De APK van jouw Xantia

Alles wat niet in de andere categorieen past.
Post Reply
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

De APK van jouw Xantia

Post by H@ns »

Ik maak er maar even een nieuw onderwerp van: hoe verliep jullie jaarlijkse APK?
En om het meteen maar af te trappen; vandaag naar de keuring geweest en ja, dat is altijd een spannend momentje…
Uiteraard alles vooraf gecontroleerd, ook even onder de wagen gelegen om te controleren maar ik vond alleen een stadslicht wat stuk was. Dus die vervangen (even de koplamp er uit gehaald, leuk klusje)

En Ik ben er tot nu toe alle jaren vlekkeloos doorheen gekomen maar dit jaar had ik prijs. Linker en rechter knippers op de zijschermen hadden kleurverschil :o

Gelukkig een fijne garage die meteen even twee gelijke lampjes er in hebben gezet en hopla: goedgekeurd :lol:
Kreeg maar weer eens een compliment dat hij het zo goed deed voor zo’n “ouwe auto”
Braaf beestje!
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: De APK van jouw Xantia

Post by henkr »

Gaat eigenlijk altijd geweldig! De keurmeester weet onderhand wel dat ik kritischer ben dan wat de APK norm voorschrijft.
Wel verbaas ik me altijd over de 4-gastest, verder dan een 0,01% CO komt ie eigenlijk nooit. :D
"La meilleure voiture française jamais construite"
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: De APK van jouw Xantia

Post by henkr »

Gaat eigenlijk altijd geweldig! De keurmeester weet onderhand wel dat ik kritischer ben dan wat de APK norm voorschrijft.
Wel verbaas ik me altijd over de 4-gastest, verder dan een 0,01% CO komt ie eigenlijk nooit. :D
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: De APK van jouw Xantia

Post by H@ns »

Ja dat is onderdaad wonderlijk. Aan de andere kant je ruikt of ziet amper uitlaatgassen als hij stationair loopt dus het is wat dat betreft ook een heel braaf beestje
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: De APK van jouw Xantia

Post by H@ns »

Vandaag weer de jaarlijkse APK gehad.
Vorige week wat geklust aan de Xantia om hem goed voorbereid binnen te rijden en vandaag dus weer geslaagd voor de APK :D

Werkzaamheden waren: knipperlicht met een massa probleem, kleine HLM lekkage, binnenschermen in de wielkasten zaten hier en daar wat los, bumper zat los ( waarschijnlijk iemand wat lomp geweest met parkeren :evil: )
Airbaglampje bleef branden. En de remmen piepen nogal!
Dat laatste opgelost door voor de apk even goed hard te remmen. Maar ik moet nog op zoek naar de oorzaak.

Hoe dan ook: weer een jaartje zorgeloos rijden :P
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
Ccinq
Posts: 43
Joined: Sun Apr 21, 2019 2:43 pm
Location: 035

Re: De APK van jouw Xantia

Post by Ccinq »

Onze 2.0i 16v uit 1999 had nieuwe ruitenwissers nodig en de ruitensproeieropeningen moesten wat doorgeprikt, kan weer door tot juni '24 :D . Moet wel zeggen dat er weinig mee gereden wordt, zonde eigenlijk, komt doordat mijn echtgenote liever in de C4 exclusive uit 2005 rijdt. Denk dat ik de Xant toch maar ga verkopen, heeft iemand er tenminste nog plezier van.
Xantia 2, 1999, Gris Quartz, 2.0i 16V automaat, cruisecontrol
Post Reply