Laatste ontwikkelingen:
- Nieuwe carbu van AliBaba kwam vandaag binnen. Wordt door de lucht vervoerd, dus geen last van afremmend zand waar kamelen op lopen.
- Paar litertjes Aspen 2 gekocht voor slechts € 4,10 per dm3.
- En Bens advies opgevolgd, dus 20 cm nieuwe brandstofslang gekocht voor slechts € 0,10 per cm.
slimenslecht wrote: ↑Fri May 14, 2021 11:56 amMogguh Adri,
Ik zet mijn geld vandaag op de brandstoftoevoerslang, die is gescheurd of bijna gescheurd en trekt lucht!
En het resultaat, hij wil weer toeren maken en blijven maken, maar... helemaal bovenin het toerengebied wordt er weer "iets" gesmoord, want dan valt het toerental weg.
We blijven zoeken.
Verder nog aardige discussies over mengsmering gevonden, want Aspen verkoopt alleen 1:50 en onze kleine jankende Chinees blieft 1:40, zegtie. Meneer Aspen (uit Zweden) beweert dat zijn gemengde mengsmeerolie van Aspen 2 zo goed is, dat je het rustig kan gebruiken in 2T-machines die zeggen dat ze 1:40 lekkerder vinden. Zelfs bij gewenst 1:25 gaat het zonder probleem. Hun achtergrondredenering, te vinden op de website, is wel origineel. Vetter dan 1:50 wordt alleen ingegeven door de fabrikanten die bang zijn dat je inferieure 2T-olie gaat gebruiken en daarom adviseren ze dus vetter dan 1:50. Toen kwam ik op een forum van modelvliegtuigjes. Die gebruiken van die kleine 2-T huilertjes als aandrijving (totdat ze de grond induiken, want dat doen ze vroeg of laat allemaal). Maar daar wordt je niets wijzer van want die gebruiken alles van 1:25 met héle dure olie, tot 1:50 met zelfmenging en olie van de Aksie.
Adri