
Soms zie je ook cc , de c is metallic , een d achter de code kan ook, dat is parelmoer , die r weet ik niet , maar de kleur zelf zijn de eerste 3 letters
Dat verklaart wellicht waarom er hierboven over een M gesproken wordt op de vierde positie2. Lakcodes
De 3 eerste karakters geven nog steeds de kleur aan.
2.1. Stempel
De lakcode bestaat uit 5 letters (bijv. wit Banquise code EWPES).
Het vierde teken staat voor de fabricageplaats.
Het vijfde teken geeft aan of de auto een geverniste laklaag heeft of niet.
S = Zonder vernis.
R = Geverniste lak.
2.2. Identificatiesticker
De lakcode bestaat uit 4 letters (bijv. wit Banquise code EWPA - -).
Het vierde teken is het teken voor de kwaliteit :
A = Niet-metallic lak zonder vernis
B = Parelmoerlak met vernislaag
C = Metallic lak met vernislaag
D = Parelmoerlak met vernislaag
- - = Ruimte voor toekomstige codering
Zou kunnen, een Break werd natuurlijk in een andere fabriek gemaakt dan mijn Activa. Maar dan had ik het verschil in kleur nog niet direct verwacht. Het verschil was echt heel duidelijk, zelfs veel duidelijker dan het verschil tussen ERY en KQH.
Bij die van mij stond er heel veel meer op: Groet,De lakcode van de carrosserie is op een van de volgende wijzen op de auto aangebracht :
Een stempel op de wielkast of het schutbord rechtsvoor (tot aan juni 1999)
Sticker op de linker voorstijl (vanaf juni 1999)