks meer met het trekstangetje.
Ja, ik mis een eenvoudige mogelijkheid om de achterklep te openen van buiten. Het is nu tweede maal dat dit probleem van het niet kunnen openen van de klep voorkomt. De eerste maal was nog onder garantieBreeze wrote: ↑Tue Jul 13, 2021 1:45 pm Waarbij de opmerking moet worden geplaatst dat als je het trekstangetje monteert, je met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid het nooit meer nodig hebt. Terwijl als je het niet monteert je vroeg of laat in de (achterklep)shit komt. Mijn angst was destijds dat ik de achterbak tot het dak had volgestouwd met vakantiebagage, als het noodlot toesloeg.
Nog beter is het dus om uit een T1 klep het slot te demonteren en over te zetten op je T2 klep. Dat is best een aardige klus, temeer daar ik ook het slot zodanig heb aangepast dat ik dezelfde sleutel kan blijven gebruiken.
Achterklep oud slotbediening 2.JPG
Ach, het stond allemaal uitgebreid beschreven op XCNL. Misschien nog wel iets terug te vinden op de wayback machine.
Adri
Dank! Ik laat het weten of het slot open springt.